BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 35 trilyonluk tanıtım

35 trilyonluk tanıtım

Turizm Bakanı Erkan Mumcu, ülkemizin 2000 yılı tanıtımının bugüne kadar görülmemiş farklı yaklaşımlı bir kampanya ile gerçekleştirileceğini söyledi.



Turizm Bakanı Erkan Mumcu, ülkemizin 2000 yılı tanıtımının bugüne kadar görülmemiş farklı yaklaşımlı bir kampanya ile gerçekleştirileceğini söyledi. Mumcu, “Bakanlığımız 2000 yılında ülkemizin imajının geliştirilmesi ve uluslararası payını artırılması amacıyla bu yıl Türkiye turizminin tanıtımına bütçemizde 35 trilyon lira ayırdık. Hedefimiz ‘Türkiye Markası’ meydana getirmektir” dedi. “1999 yılında yaşadığımız yüzyılın felaketi olarak nitelendirilen deprem felaketi, terörist başı Öcalan’ın yakalanması ve yargılanma süreci, ülkemiz turizmi için büyük bir darbe indirmişti” diyen Bakan Mumcu, 2000 yılı ve sonrası Türk turizmini yeniden atağa geçirmek amacıyla başlattığı projeleri gazetemize açıkladı. Mumcu, Türkiye ve Türk turizminin 1999 yılında ardarda gelen felaketler nedeniyle büyük sıkıntılar yaşadığını ifade ederek, “1999 yılı Türkiye turizm gelirleri 1998 yılına göre yüzde 23.26 oranında bir kayba uğradı” diye konuştu. Türkiye’nin doğası, kültürel yer altı ve yer üstü zenginlikleriyle bir turizm ülkesi olduğuna dikkat çeken Mumcu, 2000 yılında turizmde en az 10 milyon turist ve 8 milyar dolar bir gelir beklediklerini ifade etti. Mumcu, “Tüm ülkeler, 2000 yılında ülkemizin kültürel, tarihî ve dinî zenginliklerinin daha çok farkına varacak ve tanıyacaktır. Böylece dünyada en çok turist çeken ilk yedi ülke arasına girebiliriz. Ayrıca turizmde gerçekleştirilecek yıllık yüzde 20’lik büyüme ile de 10 yıl içerisinde uluslararası turizm gelirlerinden aldığı payımızı yüzde 3’e çıkarabilir” şeklinde konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT