BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Rüşvet değil istikrar

Rüşvet değil istikrar

Cumhurbaşkanlığı için hedeflenen Anayasa değişikliği teklifine 69 ve 86’ncı maddelerinin de eklenip paket haline dönüştürülmesi bize göre rüşvet değil istikrar önlemidir. Türkiye bu önlemi almazsa hem erken seçim kıskacına girecek hem de Cumhurbaşkanlığı olayında belirsizliğe sürüklenecektir...



Cumhurbaşkanlığı için hedeflenen Anayasa değişikliği teklifine 69 ve 86. maddelerin de eklenip paket haline dönüştürülmesiyle yeminli Demirel düşmanları koro halinde tepkiler veriyor. “Bu yapılan Demirel’i rüşvetle yeniden seçme teşebbüsüdür.” Hayır değildir... “Değildir”e gerekçelerimizi sıralamadan önce pakete konan 69 ve 86. maddeleri bir kez daha hatırlayalım. 69. maddedeki değişim olayı, bir çarpıklığın giderilmesi ya da boşluğun doldurulmasına matuf. Başka bir ifade ile çıkarılan yasalarla Anayasanın örtüştürülmesi girişimidir. Siyasi Partiler Kanunu’nun 103. maddesine getirilen partilerin kapatılmasını zorlaştıran ilkeler Anayasa’nın 69. maddesi ile çelişiyor. Dolayısı ile yapılacak olan, bu çelişkinin kaldırılıp uyumun sağlanmasıdır ki, bu hem acil bir ihtiyaç hem de şimdiye kadar yapılmadığı için yasama için kocaman bir ayıptır. VURAL SAVAŞ’IN GÖRÜŞÜ Kuşkusuz bu yasanın varlığını savunmak ise ayrı bir görüş ve de tartışma konusudur. Nitekim Yargıtay Başsavcısı Vural Savaş, 69. maddenin 28 Şubat Kararlarının dayanağı olduğunu seslendiriyor. Başsavcı Savaş’a göre bu maddenin kaldırılması ile önemli bir dayanak kaybedilecektir. Bir görüş ya da bakış olarak Vural Savaş misali 69. maddenin gerekliliği üzerinde münakaşa yapabilirsiniz, bu normal. Normal olmayan düzenleme yönündeki ezici çoğunluk iradesine rağmen zamanlamaya yapılan itirazdır. Söylenen şey malum, neden şimdi? İtiraz edilen ikinci olay yine pakete konan 86. maddedir. Bu madde milletvekillerinin özlük haklarını yasa ile düzenliyor. Bu düzenleme yapılırsa şu bezdiren “kıyak” tartışmaları noktalanmış olacak. Hatırlanacağı üzere Anayasa Mahkemesi 86. madde sebebiyle “kıyak” diye vasıflandırılan olayı tamıtamına 8 kez iptal etmişti. Meclisin ve milletvekilliğinin itibarını ayaklar altına alan bu iptallerin önüne geçmek ve sorunu kökünden çözmek için şimdi pakete 86. madde de alınmış oldu. ZORUNLU ARA SEÇİM Gelelim hedeflenen değişiklik paketinin rüşvet olmadığı tezimize: Rüşvet değildir, zira bu paket ülkenin istikrarına hizmet edecektir. Cumhurbaşkanlığına Sayın Demirel’in bir kez daha seçilmesi gibi 69. madde de istikrar için “olmazsa olmaz”dır. Şunun için: Eğer Anayasa’nın 69. maddesine müdahale edilmezse muhtemelen Fazilet Partisi kapatılacaktır. Bu madde şu gün için FP’nin üzerinde tehdit unsurudur. Peki FP kapatılır ya da bazı milletvekillerine yasak getirilirse ne mi olur? Türkiye’de pek çok şey alt-üst olur. Sadece dış dünyadaki itibarımız değil, içeride de kaos süreci start alır. FP’li vekillerin milletvekilliğinin düşmesi durumunda Anayasa gereği “ara seçim” 3 ay içinde zorunlu olur. Düşünün böylesine istikrarı yakalamış ve enflasyonla dişe diş mücadele edildiği bir iklimde, neredeyse bütün Türkiye’yi kapsayacak bir biçimde seçime gidilecek? Sorarım size; o seçim ortamında hükümet enflasyon programını ya da kemer sıkmayı nasıl uygulayacak? Peki gevşetirse bunca emek heba olmayacak, ümitler sönmeyecek mi? Görüldüğü gibi bu konjonktürde seçim Türkiye için intihar olacağından hükümetin tedbir alması aslında bir görevdir. Yani 69. maddenin pakete dahil edilmesi, Başbakan için ülke adına zorunluluktu. Velev ki yapılanda iddia edildiği gibi ahlaksızlık da yok, hadise rahmetli Özal’ın deyimi ile pragmatizmdir. Bülent beyin Hüsamettin Özkan aracılığı ile uygulamaya koyduğu budur. Ülke istikrarı için tedbir almıştır. Biz bu pragmatizmi hayata geçiren Başbakan Ecevit’le koalisyonun diğer ortaklarını kutluyoruz. KIYAK EMEKLİLİK Gelelim ikinci hususa, yani milletvekilliğinin kıyak hadisesine? Evet burada şekil olarak bir biçimsizlik vardır. Hadisenin sadece milletvekillerini ilgilendirmesi spekülasyonlara zemin hazırlıyor. En önemli handikap da zamanlamadır. Ancak bize göre bu düzenleme de Parlamentonun itibarı için gereklidir. 8 kez Anayasa Mahkemesi’nden geri dönmek kabul edilebilir değildir. Vekillerimiz bu konuda çok hassas iseler düzenlemeyi yapsınlar ve önümüzdeki dönem yürürlüğe koysunlar. Bu şekilde hem sorunu aşmış, hem de çok hassas oldukları üzere rüşvet almamış olurlar!.. Sonuç: Üçlü tekliften geri adım Türkiye’nin istikrarı ve hatta geleceğinden geri adım olacaktır. Sayın Başbakan lütfen zerre taviz vermeyin...
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 94082
    % 1.16
  • 4.7932
    % -0.57
  • 5.6125
    % 0.31
  • 6.2808
    % -0.14
  • 189.513
    % -0.21
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT