BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Her şey dinlemekle başlar

Her şey dinlemekle başlar

5. Türkiye İnsan Kaynakları Zirvesi, başarıyla gerçekleştirildi. Konusunda dünyaca ünlü konuşmacıların katıldığı zirve, katılımcıların ufkunu genişletti. Yönetim otoriteleri zirvede etkili liderliğin dinlemekle başladığını hatta konuşmacılardan Phil Harkins çalışanları gönül kulağıyla dinlemek gerektiğini söyledi.



Aradan bir yıl geçti. Ve üçüncü binyılın ilk insan kaynakları zirvesi, başarıyla İstanbul’da gerçekleştirildi. Başta insan kaynaklarının katma değerinin ölçümü konusunda dünyaca ünlü Jack Phillips, ünlü liderlik otoritelerinden Phil Harkins, Avrupa’nın en ünlü yönetim otoritelerinden Prof. Manfred Perlitz ve dünyanın önde gelen insan kaynakları otoritesi sayılan Mark Thomas’ın da aralarında bulunduğu konusunda uzman birçok uluslararası konuşmacının katıldığı zirve, Türk iş dünyasının önde gelen yöneticilerinin yönetim dünyasındaki yeni trendlerle tanışmalarını sağladı. Management Centre Türkiye’nin başarılı organizasyonunda, Alper Utku kalitesiyle Lütfi Kırdar ekibinin inanılmaz fedakarlığı ve PerYön, Eventus, Departman Medya ve sponsorların katkılarıyla zirve adeta yılın organizasyonu olarak kabul edildi. Bundan beş yıl öncesinden hatırlarımızda kalan, sınırlı sayıda kişinin katılımıyla gerçekleştirilen zirve, şimdi binin üzerindeki bir katılımcı ile ve gelişi dört gözle beklenen bir zirve haline dönüştü. Bilgiye, insana, değer oluşturmaya önem veren ve vizyona ulaşmayı hedefleyen şirketler, her zamanki gibi, zirvede üst düzey yöneticileriyle temsil edildi. 5. Türkiye İnsan Kaynakları Zirvesi: Farklı konularda çok sayıda oturumlardan oluşan paralel oturumlar şeklinde gerçekleşti. Mark Thomas ile Gülsün Zeytinoğlu’nun başkanlık ettiği konferansa Phil Harkins, “Güçlü liderlerin iletişimi” adı altında yaptığı konuşmada, *Güçlü lider iletişimi nasıl kullanır? *Doğru iletişim stili ve güven vermek *Değişimi sağlamada iletişimi kullanmak *Tutkunuzu aktarabilmek *Liderliğin sesi ve liderler için iletişim sesi başlıkları altında topladığı birikimlerini Türk yöneticilerine sundu. Phil Harkins kendi geliştirdiği “Güçlü konuşmalar” teknolojisi ile özellikle liderliğin iletişim yeteneği ve güven kavramları üzerinde durdu. Harkins güçlü konuşmanın dinlemekle başladığını ve karşılıklı iletişimde açıklık, dürüstlük ve içtenliğin çok önemli olduğunu vurguladı. Dünyanın önde gelen liderlik otoritelerinden biri olarak kabul edilen Phil Harkins etkili liderlerin iletişim sırrının; kalp kulağı ile dinlemek, hedefe yönelik soru sormak ve karşı tarafın ihtiyacını anlayarak, bu ihtiyacı karşılamak olarak açıkladı. İpbüken: Şirket yönetimine içerden terfi yapılmalı Zirvede yeralan konuşmacılardan İ.d.e.a Genel Müdürü Yalçın İpbüken, insan kaynaklarına İ.d.e.a’nın bakışını açıkladı. İpbüken özetle; bir şirket gelişirken temel değerlerine sahip çıkmalı ve bunun için de: *Şirket içinden yetişmiş yönetim (Şirkette belirli bir süreyi doldurup temel değerleri iyice hazmetmiş kişileri üst düzeylere getirerek içerden terfi) *Şirketin çabalarını yönlendirdiği zorlayıcı, büyük hedefler ve projelere kendini adama *Hep daha iyiyi yapmak amacı ile, amansızca kendini ilerletmenin