BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Aracında çocuk koltuğu olmayana CEZA YOLDA

Aracında çocuk koltuğu olmayana CEZA YOLDA

Çoğu kimsenin haberinin dahi olmadığı çocuk oto koltuğu yasası 1 Haziranda mecburî hale geliyor. Yasayla birlikte araçlarında çocuk koltuğu olmadan yola çıkanlara hem ceza kesilecek hem de ceza puanı uygulanacak



SESSİZ SEDASIZ DEVRİM EN UCUZU 70, EN PAHALISI 1300 TL Çocuklar için oto koltuklarının fiyatları 70 TL’den başlıyor 1300 TL’ye kadar çıkıyor. Her bütçeye uygun oto koltuğu bulmanın mümkün olduğunu belirten Erdoğmuş, “Fiyat, ürünün Avrupa çarpışma testlerindeki güvenilirlik derecesine, markasına, kumaş kalitesine, iç kısmında kullanılan darbe emici köpük kalitesine ve Isofixli model olup olmadığına göre değişiklik gösteriyor. Özellikle Avrupa’daki çarpışma testlerinde başarılı bir derece almak, belirtilen kriterler arasında en önemlisi” dedi. Trafik kazalarından en çok etkilenen çocukların güvenliğini sağlamak için Karayolları Trafik Yönetmeliği uyarınca 1 Haziranda yürürlüğe girecek olan kanun ile tüm karayolu taşıtlarında 0-9 yaş arası çocuklar için oto koltuğu zorunlu hale geliyor. Aracında çocuk olduğu halde, çocuk koltuğu bulundurmayanlara hem ceza kesilecek hem de ceza puanı uygulanacak. e-bebek.com’un yaptığı araştırmaya göre ülkemizde araç sahiplerinin yüzde 80’den fazlası çocuk oto koltuğu kullanmadığı ortaya çıkmıştı. Biz de okuyucularımızı bu yasa hakkında aydınlatmak için araştırmayı yapan e-bebek.com Genel Müdürü Halil Erdoğmuş ve Çocuk Güvenlik Uzmanı Pekcan Birinci ile konuştuk. AVRUPA’DA CİDDİ YAPTIRIM VAR Aralık 2009’da 16 farklı ilde bin 554 katılımcı ile bir araştırma gerçekleştirdiklerini söyleyen e-bebek.com Genel Müdürü Halil Erdoğmuş, araştırmanın sonuçlarının pek parlak olmadığını belirterek şunları kaydetti: “Araştırmanın en çarpıcı sonucu çocukların yüzde 80’den fazlasının oto koltuğunda seyahat etmediği ve çocukların yaklaşık yüzde 30’unun arabanın ön koltuğuna oturmasına aileler müsaade ediyor olması. Ayrıca katılımcıların yüzde 3.7’lik kısmı kanunun yürürlüğe girmesinden haberi olduğunu gördük. Çocukların kaç yaşına kadar oto koltuğuna oturtulmaları gerektiğini bilmeyenlerin oranı ise yüzde 64.4 çıktı.” Trafik kazalarına bağlı ölümlerde 0-9 yaş arasındaki çocukların yüzde 46’sı oto koltuğu kullanılmaması sebebiyle hayatını kaybettiğini dile getiren Erdoğmuş, AB, ülkelerinde bu konuda ciddi yaptırımların olduğunu ifade etti. Erdoğmuş, “Bu yaptırımlar ve bilinç düzeyinin yüksek olması sebebiyle oto koltuğu zorunluluğu olan ülkelerde trafik kazalarına bağlı çocuk ölümleri yüzde 3 civarında” dedi. CEZA 62 TL OLABİLİR Çocuk ölümlerinin ve yaralanmalarının önüne geçilmesinde 1 Haziran 2010 tarihinde yürürlüğe girecek olan yasanın büyük önem taşıdığının altını çizen Erdoğmuş; “Yasa ile başta ailelerin olmak üzere, herkesin çocuk seyahat güvenliği konusunda daha bilinçli hareket edeceğini umuyorum” diye konuştu. 1 Haziran itibaryla seyahat esnasında çocuk oto koltuğu kullanmayan ailelere para ve puan cezası uygulanacağını hatırlatan Erdoğmuş, rakamlar henüz netleşmemiş olmakla birlikte 15 ceza puanı ve 62 TL. para cezası olması üzerinde durulduğunu söyledi. TOPLUM BİLİNÇLENDİRİLMELİ Doğru kullanım ölümleri yüzde 71 azaltıyor Çocuk Güvenlik Uzmanı Pekcan Birinci, kazalarda en çok 0-9 yaş arası çocukların hayatını kaybettiğini yürürlüğe girecek yasa ile çocukların kazalardaki ölüm oranlarının yüzde 46 azalacağını söyledi. Türk halkının çocuğu ön koltuğa oturtma gibi kötü bir alışkanlığa sahip olduğunu hatta, babanın çocuğunu kucağına alıp direksiyon başına geçtiğine dikkat çeken Birinci şunları söyledi: “Araç içerisinde doğru olmayan bir konumda ve özellikle kucakta veya ön koltukta oturan çocuklar kazalara karşı son derecede korumasızdır. Kaza anında araba içinde etrafa çaparak veya camdan fırlayarak zarar görür. ABD’de yapılan bir araştırmada çocuk oto güvenlik koltuğunun doğru kullanılması durumunda, çocuk ölümlerinin yüzde 71 oranında azaldığı belirlenmiştir. Bu da, çocuk oto güvenlik koltuğunun kullanılmasının ne denli önemli olduğunu göstermektedir. Eğer çocuk 9 kiloya kadar (yaklaşık 12 aylık) ise mutlaka sağ arka koltukta cama doğru ters olarak yerleştirilmeli. 9 kg’dan fazla çocuklar da yine sağ arka koltukta çocuğun yüzü ön cama bakacak şekilde yerleştirilmelidir.” Bu konuda aileleri bilinçlendirmek için yapılacak kampanyaların hayati önem taşıdığını vurgulayan Birinci, “Oto güvenlik koltuğu üretici ve satıcılarının ortak ve uzun soluklu eğitim kampanyaları düzenlenmeleri, okullardaki ilgili ders programlarına konunun eklenmesi, trafik denetimlerinde bu konunun özenle takip edilmesi gerekiyor” dedi. 458 ITALIA 378 bin euroluk Ferrari Türkiye’de Ferrari en yeni modeli 458 Italia’yı 378 bin 284 eurodan başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla Türkiye’de ilk müşterilerine teslim etmeye başladı. V8 motorlu 458 Italia, 570 beygir güç ve 540 Nm’lik maksimum tork sağlıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 3.4 saniyenin altında tamamlayan, 7 ileri otomatik vitesli ve çift kavramalı, F1 tipi şanzımana ve 1380 kg’lik boş ağırlığa sahip Ferrari 458 Italia, 325 km/s hıza ulaşıyor. Avrupa’nın en çevrecisi Fiat Otomotiv verileri konusunda dünyanın en önemli hizmet sağlayıcısı konumundaki JATO tarafından gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre Fiat, üst üste 3 yıl en çevreci otomobil üreticisi seçildi. 2008 yılı sonuçlarına göre 133.7 g/km ile Avrupa‘nın en düşük ortalama karbondioksit emisyon değerini sunmayı başaran Fiat, 2009 yılı sonunda ise bu değeri 127.8 g/km’ye düşüren tek marka olmayı başardı. Fiat, bu başarısını ekonomik Multiair benzinli ve Multijet dizel motorlarıyla elde etti. Sınıfının en cimrisi Actyon SsangYong’un SUV modeli Actyon, Güney Kore’de düzenlenen yakıt ekonomisi yarışmasında 100 kilometrede sunduğu 5.2 litrelik yakıt tüketimi ile erişilmesi zor bir rekora imza attı. Geçen yılki yarışmada kaydedilen, 1 litre ile alınan 18.54 kilometrelik mesafe, bu yıl Actyon ile katılan ekip tarafından 1 km’ye yakın geliştirilerek 19.12 km’ye çıkartıldı. GM’den şehir içi ulaşıma EN-V General Motors (GM) geleceğin şehir içi ulaşımı için elektrikli EN-V isimli yepyeni bir konsept model geliştirdi. “EN-V” 1 Mayısta Şangay’da düzenlenecek World Expo 2010 fuarında ilk defa vitrine çıkacak. Normal elektrik prizleri kullanılarak klasik iletim yoluyla gerçekleştirilen sarj sistemi EN-V’yin bir seferlik şarj ile en az 40 kilometre yok kat edebilmesini sağlıyor. Günümüz otomobillerinin ağırlığı 1500 kg’ın üzerinde iken EN-V’nin ağırlığı 500 kg’ın altında, uzunluğu ise yaklaşık 1.5 metre. 407 GT Line satışa sunuldu Peugeot’nun beğenilen sedan modeli 407’nin GT Line versiyonu 75 bin TL’den satışa sunuldu. 407’nin en üst donanımlı versiyonu olarak satışa sunulan 407 GT Line 2.0 litrelik 163 beygir güç üretebilen dizel motora sahip.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT