BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 7 bin yeni QASHQAI satıp liderliğimizi koruyacağız

7 bin yeni QASHQAI satıp liderliğimizi koruyacağız

2009’da 3 bin 800 adet Qashqai satışı gerçekleştirdiklerini belirten Nissan Türkiye Genel Müdürü İlkim Sancaktaroğlu bu yıl da yenilenen Qashqai’den 7 bin adet satarak Crossover segmentindeki liderliği sürdüreceklerini söyledi



OTO DÜNYASI EDİ­TÖR: İNAN AR­VAS inan.arvas@tg.com.tr 2009’da 3 bin 800 adet Qashqai satışı gerçekleştirdiklerini belirten Nissan Türkiye Genel Müdürü İlkim Sancaktaroğlu bu yıl da yenilenen Qashqai’den 7 bin adet satarak Crossover segmentindeki liderliği sürdüreceklerini söyledi Bugüne kadar dünyada 500 bin adetten fazla satan Crossover segmentinin ilk temsilcisi Nissan Qashqai, yenilenen görünümü ile 45 bin 990 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. 2009’un en çok satan kompakt Crossover unvanını alan Nissan’ın asi şehirlisi, yeni yüzü ile 2010 yılında da iddiasını sürdürmeyi hedefliyor. BİNEKTE YÜZDE 39 BÜYÜDÜK Nissan Türkiye Genel Müdürü İlkim Sancaktaroğlu, 2009’un kendileri ve otomotiv sektörü için zorlu bir yıl olduğunu, 2008 yılına göre Nissan olarak binek araç satışlarında yüzde 39’luk bir büyüme yakaladıklarını belirtti. Nissan’ın yakaladığı bu başarının Qashqai’nin Türkiye’nin en çok satan kompakt Crossover’ı olmasını da sağladığını vurgulayan Sancaktaroğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Qashqai, SUV’un heybetli görünümüyle, binek otomobilin konforunu birlikte sunarak kendi segmentini oluşturdu. Birçok farklı segmentten Crossover segmentine geçiş yapmak isteyen otomobil kullanıcıları, 2009 yılındaki araç alım tercihlerini Nissan Qashqai olarak belirledi. Qashqai, 2009 yılını 3 bin 800 adetlik satış rakamı ve yüzde 15.11’lik pazar payı ile SUV segmentinin lideri olarak kapatarak geçtiğimiz yılın en çok satan Crossover’ı oldu. Qashqai ilk başlangıcından bugüne Türkiye’de yaklaşık 6 bin 800 adet satış gerçekleştirdi.” 2010 yılında içeride ve dışarıda ekonomik ya da siyasi bir problem olmazsa pazarın 500 binli rakamlara ulaşacağını düşündüklerini ifade eden Sancaktaroğlu bu pazarda Nissan’ın pazar payı beklentisinin yüzde 2 olduğunu söyledi. LİG DEĞİŞTİRECEĞİZ 2010’un kendileri için yeni bir atılım yılı olacağının altını çizen Sancaktaroğlu; “Yenilenen Qashqai ile yılın sonlarına doğru satışına başlamayı planladığımız Juke ve Yeni Micra ile artık ligimizi değiştirmek istiyoruz. Ürün gamına katılacak yeni modeller ve hafif ticari modellerimizle bu hedefimizi gerçekleştireceğiz” dedi. Sancaktaroğlu ayrıca yenilenen Qashqai modelinden bu yıl 7 bin adet satmayı hedeflediklerini böylece Crossover segmentinde liderliği bırakmayacaklarını kaydettti. DAHA DİNAMİK DAHA KONFORLU SÜRÜŞ KEYFİ Yeni Qashqai’nin özellikle ön görünümünde yapılan değişiklikle far, kaput ve tampon çizgileri daha keskin hatlara kavuşturularak selefine göre daha asi bir görünüme kavuşmuş. Yeni Qashqai’nin iç kısmındaki ince detaylarda ise daha konforlu bir kabin sunuluyor. Yenilenen gösterge panelindeki led aydınlatmalar aracın sportif ruhunu yansıtırken, geniş ölçekli tasarlanmış Türkçe menülü yol bilgisayarından en küçük detaylara kolayca erişilebiliyor. Yeni Qashqai’ de 4x2 1.6 lt benzinli, 4x2 1.5 lt dCi ve 4x4 2.0 lt dCi motor seçenekleri bulunuyor. Otomatik vites seçeneği ise Auto 4WD 2.0 lt dCi versiyonunda standart olarak sunuluyor. Ford’dan 50. yıla özel TRANSİT Ford Otosan 50. yıla özel olarak Gölcük fabrikasında sınırlı sayıda “50. Yıl Serisi” üretti. Özel aksesuarlarla donatılan Transit Connect 90 Kombi PS GLX modeli 32 bin 980 TL’ye peşin fiyatıyla, Transit Kombi 300 S 140 PS modeli ise 39 bin 950 TL peşin fiyatıyla satışa sunuluyor. Türkiye rallide kadın pilotlara emanet Peugeot Sport Türkiye, Eurosport Events tarafından düzenlenen Kıtalararası Ralli Şampiyonası IRC’de, milli sporcular Burcu Çetinkaya ve Çiçek Güney’den oluşan ilk ve tek bayan ekip ile yarışacak. Peugeot Sport Türkiye ekibi, Başbakanlık Tanıtma Fonu Kurulu Sekreterliğinin verdiği destek ile Türk bayrağını bütün dünyada dalgalandıracak. Alfa Romeo’nun 4 yapraklı yoncası ay sonunda Türkiye’de! İtalyan otomobil üreticisi Alfa Romeo’nun lüks küçük sınıftaki temsilcisi Alfa Romeo MiTo’nun 1.4 litre 170 HP’lik Multiair Tbi motorla donatılmış “Quadrifoglio” (dört yapraklı yonca) versiyonu, nisan ayı sonunda Türkiye’de satışa sunuluyor. Daha çevik şasi yapısına ve 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde, titanyum kaplı jantlar, koyu renkli far çerçeveleri, far parabollerinin koyu renkli cilası, sürüş sırasında hiçbir yansımaya veya dikkat dağınıklığına meydan vermeyen siyah renkli iç mekân gibi unsurlarla sportif bir görünüme sahip. 0-100 km/s hızlanmasını 7 saniyede gerçekleştiren Quadrifoglio Verde, ayrıca “Dinamik Süspansiyon” sistemi ile yolcuları bozuk yol yüzeylerine karşı daha iyi koruyor. Ortaya çıkan herhangi bir engeli (kasis veya çukur gibi) fark edip, süspansiyon davranışını buna göre uyarlayarak konforu ideal seviyeye çıkarıyor. Otobüste fiyat rekabeti yıkıyor MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş.’nin Satıştan Sorumlu Üst Yöneticisi Tuncay Bekiroğlu, seyahat otobüsleri sektöründe fazla sayıda firma ve ihtiyacın çok üzerinde bir kapasite olduğunu söyledi. Kapasite fazlalığı sebebiyle yıkıcı bir fiyat rekabeti yaşandığını kaydeden Bekiroğlu, “Son dönemde tren ve uçak seferlerindeki sübvansiyonlar sebebiyle rekabet oluştu. Bunların üzerine kriz de ortaya çıkınca pazarda ciddi bir gerileme oldu. Normalde yılda 1200 seyahat otobüsü satılıyor. Bu yılki satışların 600 civarında olacağını tahmin ediyoruz” dedi. Canlanma sırası ‘ticari’de TEMSA Global Üst Yöneticisi (CEO) Mehmet Buldurgan, 2010 beklentilerinin yüksek olduğunu belirterek, “Mart şubattan daha iyi oldu, nisan marttan iyi olacak” dedi. Yılın böyle devam etmesi hâlinde geçen yıla göre sektörde daha iyi bir durumun söz konusu olacağını ifade eden Buldurgan, “Ticari araç, adı üstünde ekmek teknesidir. Ekmek teknesi yürümeli. Bu konuda küçük de olsa yavaş yavaş kıpırtılar var. İnşallah her ay önceki aydan daha iyi olur” dedi. Yeni Magentis yüzünü gösterdi Kia’nın orta-üst segmentteki sedan modeli Magentis’in dünya lansmanı New York Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirildi. Yeni nesil Magentis, bir önceki modelden daha uzun, daha geniş ve daha alçak olarak tasarlandı. Yeni nesil Kia Magentis, Amerika’da 2.0 lt., 2.4 lt. benzinli ve 2.4 lt. hibrid motor seçeneği ile satışa sunulurken Avrupa pazarında 1.7 lt. dizel ve 2.0 lt. benzinli motorlar ile pazara sunulacak. Scania’dan dev teslimat Yıllık 2 milyon ton şeker pancarı işleme kapasitesiyle Türkiye’nin en büyük şeker fabrikalarından biri olan Kayseri Şeker Fabrikası’nın bünyesinde kurulan Panpet Petrol ve Taşımacılık, filo yatırımını Scania ve Krone’ye yaptı. 25 adet G420 CA4X2 HSA çekici ve 25 adet Krone Profi Liner treylerden oluşan filo törenle Panpet Petrol’e teslim edilirken, Kayseri Şeker Fabrikası’nın ürettiği bütün ürünler Scania ve Krone markasının güvencesiyle Türkiye’ye dağıtılacak.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 102342
    % 0.59
  • 5.2952
    % -0.01
  • 6.0064
    % 0.11
  • 6.8958
    % -0.11
  • 228.767
    % 0.44
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT