BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 69 ülkede 1175 noktaya Türk bayrağı diktiler

69 ülkede 1175 noktaya Türk bayrağı diktiler

Yurt dışında 1175 mağazaya ulaşan Türk perakendecileri, bu yıl 250 milyon dolar yatırım yaparak 30-40 bin kişiye istihdam sağlamayı hedefliyor



> Mustafa Sezer İSTANBUL Yılmaz Yılmaz başkanlığındaki BMD yönetim kurulu, ilk toplantısında yeni hedeflerini açıkladı. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, BMD markalarının 2010 yılı hedefini “4-5 milyar dolarlık ciro artışı, 30-40 bin kişilik yeni istihdam, 2.8 milyon metrekare faaliyet alanı ve 250 milyon dolarlık yatırım” olarak açıkladı. Yılmaz, BMD’nin yeni yönetim kurulunun basınla bir araya geldiği toplantıda yaptığı konuşmada, şu anda 400 markadan oluşan üyelerinin yurt dışı mağaza sayısının 69 ülkede 1175’e ulaştığını anlatarak önümüzdeki dönemde hedeflerinin yurt dışında Türk markası bayrağını çoğaltmak olduğunu söyledi. Yılmaz, derneğin toplam cirosunun 24 milyar dolar olduğunu, 70 bin çalışanı ve yurt içinde de 40 bin mağazası olduğunu da ifade etti. HEDEF 50 MİLYAR DOLAR İHRACAT Sektör için önem taşıyan İstanbul ve çevresinin organize olmuş bir ekosisteme ve potansiyele sahip bulunduğuna işaret eden Yılmaz Yılmaz, bu potansiyelin harekete geçirilebilmesi için dış ticareti kısıtlayıcı faktörlerin ayıklanması ve “İstanbul Alışveriş Festivali’nin” hayata geçirilmesi gerektiğini söyledi. Yılmaz, bunun için çaba sarf edeceklerini belirterek “Bunlar yapıldığında İstanbul, Dubai gibi, çevre ülkeler ve Avrupa için bir alışveriş cenneti, aynı zamanda bölgesel moda merkezi olacaktır” dedi. Yılmaz, sektörün 10-15 yıl içerisinde bu tip bir yönlendirme ile markalı ihracat başta olmak üzere 50 milyar dolarlık ihracata ulaşabileceğini bildirdi. Moda perakendesinin, Türkiye’nin dünya liginde şampiyonluğa oynayabileceği sektörlerin başında geldiğine işaret eden Yılmaz, bunun daha da gelişmesi için yönetim olarak ellerinden geleni yapacaklarını ifade etti. Perakende mühendisliği kurulmalı BMD yeni yönetimi ilk basın toplantısını yaparken başkan Yılmaz hedeflerine ulaşmak için kuvvetli bir yönetim kurulu oluşturduklarının altını çizdi. Yılmaz, bütün sektör bileşenleriyle ilişkilerini geliştirerek marka, moda, perakende konularında bilgi sağlayıcı, yol gösterici, yönlendirici olacaklarına da dikkat çekti. Yılmaz, yeni yönetim kurulu sayısının 24’e çıkarıldığını anlatarak “Özel eğitim programlarıyla İnsan Kaynakları Havuzu oluşturacağız. Markalar giderek güçlenmekte ve kurumsal yapılar olarak yurt dışında çalışma imkanı oluşturmakta. Bu durum kariyer yapmak isteyen genç insanlar için altın bir fırsat” dedi. Yılmaz, üniversitelerde perakende mühendisliği dalı oluşturulması için de çalışmalar yürüteceklerini vurguladı. Yılmaz bu dönemde markaların yurt dışına açılmaları için desteklerinin süreceğini de bildirdi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT