BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Seyirciyi reklamlardan bezdirmeyin!..

Seyirciyi reklamlardan bezdirmeyin!..

TV kanallarında yayınlanan diziler, ortalama bir buçuk saât civarında. Aralara yerleştirilen reklâm ve tanıtımları da ilâve edersek bazı diziler iki buçuk, hattâ üç saâti bulabiliyor. Bu durum hâliyle seyirciyi bir hayli bunaltıyor. Artık birilerinin âdet⠓reklâm arası dizi” görünümüne yol açan biçimsizliğine, aklı başında bir çözüm üretmesi gerekiyor Reklâmlar, elbet TV kanallarının yegâne gelir kapısıdır, buna kimsenin itirazı yok. Ancak temcit pilavı gibi her on beş ya da yirmi dakikada bir, insan beynini fazlasıyla meşgûl eden, yoran ve hattâ dumura uğratan aynı görüntüler ve tekrar tekrar yayınlanan tanıtımlardan artık seyirci bıktı, usandı.



TV kanallarında yayınlanan diziler, ortalama bir buçuk saât civarında. Aralara yerleştirilen reklâm ve tanıtımları da ilâve edersek bazı diziler iki buçuk, hattâ üç saâti bulabiliyor. Bu durum hâliyle seyirciyi bir hayli bunaltıyor. Artık birilerinin âdet⠓reklâm arası dizi” görünümüne yol açan biçimsizliğine, aklı başında bir çözüm üretmesi gerekiyor Reklâmlar, elbet TV kanallarının yegâne gelir kapısıdır, buna kimsenin itirazı yok. Ancak temcit pilavı gibi her on beş ya da yirmi dakikada bir, insan beynini fazlasıyla meşgûl eden, yoran ve hattâ dumura uğratan aynı görüntüler ve tekrar tekrar yayınlanan tanıtımlardan artık seyirci bıktı, usandı. Bunun mutlaka iki taraflı en az birkaç çözümü bulunabilir. Herkese uygun düşecek bir uygulamayla hem seyirciyi bunalımdan kurtaracak bir çözüm, hem de reklâmları zâyi olmaktan alıkoyacak bir tutum vardır elbet. Pratikte var olan yöntemlerden birini söyleyeyim; dizileri reklamlârla defalarca ya da sıkça bölmek yerine, reklâmları az bölmek ve daha uzun süre yayınlamak!... Şöyle ki; genellikle dizinin başında yayınlanan reklâm ve tanıtımlar nasıl ki sinemalarda film başlamadan önce uzun tutuluyor, aynı yöntem dizi başında uygulanabilir ve dizinin başlamasından itibaren ise -dizinin uygun arasında- ancak bir kez ara vermek suretiyle reklâmlar uzun yayınlanabilir. Bir başka ifâde ile reklâmları sadece dizinin başında ve dizinin arasında ancak daha uzun süreli yayınlatarak izlettirmek!... Bu çözüm, seçeneklerinden sadece biri. Diğer seçeneklerini de TV kurmayları üretsin canım!... Temennimiz, TV dünyamızda var olan güzel dizilerin, güzel reklâm ve tanıtımların; gerçekleştirilebileceğine inandığımız, çok daha güzel, yararlı ve nitelikli türdeki yayın ve yapımlar sayesinde, sağduyulu seyircilerimiz tarafından, genel durumu ile beğeni kazanmasıdır!!... İşte o zaman, Türk Televizyon Yayıncılığı hakkında çok daha güzel yorumlar yaparız...
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT