BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Aile şirketleri fiyat düşürmüyor

Aile şirketleri fiyat düşürmüyor

Tutucu yaklaşımlarıyla bilinen Türkiye’deki aile şirketleri, fiyat düşürerek satış yapmak gibi geleneksel yöntemleri bırakıyor



> Cenk Esen ANKARA Uluslararası araştırma şirketi Deloitte’un Türkiye’nin önde gelen aile şirketlerinin üst düzey yöneticileriyle yaptığı Aile Şirketleri 2010 araştırmasına göre, Türk firmaları rekabet için artık geleneksel yöntemleri tercih etmiyor. Firmaların büyük kısmı üretim sektöründe faaliyet gösterirken, çalışan sayıları binin üzerinde olanlar ağırlıklı bulunuyor. Araştırmanın en dikkat çekici sonucu aile şirketleri için global piyasalardaki başarı ve sürdürülebilir büyüme artık markalara sahip olmaktan geçiyor. Araştırmaya göre, rekabette artık genel giderlerin kısılması ya da satış hacmini arttırmak üzere fiyat düşürmek gibi geleneksel yöntemler tercih edilmiyor. Yöneticilerin sadece yüzde 18’i genel giderleri kısmayı, yüzde 6’sı ise fiyat düşürmeyi rekabette önemsiyor.∞
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT