Ayakkabıda asıl çılgın erkekler

Düzenleyen:
Ayakkabıda asıl çılgın erkekler

Ekonomi Haberleri

Geçen yıl erkekler 80 milyon, kadınlar 70 milyon çift ayakkabı aldı. Ayakkabı pazarı ise 12 milyar liraya ulaştı...

‘Ayakkabı çılgınlığı’ denince akla önce kadınlar gelir. Birçoğumuz ayakkabı sayıları, ayakkabı odalarıyla haber olan ünlü kadınları hatırlarız ama çılgınlıkta zirve kadınlarda değil erkeklerde... Türkiye’nin hızlı moda ayakkabı markası Mecrea verilerine göre hazırlanan çalışmaya göre, erkekler kadınlardan daha çok ayakkabı satın alıyor. Geçen yıl Türkiye’de tam 210 milyon çift ayakkabı satıldı. Bunun 80 milyonunu erkek, 70 milyonunu kadın ayakkabısı oluştururken, çocuk ayakkabısı satışı 60 milyonu buldu. Pazar büyüklüğü ise 12 milyar liraya ulaştı. Yine Macrea verilerine göre ayakkabı başına ödenen tutar 58 lirayı bulurken, kişi başına alınan ayakkabı sayısı 2.6 oldu.
AZ ALIP ÇOK ÖDEDİLER
Ayakkabı alırken, erkekler 4,8 milyar lira, kadınlar 5 milyar lira ödedi. Bu da kadın ayakkabısında birim fiyatın daha yüksek olduğunu ortaya koydu. Çocuk ayakkabısına ödenen para ise 2,2 milyar lira olarak gerçekleşti. Macrea CEO’su Sinan Vintura, yüzde 90’ını markasız ürünlerin oluşturduğu pazarın 2020’ye kadar 13 milyar lirayı bulmasını beklediklerini belirterek, ayakkabı satışlarının yüzde 2,5’inin internet üzerinden yapıldığını dile 
getirdi.

Türk kozmetiğine İngiliz ilgisinde 40 kat artış var

Başta parfüm ve rujlar olmak üzere Türkiye’nin kozmetik ürünlerine İngiltere’nin ilgisi büyüyor. Türkiye’nin 2012-2016 döneminde İngiltere’ye yönelik ihracat tutarı parfümde 40 kat artışla 107 bin dolardan 4,3 milyon dolara, dudak bakım ürünü ve rujlarda 68 kat artışla 75 bin dolardan 5,1 milyon dolara çıktı.
2012’de dudak bakım ürünü ve rujlarda 12,2 milyon dolar olan ihracat, geçen yıl 36 milyon dolara ulaştı. Türkiye’nin İngiltere’ye parfüm ihracatı ise 107 bin dolardan 4,3 milyon dolara yükseldi. Dudak bakım ürünü ve ruj ihracatı ise 68 kat artarak 75 bin dolardan 5,1 milyon dolara ulaştı. İngiltere, allık için ise 2012 yılında Türkiye’ye 7 bin dolar öderken, 2016’da bu tutar 1,3 milyon dolara çıktı.

Mücevherde en hızlı büyüme Türkiye’de

Dünyanın önde gelen elmas ve mücevher şirketlerinden The De Beers’ın Forevermark markasının Üst Yöneticisi Stephen Lussier, dünyada en hızlı büyümeyi Türkiye pazarında sağladıklarını söyledi. Lussier, “20 yıl önce Türkiye’ye geldiğimde sadece çok az bir kesim mücevher alıyordu. Son 10 yıldaki gelişmeler, her şeyi değiştirdi. Mücevher satışlarımız 2 kattan fazla arttı. Dünyada en hızlı büyümeyi Türkiye’de sağladık” dedi.

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...