devamlı bir süreci *Sadece temel değerlere inananlar için muhteşem çalışma ortamı sağlama *Yılmadan gelişmeyi teşvik etmesi gerekir. ‘Organizasyonda Yenilikleri İzlemek’ Üst düzey yöneticilerin eğitimi ve gelişimi konusunda uzman olan Jean Lommiman ve Michel Syrett: “Direktörlerin kayıp ufuklarını keşfetmek” adı altında verdikleri konferansta, birlikte yürüttükleri “Organizasyonda Yenilikleri İzlemek” başlıklı araştırma programını anlattılar. Bu programda üst kademe yöneticilerinin küreselleşmeye paralel olarak değişimi ve teknolojik gelişmelere ayak uydurmanın önemini vurgulayarak bugünün liderinde olması gereken nitelikleri şöyle sıraladılar: Yönetimde geleneksel bakışı bir tarafa bırakmak Stratejik bakış açısı geliştirmek Takım çalışması Beyin fırtınası Problem çözme yeteneğini kazanmak Hukuki ve mali sorumluluklarını çok iyi bilmek Sistematik düşünme Sürekli öğrenme ve kendini geliştirme İki günlük zirvenin sonucunda şunu bir kere daha anladık ki; iş dünyasında değişim, insan kaynakları alanında da öğrenen bir organizasyon olmayı, takım çalışmasını iyi yapmayı, klasik yöneticilik anlayışından liderlik anlayışına geçilmesini gerekli kılmaktadır. Güçlü konuşmanın özellikleri İçtenlikle dinlemek Samimiyet Hedefe dönük soru sormak Güven Dürüstlük Karşılıklı ihtiyaçların karşılanması Konuşmanın seyrini hedef çerçevesinde sürdürmek Ne demişler? “İnsan kaynaklarının esas amacı şirkete bir lider daha kazandırmaktır.” Phil Harkins KİTAP Köşesi Değer oluşturan üç lider, üç şirket ve üç hayat hikayesi. Safra ve ıskarta iş, süreç ve kişilerden uzaklaşmak isteyenler için birçok ipucunun yer aldığı eserler. Kendilerine bir vizyon seçerek o vizyonları doğrultusunda hayatlarını sürdüren ve değer oluşturan liderlerin başarı sırları. İşdünyasında değer oluşturmanın önemi, sırları ve süreçleri hakkında ilham veren bu üç eser, İlkkaynak Yayınları arasında yer alıyor. Dünyada birçok kuruluştan önce kurulmuş, marifetmiş gibi, “Başka hiçbir yerde şubemiz yoktur” levhasını asan fakat vizyonsuzluktan hâlâ ilk günkü yerinde sayan şirketlerimizle, o zamanlar İsviçre’de bir dağ köyünde kurulmuş olan Nestle’nin vizyonla geldiği yerin farkını bu kitapları okuyunca daha iyi anlıyoruz. Vizyonsuz olmaz, hele değer oluşturmadan asla. AJANDA 28-29 Şubat, Patron ve Aile Şirketlerinde Değişim ve Riskler Lyra, Tel: (216) 396 37 89 28-29 Şubat, Sunum Teknikleri Arthur Andersen, Tel: (212) 232 12 10 28-29 Şubat, Akıllı Şirket İDEM, Tel: (212) 875 73 00 28-2 Mart, Yönetici Sekreterler İçin Davranış Geliştirme Orhim, Tel: (212) 252 71 05 29 Şubat, Uluslararası Ekonomik İlişkiler ve Dış Politika İ.d.e.a., Tel: (212) 219 25 82 29 Şubat, Değişim Yönetimi İDEM, Tel: (212) 875 73 00 01 Mart, Dış Kaynak Kullanımı Prometheus, Tel: (216) 411 79 36 02 Mart, Öğrenen Organizasyon İDEM, Tel: (212) 875 73 00 02 Mart, Değişim Yönetimi Yürekli, Tel: (212) 265 30 00 03-04 Mart, Kendini Tanıma ve Kabul Ettirme TEM, Tel: (216) 416 90 00 04 Mart, Zaman ve Hayat Yönetimi İDEM, Tel: (212) 875 73 00 www.isdunyamiz.com Web sitemizde iş dünyamız forumunun bu haftaki konusu: “Şirketlerde Değer Oluşturmak”. Mesajlarınızı web sitemiz meraklıları dört gözle beklemekte...
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT