Dev projelerle lojistik merkezi oluyoruz

Düzenleyen:
Dev projelerle lojistik merkezi oluyoruz

Ekonomi Haberleri

Ali Tulgar; yeni havalimanı, köprüler, otoyol yatırımları ve demir yolunda iyileştirme çalışmalarının, Türkiye’yi bölgesinde daha kuvvetli bir üs hâline getireceğini söyledi

Önder Çelik

Ekonomik dalgalanmalar, politik ve sosyal gelişmeler bütün sektörleri olduğu gibi lojistik sektörünü de etkiledi. Ancak sektör bütün olumsuzluklara rağmen büyüme trendini geçtiğimiz yıl da sürdürdü. Mars Logistics Genel Müdürü Ali Tulgar, sektörün önümüzdeki dönemde de potansiyelinin olduğu belirterek, 2016’da yüzde 4,5’luk bir büyüme kaydedildiğini söyledi. Lojistik sektörüne yapılan her yatırımın Türkiye’yi 2023 hedefine biraz daha yaklaştırdığına işaret eden Ali Tulgar, “Şu anda son aşamalarında olan lojistik master planı bir an önce devreye girmelidir. Uzun yıllardır Avrupa standartlarında olan lojistik sektörünün, ülkemizde biraz daha yol kat etmesi gerekmektedir. Söz konusu master plan, bu süreci hızlandıracaktır. Diğer yandan İstanbul’da yapımı devam eden yeni havalimanı yatırımı, köprüler, otoyol yatırımları, demiryolunda iyileştirme çalışmaları, Türkiye’nin bölgesinde daha kuvvetli bir üs olması açısından önemli rol oynayacak. Tüm bu yatırımlara ilaveten limanlarımızda da iyileştirme çalışmalarının yapılması gerekmektedir” değerlendirmesini yaptı.
hadImköy’e yatırım
Sürdürülebilir bir marka olmanın ve farklılaşmanın önemine değinen Tulgar, yeni atılımlarla birlikte lojistik sektörünün daha iyi bir seviyeye ulaşmasını beklediklerini kaydetti. 1989’dan bu yana kara, hava, deniz, demir yolu gibi taşıma modelleri ile sektöre hizmet verdiklerini anlatan Tulgar, şöyle devam etti: Bugün geldiğimiz noktada çevreci, modern, güçlü Euro 5 ve 6 motorlara sahip, Türkiye’nin en büyük ve en genç filolarından birisiyiz. Geçtiğimiz yılı yüzde 12’lik büyüme ve 250 milyon avro ciroyla tamamladık. 2017’de de yüzde 12 büyümeyi hedefliyoruz. İhtiyaçlarımız doğrultusunda filo ve depolarımıza yatırım yapmayı sürdürdük. İkinci çeyrekte 30 milyon avroluk bir yatırımla Hadımköy’deki yeni lojistik merkezimiz hayata geçecek. Aynı zamanda Almanya ve Türkiye arasındaki yeni hattımızı, 2017’de daha da geliştirmek üzerine çalışmalar yürütüyoruz.

Yükselen maliyeti üstlendik

Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi köprülerinin lojistik sektörüne etkisini değerlendiren Ali Tulgar, kara yolu taşımacılığının bu rotaya yönlendirilmesinden sonra, sektörde belli bir maliyet artışı olduğunu belirtti. Tulgar, “Sektör, ilk başlarda maliyetleri hizmet alan tarafa yansıtmadı, kendisi üstlendi. 2017 yılı itibarıyla hem mevcut hem de yeni müşterilere söz konusu maliyet artışları yansıtılmaya başlandı. Lojistik giderleri artan üreticiler de, muhtemelen bu maliyeti nihai tüketiciye yansıtacak” dedi.

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...