BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çin seddi güçbirliğiyle aşılacak

Çin seddi güçbirliğiyle aşılacak

Türkiye’de ilk defa 5 fuarcılık şirketi, yurtdışında gerçekleştirilecek bir fuar için güçbirliği yapma kararına vardı. Ladin ve Forum Fuarcılık liderliğinde gerçekleştirilen güçbirliğinin diğer üç katılımcısını İzfaş, Sen Expo ile Forem Fuarcılık oluşturuyor.



Türkiye’de ilk defa 5 fuarcılık şirketi, yurtdışında gerçekleştirilecek bir fuar için güçbirliği yapma kararına vardı. Ladin ve Forum Fuarcılık liderliğinde gerçekleştirilen güçbirliğinin diğer üç katılımcısını İzfaş, Sen Expo ile Forem Fuarcılık oluşturuyor. Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın (DTM) da desteklediği güçbirliği organizasyonu, Ekim’de Şanghay’da (Çin) Türk İhraç Ürünleri Fuarı düzenleyecek. Fuar kapsamında gerçekleştirilecek aktivitelerle Çin’de etkili bir Türkiye imajı bırakmayı ve iki ülke arasında ilişkileri geliştirmeyi amaçladıklarını belirten Ladin Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Devrim Erol, bunun için 250-300 bin dolarlık bir tanıtım bütçesi oluşturduklarını söyledi. Güçbirliğinin sektörde ilk defa gerçekleştiğini belirten Erol, “Çin seddini güçbirliğiyle aşacağız” dedi. İŞ FUARDA BAĞLANIR Şanghay’da 195 milyon kişi yaşadığını ve Çin’e girişin kapısı olduğuna dikkat çeken Devrim Erol, Çin’de tüketim alışkanlıklarının hızla değiştiğini ve bunun ticaret için büyük bir potansiyel taşıdığını belirterek, “Ekmek yemeyen bir toplum hamburger yemeye başladı. Çin’in ekmek yemesi durumunda onlara ne kadar maya satacağımızı düşünebiliyor musunuz? dedi. “Çin bugün gidilip yarın malın satılacağı bir ülke değil. Biraz uğraşmak gerekiyor” diyen Devrim Erol, Türk girişimcisinin fuarcılık hizmetlerinden yeterince yararlanmamasından yakındı. Gelişmiş ülkelerde firmaların iş bağlantılarının yüzde 60’ını fuarlarda bağladığına işaret eden Erol, “Türkiye’de toplam 25 bin ihracatçı var. Bunlardan değişik kanallar aracılığıyla yurtdışında fuarlara katılanların sayısı sadece 2 bin, yani yüzde 10. Böyle bir durumda iş yapmak mümkün değil” dedi. KOBİ’lerin fuarlardan azami verimi elde edebilmesi için Türkiye’de ilk defa 50 sayfalık bir fuar rehberi hazırladıklarını anlatan Devril Erol, önümüzdeki aylarda yayının piyasaya çıkacağını ve hediye olarak dağıtılacağını kaydetti. Hangi sektörler katılmalı? * İnşaat sektörü, çünkü 2 yıl önce gerçekleştirilen “Chinabex ‘98” fuarında dar kapsamda katılım gerçekleştirilen 15 Türk şirketi olumlu bağlantılar yaptılar. Özellikle mermercilerin şansı açık gözüküyor. * Otomotiv sektörü, çünkü Çinliler, bisikletten otomobil kullanmaya yöneliyorlar. Otomobilin yaygınlaşmasıyla oto yan sanayi ürünleri için fırsatlar ortaya çıkacak. * Deri sektörü, çünkü dericiler tek pazara odaklanmanın zararlarını Rus’ya kriziyle birlikte açıkca gördüler. * Gıda sektörü, çünkü gıda alışkanlıkları hızla değişiyor. 1 milyar 300 milyon insanın yaşadığı ülkede gıda tüketimindeki alışkanlıkların değişmesi büyük fırsatlar ortaya çıkaracak.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT