BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Peşin fiyatına taksitle

Peşin fiyatına taksitle

Peşin fiyatına taksit olur mu? Reklamlara bakılırsa oluyor. Nasıl oluyor? Vade farkını maliyete ilave ederek oluyor. Artık reklamlarda ürünün fiyatından daha çok kaç taksit olduğu önemli.



Peşin fiyatına taksit olur mu? Reklamlara bakılırsa oluyor. Nasıl oluyor? Vade farkını maliyete ilave ederek oluyor. Artık reklamlarda ürünün fiyatından daha çok kaç taksit olduğu önemli. Peşin fiyatına 18 taksit. Beğenmediyseniz, 12 taksit olsun 3 ay sonra ödemeye başlayın. Yeter ki alın. İhtiyacınız olmasa da alın. Taksit furyası çılgınlığa dönüşünce kredi kartları ile taksitli alışverişlerde rakama göre taksitlerin sınırlandırılacağı, ota çöpe 24 ay taksit yapılamayacağı söylendi. Sonra vazgeçildi. Aslında alan razı, satan razı bize ne oluyor denilebilir. Ben de karışılmasından yana değilim. İmkânı olan olmayan harcasın rahatlasın. İhtiyaç olmayan yerlere harcandığına göre şuradan buradan şu fiyata aldığının da önemi yok. Bir ürün veya hizmet ihtiyaç değilse kaç liraya aldığının da önemi yok. Piyasa değeri 100 lira olan bir ürünü 90 liraya, hatta 50 liraya almış olsanız ne önemi var. Ben sadece peşin fiyatına taksitle kısmına takılıyorum. Bu ifadelerin kullanılmasını engellemek hangi kurulun sahasına giriyorsa kural koymalı, “peşin fiyatına taksitle” diyemezsiniz, demeli. Gerisi tüketiciye kalmış. ... Tüketici kredilerinde de buna benzer bir aldatmaca vardı, düzeldi. Denetleme kurulu mu şart koştu, bankalar mı incelik gösterdi bilmiyorum. Artık kredi paketlerinin altında yıllık maliyet yazıyor. Sadece koşun, alın, gelin... 0.77 demiyor. Tüketici 0.77’nin ne anlama geldiğini alttaki dipnotlarda görüyor. A bankasındaki 0.77’nin B bankasındaki 0.95’le aynı kapıya çıktığını anlıyor. Tüketici dernekleri yorulmuş görüntü sergiliyor. Eskisi gibi sesleri duyulmuyor. Ya onlar bıktı ya tüketiciler derneklerden ümidini kesti. Kulağa hoş gelen sloganlar yerine somut konuları tek tek ele alıp açıklasalar daha faydalı olurlar. Artık binlerce haber portalı var. Biri ele almasa diğeri alır. Mesela tekno marketler dönem dönem bazı bankalarla anlaşıyor, o bankanın kartına yüzde bilmem kaç indirim yapılıyor, daha çok taksit yapılıyor. Bu da bir maliyet. Tüketiciye yansımamış gibi görünüyor, bankanın aradaki farkı karşıladığı söyleniyor. Banka bu farkı nereden çıkarıyor. Dernekler bu konuları işlesin. Ben tüketici olarak 3 al iki öde, üç defa 100 liralık benzin al 20 lira kazan, 500 lira harca 50 lira kazan tarzı kampanyalara dönüp bakmıyorum. Her hâlükârda tüketiciye getirdiğinden fazlasını götürdüğüne inanıyorum. Ama ekseriyet böyle düşünmüyor olmalı ki bu tarz kampanyalar hız kesmiyor. Memnunsanız mübarek olsun.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT