BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Anayasa değişikliği

Anayasa değişikliği

“Bu Meclis, bir Anayasa değişikliği yapamaz” diyenler bence boş konuşuyorlar. Bu Meclis bırakın Anayasa değişikliğini yeni bir Anayasa bile yapabilir. Efendim, “Mevcut Anayasaya göre bu Meclis hukuken bir Anayasa değişikliği yapabilir ama siyaseten yapamaz” iddiası da gerçekçi bir iddia değildir. Neden yapamaz? İddialar, seçime az bir süre kalmış olması, iktidar partisinin Anayasa Mahkemesi tarafından para cezası ile cezalandırılmış olması, kurumlar arasındaki gerginlik ve son 6 ayda yaşadığımız soruşturma süreçleri. Bu iddiaların hiçbiri bu Meclis’in Anayasa değişikliği yapmasına engel değil. Zamanında yapılırsa seçime daha 16 ay var. 16 ayda bırakın kapsamlı bir Anayasa değişikliğini, yeni bir Anayasa bile yapılabilir.



“Bu Meclis, bir Anayasa değişikliği yapamaz” diyenler bence boş konuşuyorlar. Bu Meclis bırakın Anayasa değişikliğini yeni bir Anayasa bile yapabilir. Efendim, “Mevcut Anayasaya göre bu Meclis hukuken bir Anayasa değişikliği yapabilir ama siyaseten yapamaz” iddiası da gerçekçi bir iddia değildir. Neden yapamaz? İddialar, seçime az bir süre kalmış olması, iktidar partisinin Anayasa Mahkemesi tarafından para cezası ile cezalandırılmış olması, kurumlar arasındaki gerginlik ve son 6 ayda yaşadığımız soruşturma süreçleri. Bu iddiaların hiçbiri bu Meclis’in Anayasa değişikliği yapmasına engel değil. Zamanında yapılırsa seçime daha 16 ay var. 16 ayda bırakın kapsamlı bir Anayasa değişikliğini, yeni bir Anayasa bile yapılabilir. Biz ülke olarak 30 yıldır bu Anayasayı tartışıyoruz. TOBB’dan TÜSİAD’a, Barolar Birliği’nden üniversitelere, AK Parti’den CHP’ye kadar her kesimin elinde yeni bir Anayasa taslağı var. Kapsamlı bir Anayasa değişikliğinin veya yeni bir Anayasanın altyapısı hazır. Hükümetin tüm ilgili taraflarla görüşerek hazırladığı Yargı Reformu Taslağı aylardır Adalet Bakanlığı’nın internet sitesinde duruyor. Her şey hazır, hazır olmayan politikacılar ve eski konumlarını kaybetmek istemeyen bürokratik elit. Kurumlar arasında gerginlik olması Anayasa değişikliği yapmaya engel değil. Zaten ne zaman Anayasa’yı değiştirmeye kalksanız bir gerginlik çıktı, yarın da çıkacak. Hiçbir kurum darbe anayasası ile elde ettiği gücü ve ayrıcalıkları kaybetmek istemiyor. Soruşturma süreçlerine gelince; Türkiye bu süreç sayesinde normalleşiyor. Başbakan; yaşananları bir siyasi intikam alma süreci olarak görmüyor. Bilakis; yaşananları kendi iktidarları döneminde millet iradesinden, Meclis’ten, sivil siyasetten intikam almak isteyenlerden hukuk önünde hesap sorma süreci olarak değerlendiriyor. İktidar partisi Anayasa değişikliği lafını ağzına aldığı gün, daha nelerin, nasıl değiştirileceğini bile görmeden muhalefet partilerimizin, “Hiçbir biçimde Anayasa değişikliğine destek vermeyiz” açıklamaları sivil siyaset açısından büyük bir talihsizliktir. Türkiye’nin bu değişikliklere acil ihtiyacı var. Bu değişiklikte başarılı olursa iktidar partisi ‘oyunu bir-iki puan artırır’ kaygısıyla milletin yeni Anayasa talebine karşı çıkmak siyaseten de doğru bir tercih değildir. İktidar partisine düşen görev, Türkiye’nin ihtiyacı olan düzenlemeleri geniş tabanlı bir reform halinde Meclis’e getirmek ve yüce Meclis’ten destek istemektir. Eğer muhalefet partileri bunu engellerse, yapılacak iş o Meclis’i oluşturan milletin hakemliğine ve kurucu iktidar iradesine başvurmaktır. Şimdiden söyleyeyim, Anayasa değişikliği referandumuna destek minimum yüzde 65 olacaktır. 2011’de yapılacak seçimde oluşacak Meclis de referanduma gitmeden yeni bir Anayasayı zor yapar. Yarın gidileceğine bugün gidilsin de şu deli gömleği sırtımızdan çıkarılsın artık.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT