BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Alış-veriş merkezi otoparkında hırsızlık

Alış-veriş merkezi otoparkında hırsızlık

31 Ocak Pazartesi akşamı saat 18.00 sularında Altunizade’de bulunan Capitol Alışveriş Merkezi’ne gittik. Akşam yemeği ve sinema faslından sonra otopark ücretimizi de ödeyip arabamızın yanına gittik.



31 Ocak Pazartesi akşamı saat 18.00 sularında Altunizade’de bulunan Capitol Alışveriş Merkezi’ne gittik. Akşam yemeği ve sinema faslından sonra otopark ücretimizi de ödeyip arabamızın yanına gittik. Ancak kapıların ve bagaj kapağının açık olduğunu ve arabanın teybinin çalındığını gördük. O sırada tam karşımızda güvenlik görevlisi ve orada duran arabanın sahibi (İlker Gürel) tartışıyorlardı. Yanlarına gittiğimizde aynı sorun olduğunu gördük. Polis çağıramadık, çünkü özel mülk olduğu için polis karışmıyor. Oranın güvenliğinden Capitol sorumlu. Arabamızın bulunduğu bölgede güvenlik görevlisi ve güvenlik kamerası yani güvenliği sağlayacak hiçbir şey yok. Güvenlik görevlisi çok kaba bir üslupla bu tür olayların onların sorumluluğunda olmadığını, böyle olayların her yerde olabileceğini ve yapabilecek birşeyleri olmadığını bağırarak anlattı. Israrlarımız sonucu gece müdürüyle görüşebildik. Olayı dinledikten sonra, bu tür olayların olabildiğini, güvenliği taşeron firmaların sağladığını, güvenlik elemanlarının yetersiz olduğunu bir sürü örnekle anlattı. En sonunda kanunen ve Capitol için hiçbir bağlayıcılığı olmayan, sadece o akşam orada öyle bir olay olduğunu bildiren bir tutanak hazırlanıp imzalandı. Biz diğer mağdur arkadaşlarla birlikte bölge polis karakoluna gidip olayı bildirdik. Görevli polisler de aynı şekilde oranın özel mülk olduğunu, karışamadıklarını, ancak hırsızlar yakalanıp biz Capitol otoparkından da bu teypleri çaldık deyip geri verirlerse bize iade edebileceklerini söylediler. Kısaca “unutun”dediler. Gece saat 01.30 olmuştu, biz çoluk çocuk perişan bir halde evimizin yolunu tuttuk. Ertesi sabah Capitol Halkla İlişkiler’i arayıp durumu anlattık. İlk önce ilgili davrandılar, sorunumuzu halletme yoluna gideceklerini söylediler. Devam eden günlerde ilgi azaldı, oyalamalar başladı ve sonunda Capitol Yönetiminin bu olaydan sorumlu olmadığını, zararımızı karşılayamayacaklarını bildirdiler. Şimdi soruyoruz: Hırsızlık olayı, evimin yanında, yolda, çarşıda veya herhangi bir yerde değil, Capitol Alışveriş Merkezi’nin güvenlik elemanı ve kameralarıyla denetlenen otoparkında oluyor. Hırsızlar oraya girip nasıl rahat çalışabiliyorlar? Arabanın teybi neden özel eşya konumuna giriyor. Üstümde taşımıyorum, arabaya bağlı.Capitol gibi ücretini ödediğim otoparkta arabadan teybi kolonları söküp çanta, çocuk gibi yanımda taşımam mı lazım? Bu tür yerlere güvenemezsek nerelere güvenmemiz gerekiyor? Öyleyse neden otopark ücreti ödüyorum? Özel mülk olduğu için kimse karışamıyor. Güvenlik görevlileri, eksik eleman çalıştırdıkları için idareyi; idare de dikkatsiz oldukları için güvenliği suçluyor. Asıl suçlu kim, parasını ödediğimiz bir otoparkta mağdur olan bizler mi? Olay karşısında sonuç alabilmek için son derece iyi niyyetli ve sabırlı davrandık bu nedenle hakkımızı savunamaz hale geldik. Bağırıp çağırmamız, ya da kavga etmemiz mi gerekiyordu? Para alıyorlar, zarar olunca sorumluluk kabul etmiyorlar. Bizim zararımızı kim karşılayacak? İsmail Hakkı Şişman, İlker Gürel İSTANBUL BAĞ-KUR Genel Müdürlüğü tatilde mi? Sağlık sorunları bulunan dul bir bayanım. Babam Hasan Arslan’ın 176 119 759 numarası ile emekli iken vefatından dolayı adıma sağlık karnesi tahsis edilmek üzere Kahramanmaraş BAĞ-KUR İl Müdürlüğü’ne müracaatım üzerine, Bağ-Kur Müdürlüğü’nce önce maaş bağlama işinin yapılması gerektiğini söylemeleri üzerine, 19 08 1999 tarihinde maaş tahsisi için başvuruda bulundum. Başvurumun üzerinden 6 aydan fazla zaman geçmesine rağmen, Bağ-Kur Genel Müdürlüğü’nün Kasım 1999 tarihinden bu yana bilgisayarları kapattığı söylenmektedir. Mağduriyetimin bir an önce giderilmesini istiyorum. Melek Arslan-ADANA TELEKOM’dan açıklama 17.08.1999 tarihinde meydana gelen deprem nedeniyle şirketimizce depreme maruz kalan İzmit İli telefon abonelerine sadece Eylül 1999 döneminde ücretsiz görüşme imkanı sağlanmış, takip eden dönemlerde ise kontörü ilerleyen telefonlara Ağustos 1999 döneminde fatura edilmeyen borçları da ilave edilmek suretiyle ilerleyen kontüre göre ücret tahakkuku yapılmıştır. Yazınızda bahsi geçen İzmit İli abonesi Şadiye Özler’in 528 18 97 numaralı telefonunun Ekim-Kasım ve Aralık 1999 dönemlerine ait faturaların teknik ve muhasebe yönünden tetkikinde herhangi bir hataya rastlanmamıştır.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT