BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Başbakanlık adres soracak

Başbakanlık adres soracak

Başbakanlık, kamu kurumlarının bilgisayar sistemlerinde kullanmaları amacıyla 65 milyon vatandaştan adres bilgilerini soracak. Adresler, önümüzdeki günlerde muhtarlıklara gönderilecek formların vatandaşlar tarafından doldurulmasıyla belirlenecek. Formlara verilecek rakamlar aynı zamanda vatandaşlık numarası olarak da kullanılacak.



Başbakanlık, adresleri belirli bir standarda kavuşturmak ve kamu kurumlarının ihtiyacı olan adres bilgilerini bilgisayar ortamına taşımak amacıyla Türkiye’deki 65 milyon vatandaştan adreslerini soracak. Başbakanlık İdareyi Geliştirme Başkanı Prof. Dr. Gürol Banger’den alınan bilgiye göre, Başbakanlık, kamu kurumlarının bilgisayar sistemlerinde kullanacakları adres bilgilerini toplamak üzere çalışmalara başladı. Bu çerçevede Türkiye`de yaşayan herkesin adresini tespit etmek üzere hazırlanan adres beyan formları, önümüzdeki günlerde muhtarlıklara gönderilecek. Vatandaşlar muhtarlıklardan alacakları formlara istenen bilgileri kaydedecek. Vatandaşlar adres bilgilerini forma “apartman, blok, daire, sokak, meydan, cadde, bulvar, mahalle, semt, köy, ilçe” sıralamasıyla geçirecekler. Ayrıca, nüfus cüzdan bilgileri, sürücü belgesi, SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı mumaralarını da kaydedecek olan vatandaşlar son 3 ay içinde çekilmiş bir resimlerini de formda ayrılan bölüme yapıştıracaklar. FORM DOLDURMAYANA CEZA Formları doldurmadığı belirlenenlere 1774 sayılı Kimlik Bildirme Kanunu gereği para cezası uygulanacak. Formlara Başbakanlık tarafından birer numara verilecek. Bu numaraların da İçişleri Bakanlığı’nın yürüttüğü “tek vatandaşlık numarası verilmesini” öngören “MERNİS Projesi”nde kullanılması planlanıyor. Vatandaşlar tarafından doldurulacak formların birisi bölge karakoluna olmak üzere Başbakanlık’a gönderilecek. Başbakanlık optik okuyucularla bu bilgileri bilgisayara aktaracak. İnternet üzerinden kullanıma açılması planlanan adres bilgileri, kamu kurumları için önemli bir kaynak olacak. Kamu kurumları, yetkileri dahilinde bilgilere ulaşabilecek. Yetkisi olmayan kişi ve kurumlar ise bu bilgilere erişemeyecek. Prof. Dr. Gürol Banger, bir defaya mahsus olmak üzere alınacak adres bilgilerinin muhtarlar, karakollar ve ilgili kurumlar tarafından sürekli güncelleneceğini, değişikliklerin Başbakanlık’ta da izleneceğini belirtti. Adres beyanı için tüm hazırlıkları tamamladıklarını belirten Prof. Banger, “Türkiye Cumhuriyeti, vatandaşının nerede yaşadığını bilmiyor. Kişilerin bankada, sular idaresinde, elektrik kurumunda, okulda başka başka adresleri var. Devletin vatandaşının nerede yaşadığını bilmesi gerekir ki ona göre çözümler üretebilsin” dedi. Prof. Banger, adres beyan formlarının işlenmesinin tamamlanması ile bankada, su, elektrik, vergi daireleri, eğitim kurumları, nüfus ve pasaport işlemlerinde mükerrerliğin ortadan kaldırılacağını, kişilerin yazım ve beyan tarzının farklılığından kaynaklanan birçok adres yerine tek bir adresi olacağını kaydetti. Banger, “Bir kişinin her yerde bir adresi olacak” diye konuştu. Adres bilgilerinin toplanmasıyla birlikte, vatandaşların artık formda yer aldığı şekilde adres beyanında bulunacağını ve mektuplara bu şekilde yazacağını belirten Prof. Banger, adres bilgilerinin bu şekilde kullanılması için yasal düzenleme yapacaklarını, posta işletmesinin da talimatlandırılacağını bildirdi. Prof. Banger, 4 ay içinde vatandaşlıkla ilgili verilerin olabildiğince güncel şekilde bilgisayara aktarılmış olacağını sözlerine ekledi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT