BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Tam uzlaşma ile Anayasa değiştirmek mümkün mü?

Tam uzlaşma ile Anayasa değiştirmek mümkün mü?

12 Eylül darbesinin hemen ardından darbe rejimi oluşturmak üzere hazırlanan Darbe Anayasası’n ın tepeden tırnağa değişmesi gerektiğini herkes söylüyor. Ancak bu anayasanın sağladığı bürokratik vesayet rejiminin imtiyazlarından yararlananlar ile bürokratik vesayet sayesinde muhalefette oldukları halde iktidar gücünü kullanan bazı siyasi partiler, “Evet, anayasa değişmeli” diyorlar, hemen arkasından “ama,ancak” türünden ön şartlarla mazeretler üretip, yıllardır değişimi engelliyorlar.



12 Eylül darbesinin hemen ardından darbe rejimi oluşturmak üzere hazırlanan Darbe Anayasası’n ın tepeden tırnağa değişmesi gerektiğini herkes söylüyor. Ancak bu anayasanın sağladığı bürokratik vesayet rejiminin imtiyazlarından yararlananlar ile bürokratik vesayet sayesinde muhalefette oldukları halde iktidar gücünü kullanan bazı siyasi partiler, “Evet, anayasa değişmeli” diyorlar, hemen arkasından “ama,ancak” türünden ön şartlarla mazeretler üretip, yıllardır değişimi engelliyorlar. Yeni bir anayasa veya anayasa değişikliklerini değişimi arzulayan geniş halk kitlelerinden çekindikleri için doğrudan “hayır” diyemiyorlar. Onun yerine, “ama,ancak” türünde mazeretler koyuyorlar. 27 Temmuz 2007 seçimlerinden sonra AK Parti’nin Türkiye’nin en seçkin hukukçularına hazırlattığı Yeni Anayasa Taslağı’na hangi gerekçelerle karşı çıkıldığı ise bugün yapılmak istenen kısmi anayasa değişikliğine de benzer gerekçelerle karşı çıkıyorlar. Yapılmak istenen değişiklikler gayet açık olduğu halde AK Parti yaptığı için karşı çıkanlar var. Bu anlayış, ilkel bir tutum. “Darbe Anayasası’nı değiştirelim ama, ancak” diyenlerin, nedir, “ama ve ancak”dedikleri? “Anayasa değişikliği tam uzlaşma ile yapılsın, bu Meclis değil gelecek Meclis anayasayı değiştirsin, kapatma davasında para cezası almış bir siyasi parti anayasayı değiştirmesin türünde “ama ve ancak”lar içeren bir liste. İktidar partisinin anayasa değişikliği önerisine karşı çıkanların sığındıkları en önemli argüman tam uzlaşma aranması. İktidar partisi temsilcilerinin bir haftadır heyetler halinde çalmadıkları kapı kaldı mı? Daha önlerine öneri gelmeden - Anayasa Değişikliği Taslağı- açıklanmadan, “hayır - olmaz - çay içip giderler” diyen muhalefet partileri ile nasıl uzlaşma sağlanacak? “Uzlaşma arayın” diye akıl verenler elini yumruk yapmış - kapısını sonuna kadar kapatmış- kişi ve kurumlarla nasıl uzlaşılabileceğinin sihirli formülünü de söyleseler bari. Herkes artık dürüst davransın. Uzlaşma kavramı maalesef uzlaşmak istemeyenler tarafından bir “paravan” olarak kullanılıyor. Meclis’te mutabakat sağlanamıyor diye yıllarca Darbe Anayasası’na mı mahkum kalacağız?. Ayrıca, birbirinden çok farklı konuları içeren anayasa değişikliği paketinin ayrı ayrı referanduma sunulmasını önerenler var. Yani 50 madde değiştirecek isek, 50 maddeli bir formu tek tek “evet - hayır” diye işaretleyecek miyiz? 61 ve 82 Anayasaları’nı halk madde madde mi onayladı? Anayasa maddeleri birbirinden farklı konular değil midir zaten? Değişime karşıysanız lütfen daha makul ve mantıklı gerekçeler üretin.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 102715
    % 0.57
  • 5.2851
    % -0.34
  • 5.9555
    % -0.47
  • 6.7956
    % 0.67
  • 224.132
    % 0.63
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT