BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kalp ve beyin sağlığı için AİLECE YÜRÜYÜN

Kalp ve beyin sağlığı için AİLECE YÜRÜYÜN

Günde 30-45 dakika yürümek, kalp ve beyin sağlığı bakımından olumlu etki yapıyor. Hafızayı güçlü tutmanın, zinde bir beyne sahip olmanın da püf noktaları var. Uzmanlar bunun için stresten uzak, hareketli ve aktif olmayı öneriyor



Hayatı tatlandıran ve keyif katanlar biraz da bu nükteli olaylardır! Hafızayı güçlü tutmanın pek çok püf noktası, uyulması gereken çok sayıda kuralı var. Harvard Tıp Okulu Öğretim Üyesi Dr. Aoron P. Nelson, zinde bir beyne sahip olmanın temel kurallarını şöyle sıralıyor: BOL BOL EGZERSİZ Her gün egzersiz yapın. Günde 30-45 dakika, haftada en az 4 gün yürümeye, iş saatlerinde daha çok aktif olmaya, kısa mesafelerde taşıt kullanmamaya çalışın. Özellikle yürümenin beyin sağlığı ve yeniden yapılanma sürecini olumlu yönde etkilediğini gösteren çok sayıda ispat var. VİTAMİNLER Vitaminlerden yararlanın. E ve C vitamini gibi antioksidan vitaminlerin, selenyum gibi serbest radikal avcısı minerallerin hücreleri oksitlenmekten koruyan güçlerinden faydalanabilirsiniz. Yeteri kadar B vitamini, özellikle B12 vitamini aldığınızdan emin olun. KALİTELİ UYKU İyi ve kaliteli uyku uyuyun. İyi bir uyku için ortalama 8 saat gerekir. Kaliteli uyku beynin yeni öğrenilenleri pekiştirmesini sağlar. Öğrenilmiş bilgilerin pekiştirilmesinin uzun süreli zihnin en önemli desteği olduğu biliniyor. STRESE DİKKAT Stresinizi iyi yönetin. Ölçülü ve kontrollü stres dikkati yoğunlaştırmakta, odaklanmayı artırmaktadır. Kontrolsüz, uzun süreli ve aşırı stres ise dikkati sürdürme kapasitesini yok etmekte, unutkanlığı tetiklemektedir. HAYATA BAĞLANIN Hayata bağlı kalın. Hayatınıza önem katan bağları iyice sıkılaştırın. Huzurunuzu koruma ve güçlendirmeye bakın. Aileniz, dostlarınız, işiniz, hemşehrilik ve vatandaşlık bağlarınıza, inançlarınıza daha sıkı sarılın. KULLANILAN İLAÇLAR Kullandığınız ilaçları yeniden gözden geçirin. Özellikle beyni etkileyen ilaçları doktor önerisi olmadan kullanmayın. Depresyon giderici, uyku verici, ruhsal gevşetici ilaçlara komşu, eş dost tavsiyeleri ile başlamayın. TANSİYON VE KOLESTEROL Hipertansiyonu ve kolesterol yüksekliği problemini önleyin ya da kontrol altına alın. Kalbiniz için kötü olanın beyniniz için de kötü olduğunu unutmayın. YENİLİKÇİ OLUN Yeni şeyler öğrenmeye devam edin. Her yeni bilgi ve beceri birer zihin egzersizidir. Yeni sporlar, hobiler, araştırma alanları, heyecanlı ve zevkli problemler, ezberlenen yeni şiirler ve yeni diller beyniniz için en güçlü vitaminlerdir. ZİHİNSEL FAALİYET Tembelliği bırakın. Zihinsel faaliyetlerinizi sınırlamayın. Özellikle televizyon seyretmek gibi pasif faaliyetleri azaltın. Televizyon karşısında geçirdiğiniz saatler sadece bedensel değil, ruhsal sağlığınızı da kötü yönde etkiler. Saçınızın dökülmesini Garlex’le engelleyin... Garlex uzmanları, uzun labaratuvar çalışmaları sonucunda özellikle sarımsak, ısırgan otu, avokado, menekşe, papatya, buğday, çinko, pro-vitamin B5, hepsini bir araya getirerek saç dökülmesini önlemeye yardımcı olabilmek için kokusuz ve doğal Garlex sarımsaklı şampuanı ürettiler... Firma ürettiği kokusuz sarımsak şampuanı ile doğanın insanoğluna sunduğu nimeti gözler önüne sermiş ve saç korumasına sarımsakla çözüm olmuş. Garlex’in ayrıca şampuanının dışında saç losyonu da bulunuyor. Adaçayı, biberiye, mersin, defne, papatya, ısırgan otu ve sarımsak bileşenleri ile hazırlanan losyon; dökülen, kırılgan, zayıf ve kepekli saçlara yardımcı çözümü sunuyor. Sürekli oturmak tansiyon sebebi... Uzmanlar, rahat bile olsa sürekli bir koltukta oturmanın metabolizmayı yavaşlattığını ve yüksek tansiyon ile diyabete sebep olduğunu açıkladı. Uzmanlara göre, öğle tatillerinde ya da eve gittikten sonra spor yaparak incelmeye çalışan insanlarda bu çabaları, zayıflamaya ve sağlıklı olmaya “çok minik” bir etki yapıyor. Çünkü çalışırken sürekli oturan insanların metabolizmaları yavaşladığı için, az kalori yakıyorlar. Bu da tansiyon ve diyabet için zemin hazırlıyor. PÜF NOKTASI... Duvarda oluşan deliği diş macunuyla iyice doldurun. Duvarınız renkliyse küçük bir fırça yardımıyla duvarın asıl renginden biraz sürerek beyaz noktayı kapatın. SİZDEN GELENLER TARİFİNİZ (...Esra Hanım’ın lezzet tarifi) KURU PATLICAN DOLMASI MALZEMELER: > 20 adet kuru patlıcan > 1 su bardağı pirinç > 200 gr kıyma > 1 su bardağı haşlanmış nohut > 3 domates > 1 çay bardağı sıvı yağ > 1 yemek kaşığı domates salçası veya biber salçası > 4 yemek kaşığı nar ekşisi > 1 çay kaşığı karabiber, kırmızı pul biber > 1 tatlı kaşığı kuru nane > 2 su bardağı su > 1 baş sarımsak HAZIRLANIŞI: Kuru patlıcanları yıkayın ve ılık suda en az 1 saat bekletin. Suyunu süzüp tekrar yıkayın ve bir tencerede patlıcanları 10-15 dakika daha haşlayın. Haşlanan patlıcanların suyunu süzüp çıkarın. Bir kaba kıyma, pirinç, kabukları soyulup küçük doğranmış domatesleri, salçayı nar ekşisini , sıvı yağı kıyılmış sarımsağı, baharatını tuzunu ve nohudunu ilave edip hepsini birlikte harmanlayın. Hazırladığını içle dolmaları doldurun ve üst kısımları yukarıya gelecek şekilde tencereye dizin. Üzerine 2 su bardağı suyunu ekleyin ve dilerseniz bir porselen kapak kapatıp pişirin. Afiyet olsun. MUHAMMET TALHA Hatice Kübra ve Mehmet Masum’un biricik kardeşleri M.Talha Şen’in doğum gününü kutluyoruz... MESAJINIZ ABLACIĞIM Doğum günün kutlu olsun. Allahü teala yüzünü daima güldürsün. Hayırlı sağlıklı mutlu ve hep beraber nice senelere. Seni çok seviyoruz.. (Betül Karayel’in kutlama mesajı) HOŞ GELDİN M. EMİN; Beyza ve Sevde’nin biricik kardeşleri, Ailesinin neşe kaynağı, Dünyalar tatlısı bebek; Hoş geldin Mehmet Emin; (Ayşenur Sırakaya’nın kutlama mesajı) ELİŞİNİZ DANTEL MASA ÖRTÜSÜ Dört eşit parça olarak ördüm... Fiskos ya da kare masalar için kullanabileceğiniz şık bir dantel masa örtüsü örneğidir...
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT