BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Birlikte zayıflayın

Birlikte zayıflayın

Eşlerin beraberce uyguladığı diyetler ve beslenme alışkanlıkları, sosyal bir olgu olan şişmanlığı önlemede etkili oluyor.



Diyetisyen Gizem Tutar, şişmanlık, evlilik ve zayıflama konularında yapılan araştırmaların sonuçları hakkında açıklamalarda bulundu. Şişmanlık ne yazık ki bulaşıcı. Yapılan araştırmalar da aynı sonucu gösteriyor. Virüslerle ve bakterilerle bulaşmıyor olsa da, sosyal olarak bulaşıcı bir durum obezite. Yapılan bir araştırmaya göre; aileleri veya arkadaşları şişman olanlar, şişmanlık üzerinde çok fazla objektif değerlendirmede bulunamıyorlar ve kilo almaya oldukça eğilimliler. Ve kişinin sosyal çevresinde fazla kilolu insanların sayısı arttıkça kişinin fazla kilolu olma riski de bir o kadar artıyor. Eşler arasında da fazla kiloların bulaşıcı olması şaşırtıcı değil. Evlilik, düzenli bir hayatı da birlikte getirdiği için yeni evlenenlerin daha kolay kilo aldığı görülür. NEDEN ŞİŞMANLIYORLAR? Evlenen kişilerin kilo almaya eğilimli olmasının sebepleri arasında ilk sırayı beslenme düzeni alır. Evlenen kişiler, yalnız yaşadıkları zaman dilimine nazaran daha düzenli beslenirler. Eşleri ile uzayan akşam yemekleri ve gece atıştırmaları kilo almalarına sebep olur. Evlilik- fazla kilo ilişkisinde diğer önemli konu ise işin psikolojik boyutu. Uzmanlara göre, evlenen kişi zayıf kalma konusunu fiziksel görüntü açısından önemsemiyor. Evlenmeden önce karşı cinse çekici görünmeye çalışan eşler, evlendikten sonra bu durumu daha az önemsemeye başlıyor. Ve sonuçta beraberce kilo alıyorlar. EŞLER DAHA AVANTAJLI Fakat eşler gene de yalnız zayıflamaya çalışanlara göre daha şanslı. Yapılan araştırmalar, eşlerin zayıflama konusunda birlikte hareket ettiklerinde yalnız başına zayıflamaya çalışanlara göre çok daha fazla başarılı olduklarını göstermiştir. Bu yalnız başına zayıflanmaz anlamına gelmiyor fakat her konuda olduğu gibi zayıflama konusunda da birlikten kuvvet doğuyor. Yapılan bir başka çalışma da, eşlerin fiziksel aktivite düzeyleri ile ilişkili. Bu çalışmada da, evli olanların düzenli fiziksel aktiviteye daha çok bağlı kaldıkları gösterilmiştir. Bunun sebebinin eşe karşı duyulan sorumluluktan kaynaklandığı söylenebilir. SAĞLIKLI BESLENME Diyet yapmak uzun sürdüğünde sıkıcı bir hal alabilir. Diyet motivasyonu eşle birlikte diyet yapıldığında yükselir. Evde sağlıklı beslenme kuralları geçerli olmaya başlar. Zamanla alışkanlık haline gelen bu kurallar, kilo korumada da başarılı olunmasını sağlar. Yapılan diyette yasaklar varsa mutlaka insana çekici gelir. Motivasyonun kırıldığı anlarda diyeti bozmak kolay bir hal alır. Eşlerin birbirine duyduğu sorumluluk bu durumun önüne geçer. Eşler, sosyal hayatta bir arada olmayı severler. O sebeple beraber spor yapmaya gitmek, daha keyifli bir hal alır. Yan yana oldukları için sıkılmayan çiftler daha uzun süre egzersiz yaptıklarının farkına bile varmazlar. Misafirliklerde ve sosyal ortamlarda yapılan ikramlara iki kişi tarafından “hayır” demek daha kolaydır. PÜF NOKTASI... Kahvaltı ya da çay saati için hazırladığınız hamur kızartmalarının daha lezzetli olmasını istiyorsanız, hamura eklediğiniz kabartma tozuna biraz toz şeker katın. İNCİ Gebelikte yapılan egzersizler doğum öncesi ve sonrasında kadınlar için sadece fiziksel yönden yarar sağlamakla kalmıyor, anne adaylarının daha rahat bir hamilelik dönemi geçirmesini sağlayarak doğumu da kolaylaştırıyor. Gebelikte egzersiz, dolaşım ve sindirim işlevlerini düzenler, anne adayının kilo kontrolünü sağlar, dayanıklılık ve kuvvetin artırılmasına yardımcı olur, doğum için gereken kas aktivitesini destekler...” (...Menekşe Cengiz / Fizyoterapist) HABER HATTI Fast Food’daki büyük tehlike! Dr. Yusuf Ziya Leventoğlu, çocuklar ve gençler tarafından özellikle tercih edilen fast foodun şişmanlığa ve kronik hastalıklara sebebiyet verdiğini belirterek, hazır gıdalardan mümkün olduğunca kaçınılmasını tavsiye etti. Türkiye’de ayak üstü yemek alışkanlığının yaygınlaştığını vurgulayan Dr. Leventoğlu, fast food tarzı yemeklerin insanların beslenme dengesini bozarak şişmanlamasına yol açtığının altını çizdi. Hazır yemeklerin kronik rahatsızlıklara da davetiye çıkardığını belirten Leventoğlu, “Ayak üstü beslenme enerjisi yüksek, doymuş yağ asitleri ve tuz içeriğinden zengin, besin öğeleri açısından yetersizdir. Bu, yetersiz ve dengesiz beslenmeye sebep olmaktadır” diye konuştu. SİZDEN GELENLER KABAK TATLISI Malzemeler: * 1 kilo bal kabağı * Yarım kilo şeker * 1 çay bardağı çekilmiş ceviz HAZIRLANIŞI: Bal kabaklarını orta büyüklükte doğrayın. Orta büyüklükte tencereye bir kat kabakları yerleştirin, üzerine toz şekeri serpin. Tekrar kabakları tencereye dizip üzerine şeker serpin. Kabak ve şeker bitene kadar işlemi tekrarlayın. Geceden sabaha kadar bekletin. Tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte yaklaşık 1 saat pişirin. Soğuduktan sonra servis tabağına alın, üzerine ceviz serpin. Damak tadınıza uygunsa; kaymak ya da tahinle servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun. MESAJINIZ - (...Sultan Yılmaz’ın kutlama mesajı) CANIM ANNECiĞiM; Doğum gününü en içten dileklerimle kutlarım... İyi ki doğdun annem; iyi ki benim annemsin... Daha nice yaşlara... MAİDE BETÜL ÜÇIŞIK Yavrum Betül’üm cennet kokusu saçarsın. Annene kavuşursan sevincimden göğe uçarım. Bensiz geçen yaş gününü tebrik ederim... (...Annen Hümeyra Üçışık) SALiH BAHAR Ailesine, vatanına ve milletine hayırlı bir evlat olması dileğiyle nice mutlu yıllara... (...Bahar Ailesi’nin albümünden) KAAN MUTLU Kaan’ımız 6 yaşına girdi. Hep birlikte nice mutlu yıllara. (Mutlu Ailesinin albümünden)
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT