BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Arkalarına ‘TİM’i alıp marka olacaklar

Arkalarına ‘TİM’i alıp marka olacaklar

İhracatçılar Meclisi liderliğinde bir araya gelen perakende ve AVM yatırımcıları, Türk markalarının yurt dışına mağaza açması için güçlerini birleştirdi



> Mustafa SEZER - İSTANBUL Yurt dışında bireysel olarak başarılı işlere imza atan ihracatçı, perakendeci ve AVM (alışveriş merkezi) yatırımcıları birlikte hareket etme kararı aldı. Yurtdışında Türk markalarının ağırlıklı olarak yer alacağı alışveriş merkezleri ve mağazalar kurmak amacıyla oluşturulan “Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu” protokolü, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) öncülüğünde imzalandı. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Türkiye’de yakaladığımız dinamizmi, enerjiyi ve bereketi dışarıda da geliştirmek için bir araya geliyoruz” dedi. Güç birliğinin ihracata klasik fasonculuğun ötesinde, süreklilik ve katma değer katacağını vurgulayan Büyükekşi, dış pazarlarda tutunabilmek için Türk markalarının her ülkede en az 10 mağaza açmasını istediklerini söyledi. 10 YILDA 20 BİN MERKEZ Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz da, 10 yıl içinde yurtdışında 20 bin mağaza hedeflediklerini açıkladı. Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal ise alışveriş merkezlerinin başarısının, içinde barındırdığı markaların gücüyle orantılı olduğuna dikkat çekerek, “Protokol ile bu girişimler stratejik bir platformla koor-dine edilecek” diye konuştu. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane de, yurtdışında alışveriş merkezleri ile ilgili yapılan fuarlara Türk firmalarının artık ücretsiz olarak davet edildiğini hatırlatarak, protokolün tarihi bir anlam taşıdığını söyledi. Türkiye için el ele verdiler AMPD Başkanı Mehmet Nane, BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ve AYD Başkanı Hakan Kodal bir araya gelerek yurt dışındaki Türk markalarının sayısını arttırmak için el ele verdi. Mehmet Büyükekşi, kurulun ilk olarak Fas’ın 3 ayrı şehrine yatırım için bir keşif ziyareti düzenleyerek yerel yöneticilerle görüşeceğini, sonrasında sırada Suriye’nin yer aldığını söyledi. Kurul pazarda cazip fırsatları takip edecek Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Yurtdışı Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu, TİM Başkanının başkanlığında, TİM’den 2, BMD, AMPD, AYD Yönetim Kurulu Başkanlarıyla birlikte 2’şer temsilci olmak üzere toplam 9 kişiden oluşacak. Kurulun sekreterya hizmetlerini TİM sağlayacak. Temel hedef, “fırsatları değerlendirmek, yeni yollar bulmak ve küresel seviyede lobi ve tanıtım faaliyetleri yapmak” olarak özetlenirken kurul, hedef pazarlara yönelik perakende alanında ticareti geliştirmeye çalışacak.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 94831
    % -0.62
  • 5.776
    % -0.25
  • 6.5746
    % -0.08
  • 7.3372
    % -0.24
  • 262.412
    % -1.06
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT