BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 1 MİLYAR DOLARLIK pazarda büyük yarış

1 MİLYAR DOLARLIK pazarda büyük yarış

İstanbul’da düzenlenen mücevher fuarına katılan 1012 firma, 1 milyar dolarlık pastadan pay alabilmek için yarışacak



> Uğur Küçük İSTANBUL Rotaforte Fuarcılık tarafından düzenlenen 30. Uluslararası Mücevher, Takı, Gümüş, Saat ve Aksesuarları Fuarı “İstanbul Jewelry Show”, İstanbul Fuar Merkezi’nde (CNR) açıldı. 17 Marta kadar açık olacak fuara 344’ü yabancı olmak üzere toplam 1012 firma katılıyor. Yalnızca sektör profesyonellerinin ziyaret edebileceği fuarda altın takı, pırlanta, değerli ve yarı değerli taşlı takılar, inci, gümüş takı ve ev eşyaları, yarı kıymetli ve sentetik taşlar, montür, saat, makine, kuyumcu malzeme ve ekipmanları, aksesuar ve vitrin malzemeleri, kuyumcu yazılımları ve güvenlik araçları sergileniyor. Sektörün fuarla 1 milyar dolarlık ticaret hacmine ulaşacağını söyleyen Rotaforte Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Şermin Cengiz, bu rakamın Türkiye’nin mücevher ihracatının üçte ikisine denk geldiğini belirtti. Cengiz, fuara 40 bin ziyaretçi beklediklerini kaydetti. Ariş’ten pırlantalı gömlek Ariş Pırlanta, fuara pırlanta düğmeli gömlek ve ceketlerle katıldı. Unisex model pırlanta düğmeli gömleklerin fiyatı 2 bin-7 bin 500 dolar arasında değişirken blazer ceketlerin ise 3 bin-8 bin 500 dolar arasında değiştiğini söyleyen Ariş Pırlanta Reklam ve Halkla İlişkiler Müdürü Cem Çubukçuoğlu, “Bu modeller için Vakko ve Burberry markalarıyla da görüşmelere başladık” dedi. Krize rağmen Avrupa’dan fazla Rolex sattı Türkiye’de 44 bayisi bulunan Sümer Kuyumculuk Mağazalar Müdürü Ahmet Makuloğlu, aynı zamanda dünyanın en prestijli ve pahalı saatlerinden olan ‘Rolex’in Türkiye’deki 4 bayisinden birinin kendileri olduğunu belirterek, “Antalya’da dünyanın en büyük 2. mağazası olmak üzere İstanbul da dahil iki Rolex mağazamız var. Krizde Avrupa ülkelerinde Rolex satışları yüzde 80 düşerken, bizde en fazla yüzde 50 oranında düştü. Avrupalılar bu markayı kendi ülkeleri yerine bizden alıyorlar. Ortalaması 10 bin dolar olan bu saatlerden son 1 yılda 2 milyon dolarlık satış yaptık” dedi. Türk saatlerini 24 ülkeye ihraç etti Fuara katılan Türkiye’nin gümüş sektöründeki liderlerinden İpekyol Silver’in Genel Müdürü Ahmet Delifer, gümüşte 72 ülkeye yaptıkları ihracatın yanı sıra ‘KYG Saat’ markalarını 24 ülkeye ihraç etmeye başladıklarını belirterek, “Türkiye’nin en büyük problemi markalaşmak. Çünkü Türkiye’den bir marka çıkabileceğine ne bizim insanımız ne de yabancılar inanmıyor. Ancak biz bu inancı kırarak 72 ülkeye ihraç ettiğimiz ‘İpek Silver’de olduğu gibi ‘KYG Saat’ markamızda da önemli bir noktaya ulaştık. İsviçre ve Honk Kong’da üretimini yaptığımız saatler bugün Avrupa da dahil 24 ülkeye ihraç ediliyor” sözlerini kullandı. İsviçre’nin 6 markası “Tufan”la Türkiye’de ‘Rado Switzerland, Frederique Constant Geneve, Paul Picot, Certina, Mido, Alpina Geneve’ marka saatlerin Türkiye Distribütörlüğünü yapan Tufan Saat’in Satış Müdürü Atilla Şutova, “Türkiye’de İsviçre saatlerinin pazar payı yüzde 20 diyebiliriz. Bu dilim içinde Tufan Saat olarak pazarın çeyreği 6 marka ile bizde. Türkiye’de lüks saat bilinci gelişiyor ancak birçok insan moda markalarını saatlerini İsviçre malı diye değerinin çok üstünde paralarla satın alıyor. Oysa Avrupa’da marketlerde satılıyor” diye konuştu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 92708
    % 1.11
  • 5.3097
    % -1.41
  • 6.0564
    % -1.27
  • 6.8048
    % -1.13
  • 210.111
    % -0.72
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT