BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > iPhone ve BlackBerry’yi yenersek satış işi kolay

iPhone ve BlackBerry’yi yenersek satış işi kolay

Artık her markanın kendine ait sembolü ve rengi olduğuna dikkat çeken Lindstrom, perakendecilere “Iphone, Ipad ve Blackberry gibi ürünleri rakip görün” dedi



Uğur Küçük İSTANBUL ÜRÜN FİYATLARI KİŞİYE ÖZEL OLACAK Gelecekte her ürününün kişiye özel olarak fiyatlandırılacağına dikkat çeken Pazarlama Uzmanı Martin Lindstrom, “Kullanıcı bir internet sitesine girmeden önce, kullanıcının profilini o siteye gönderebilen sistemler olacak. Müşteri neye önem veriyorsa ona uygun ürünler karşısına çıkacak” diye konuştu. Pazarlama Uzmanı Martin Lindstrom, perakendecilerin gelecekte Iphone, Ipad ve Blackberry’yi rakip olarak görmeleri gerektiğini belirterek, “Beynin duygusal boyutuna hitap eden ürünler üretmelisiniz. Gelecekte logoyu çıkartsanız bile markanız anlaşılmalı” dedi. Geçtiğimiz sene, Time Dergisi’nin “Dünyanın En Etkili 100 Kişisi” listesinde yer alan Lindstrom, 10. Perakende Günleri’ndeki konuşmasında, gelecekte araştırmaların hem bilinç düzeyinde hem bilinç altı düzeyinde yapılacağını ifade ederek, perakendecilere çeşitli tavsiyelerde bulundu. ÜRÜN RENGİNDEN TANINMALI Satışı artırmak için farklı temalar gerektiğini söyleyen Lindstrom, şöyle devam etti: “İnsanlar perakende mağazalarına sadece ucuz mal almak için değil, eğlenmek için de geliyor. Markanızdan ismi, yazıları çıkartırsak, gözlerim kapalı olarak mağazaya girsem kokudan, dokunduğum şeylerden, kulağıma gelen müzikten hangi marka olduğunuzu çıkarabilir miyim? Küçük bir ritüel, hareket markayı anlatabiliyor. Marka oluşturma konusunda renk çok önemlidir. Öyle bir renk olsun ki markadan bu rengi çıkardığımda hiçbir şey kalmasın. Semboller, markanın ana yapı taşlarıdır. Artık nesil çok hızlı hareket ediyor, sabrı yok. Gelecekte Iphone, Ipad, Blackberry’yi rakip görmeniz gerek. İnsanlar bu cihazlar sürekli açık olduğu için vitrinlerle ilgilenmiyor. Eğer siz onların ilgisi üzerinize çekebilirseniz satış yapmak kolay olur. Ayrıca markanın şekli, dokusu, sesinin de kendisine özgün olması gerekir.” AÇGÖZLÜLÜK bölgesine dikkat Lindstrom, bir mağazadan hediye çeki kazanıldığında beyinde açgözlülüğü temsil eden bölgesinde hareket olduğuna değinirken, “20 poundluk çeki hemen veriyoruz, 30 poundluk çek için 3 gün beklemeniz lazım” önerisi sunulduğunda, beynin rasyonel kısmının “3 gün bekle”, irrasyonel kısmının “bekleme” dediğini, böyle bir durumda insanların yüzde 92’sinin 20 poundluk çeki tercih ettiğini kaydetti. Hijyen ilk sırada olacak Gelecekte sağlıkla, hijyenle ilgili konuların perakendede ilk sırada geleceğini belirten Lindstrom, “Müşteriler her şeye dokunmak istiyor ama herkesin dokunduğunu da almak istemiyor” dedi. Lindstrom, markada ses kullanımının da etkili olduğunun altını çizerek, “Manav bölümünde su sesi, buz küplerinin içecek bölümünde kullanılması, et bölümünde mangaldaki et cızırtısı sizi etkiler. Beyindeki ödüllendirme merkezi etkilenir. Ses artı görüntü, duygusal olarak da bizi etkiliyor. Bunun akabinde tüketici tercihlerini de etkiliyor. Perakende dünyasında her şey, hislere hitap etmemizle ilgili” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT