BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Turkcell Diyarbakır’da hayatlara da dokundu

Turkcell Diyarbakır’da hayatlara da dokundu

İşsizliğin en yoğun olduğu illerden Diyarbakır’da çağrı merkezi açan Turkcell, işsiz, doğramacı, çoban gibi birçok kesimden gencin iş sahibi olup hayata tutunmasını sağladı



KADIN ÇALIŞAN YÜZDE 4’TEN YÜZDE 61’E ÇIKTI İstatistiklere göre Diyarbakır’da kadınların istihdamdaki payı yüzde 4.4 seviyesindeyken, Turkcell Global Bilgi Çağrı Merkezi’nde bu oran yüzde 61 seviyesinde bulunuyor. Turkcell, çağrı merkezinde çalışanların her birinin hayatının nasıl değiştiğini bir kitap haline getirirken, merkezle Diyarbakır’ın ekonomisine yılda 1 milyon TL ek katkı da sağlandığını bildirdi. Turkcell’in 12.3 milyon dolar yatırımla Diyarbakır’da kurduğu çağrı merkezi, burada yaşayan gençlerin hayatını değiştirdi. 1000 kişilik istihdam kapasitesine sahip merkezde, bir zamanlar çobanlık yapan Mehmet Halil Pirinç ile, inşaatlarda pencere doğramacılığından geçimini sağlayan Zülfü Selçik, şimdi Turkcell müşterilerine hizmet veriyor. Bölgede değişen hayatları ve sosyal ilerlemeyi basın mensuplarıyla paylaşan Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, “Teknoloji insani ve ekonomik kalkınmanın kaldıracı ve bunu göstermekten gurur duyuyoruz” dedi. DOĞU’YA YATIRIMIN REFERANSIYIZ Turkcell’in Anadolu’da yeni yatırımların öncüsü olduğunu belirten Ciliv, Erzurum ve Diyarbakır’da kurdukları çağrı merkezinden sonra, pek çok şirketin Erzincan, Gümüşhane, Malatya gibi illerde çağrı merkezi kurduğunu hatırlattı. Ciliv, “Turkcell gibi bir firmanın, Türkiye’nin doğusunda yatırım yapması ve istihdam sağlaması, diğer şirketlerin yatırımları için de teşvik oluyor. Diyarbakırlı gençlerin bugün Türkiye’nin batısındakiler ile aynı şartlarda ve imkânlarda çalışabilmeleri teknoloji sayesinde mümkün oluyor” diye konuştu. EN İYİ İMKÂNLAR SAĞLANDI Doğu’da ilk çağrı merkezini 2006’da Erzurum’da açtıklarını hatırlatan Ciliv, 1000 kişilik bu merkezin Türkiye genelindeki çağrıların yüzde 25’ine cevap verdiğini, 2008’de de Diyarbakır çağrı merkezini kurduklarını ifade etti. Turkcell Global Bilgi’nin şehrin istihdamına büyük katkı yaptığını ifade eden Ciliv, “Buradaki çağrı merkezinde spor salonu, kuaför, bilardo salonu, kafeterya gibi sosyal imkânlar var. Çalışanlarımız izin günlerinde sosyal aktivite için buraya geliyor” dedi.  BİRİ DOĞRAMACI, BİRİ ÇOBANDI Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, babası vefat eden ve 3 kardeşine bakmak için çobanlık yapmak zorunda olan Mehmet Halil Pirinç (solda) ve bir inşaatta doğramacılık yapan Zülfi Selçik gibi birçok gencin hayatının değiştiğini söyledi. Engelli çalışan için yurt dışından asansör Turkcell Global Bilgi’de çalışanların hayatlarındaki değişim, kitap haline getirildi. Bu değişimi anlatanlar arasında, en ilgi çekenlerden biri, Gülten Ulaş. Engelli kadrosunda çalışan Ulaş, “Bir gün işe geldim ve benim için yurt dışından engelli asansörü getirttiklerini gördüm” diyerek mutluluğunu anlattı. 26 yaşındaki Diyarbakır doğumlu Mehmet Halil Pirinç, Diyarbakır’a 45 kilometre uzaktaki bir köyde yaşıyordu. Turkcell Global Bilgi’ye iş başvurusu yaptı. Şimdi işini yaparken duyduğu mutluluğu, “Bugüne kadar beni arayan ve telefonu kapattığım zaman memnun kalmayan tek bir müşteri olmadı” diye anlatıyor. Turkcell’in Global Bilgi Diyarbakır yatırımı ile birlikte hayatı değişen gençlerden biri de Zülfü Selçik. Selçik 2008’de Diyarbakır’da bir inşaatta pencerelerin doğramasını takarken, merak edip gidip başvuruda bulunup merkezde 1 yıldır çalışan gençlerden biri.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT