BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > “Dijital çılgınlık”

“Dijital çılgınlık”

TV reklâmları aracılığıyla sürekli birbiriyle rekabet eden dev kampanyaların, sürekli, uzun süreli ve dizi halinde özellikle “Mobil İletişim Araçları ve Hizmetleri”nin yoğun tanıtımı üzerinde dönüp durarak, diğer reklâmları âdeta gölgede bıraktığının farkında mısınız?...



TV reklâmları aracılığıyla sürekli birbiriyle rekabet eden dev kampanyaların, sürekli, uzun süreli ve dizi halinde özellikle “Mobil İletişim Araçları ve Hizmetleri”nin yoğun tanıtımı üzerinde dönüp durarak, diğer reklâmları âdeta gölgede bıraktığının farkında mısınız?... “Mobil İletişim Hizmeti“ veren bu üç dev kuruluşun isimleri mâlum ve birbirleriyle geceli gündüzlü kıyasıya rekabet ediyorlar; tarifeleri, hizmetleri, ucuzlukları ve diğer ayrıcalıklarıyla... Geçen hafta teknolojinin özellikle görsel gücünün 21. yüzyılda hangi boyutlara ulaştığından bahsetmiştik. İşte bu kez de, karşımıza teknolojinin dev bir kanalı olan mobil iletişim dünyasının, özellikle TV reklâmları aracılığıyla bizleri ne kadar doğrudan etkilediğini vurgulamak istedim; içli dışlı olduğumuz şu cep telefonu gerçeği varken... Bu arada cep telefonundan, artık rahatlıkla -bedelini ödemek suretiyle- TV yayınlarını da izleme imkânına ulaştığımıza göre, biraz da yayıncılığın daha ileri boyutlarından söz edelim: Karasal yayıncılık dışında, günümüzde profesyonel olarak görsel ve dijital yayıncılık alanında gene birbiriyle kıyasıya rekabet eden bir diğer sektör ise; “Dijital Televizyon Yayıncılığı” üzerine hizmet veriyor. Ülkemizde bu alanda hizmet veren üç ayrı dev kuruluş var ve isimleri ise mâlum. Evlerinize kurdukları dekoder ve çanak antenler vasıtasıyla yerli ve yabancı çoğu kanalları dijital ve istenilirse HD kalitesiyle ayağınıza getiriyorlar. Çok yakın bir gelecekte bilgisayarınız aracılığıyla, evinizdeki TV ekranınızdan bütün dünya kanallarını da çok yüksek bir kalitede izleme imkânınız oluştuğunda ise “Yok daha neler!” demeyesiniz, çünkü bu alanın hiç sonu yok! Kim bilir 3 D‘den sonra sırada neler var?... Belki 4 D ve belki de “Hologram Yayıncılık”?!... TV reklâmları aracılığıyla sürekli birbiriyle rekabet eden dev kampanyaların, sürekli, uzun süreli ve dizi halinde özellikle “Mobil İletişim Araçları ve Hizmetleri”nin yoğun tanıtımı üzerinde dönüp durarak, diğer reklâmları âdeta gölgede bıraktığının farkında mısınız?... “Mobil İletişim Hizmeti“ veren bu üç dev kuruluşun isimleri mâlum ve birbirleriyle geceli gündüzlü kıyasıya rekabet ediyorlar; tarifeleri, hizmetleri, ucuzlukları ve diğer ayrıcalıklarıyla... Geçen hafta teknolojinin özellikle görsel gücünün 21. yüzyılda hangi boyutlara ulaştığından bahsetmiştik. İşte bu kez de, karşımıza teknolojinin dev bir kanalı olan mobil iletişim dünyasının, özellikle TV reklâmları aracılığıyla bizleri ne kadar doğrudan etkilediğini vurgulamak istedim; içli dışlı olduğumuz şu cep telefonu gerçeği varken... Bu arada cep telefonundan, artık rahatlıkla -bedelini ödemek suretiyle- TV yayınlarını da izleme imkânına ulaştığımıza göre, biraz da yayıncılığın daha ileri boyutlarından söz edelim: Karasal yayıncılık dışında, günümüzde profesyonel olarak görsel ve dijital yayıncılık alanında gene birbiriyle kıyasıya rekabet eden bir diğer sektör ise; “Dijital Televizyon Yayıncılığı” üzerine hizmet veriyor. Ülkemizde bu alanda hizmet veren üç ayrı dev kuruluş var ve isimleri ise mâlum. Evlerinize kurdukları dekoder ve çanak antenler vasıtasıyla yerli ve yabancı çoğu kanalları dijital ve istenilirse HD kalitesiyle ayağınıza getiriyorlar. Çok yakın bir gelecekte bilgisayarınız aracılığıyla, evinizdeki TV ekranınızdan bütün dünya kanallarını da çok yüksek bir kalitede izleme imkânınız oluştuğunda ise “Yok daha neler!” demeyesiniz, çünkü bu alanın hiç sonu yok! Kim bilir 3 D‘den sonra sırada neler var?... Belki 4 D ve belki de “Hologram Yayıncılık”?!...
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT