BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Menopoz dönemi için beslenme tüyoları

Menopoz dönemi için beslenme tüyoları

Diyetisyen Müge Arslan, kadınların menopoz dönemlerini rahat bir şekilde geçirmeleri için beslenme ile ilgili önemli tavsiyelerde bulundu.



Birçok kadının korkulu rüyası haline gelen ve bu dönemde artan kilolarla ve meydana gelen yakınmalarla (ateş basması, terleme, çarpıntı, sinirlilik, depresyon vb.) mücadele etmek hiç de zor değildir. Menopoz dediğimiz karanlık ve korkulu yolu aydınlık ve güneşli bir yola çevirecek beslenme tüyolarını şöyle sıralayabiliriz: * Her öğünde besin çeşitliliğine önem vermek gerekmektedir. Yani bir gün içerisinde süt ve süt ürünleri, et ve türevleri, ekmek-tahıl grubu besinler, sebze-meyveler mutlaka belirli ölçüde tüketilmelidir. * Kemik erimesi için oldukça önemli ve iyi kalsiyum kaynağı olan süt ve süt ürünlerinden günde en az 3-4 porsiyon tüketilmelidir. * Bu dönemde yağ tüketimi de oldukça önemlidir. Özellikle katı yağlardan uzak durulmalı, yerine bitkisel sıvı yağlar kullanılmalıdır. Özellikle zeytinyağını tercih edebilirsiniz. * İyi bir E vitamini içeriği olan yağlı tohumlulardan (fındık, yer fıstığı, badem, ceviz ve soya ürünleri) günde bir avuç tüketilmelidir. * Kalp damar hastalıkları ve kemik erimesine karşı koruyucu etkisi olan omega-3 yağ asitleri yeterince tüketilmelidir. * Şeker ve şekerli besinler kilo alımını hızlandırdığı için mümkün olduğunca az tüketilmeli, yerine meyve, salata tercih edilmelidir. Eğer canınız fazla miktarda tatlı tüketmek isterse pasta değil sütlü tatlılardan yana tercih kullanılmalıdır. * Lifli besinlerin tüketimi bu dönemde de oldukça önemlidir. Özellikle kuru baklagiller (kuru fasulye, nohut, mercimek, kuru bakla, kuru börülce, soya fasulyesi) kepekli tahıllar dediğimiz esmer ekmek, bulgur ve kepekli pirinç, kepekli makarna, kepekli erişte ve kepekli un ve sebze ve meyveler tercih edilmelidir. * Diğer yandan kabukları ile beraber yenilen sebze ve meyveleri kabukları ile tüketin. Haftada da en az 1-2 porsiyon kuru baklagil yemeği tüketin. Kuru baklagiller protein içerdiği için, et gibi protein içeren yiyecekler eklemenize gerek yoktur. * Tuz tüketiminizi mümkün olduğunca en aza indirmeye çalışın. Bol su tüketiniz. Günde 2-2.5 litre sıvı tüketmeye gayret edin. SİZDEN GELENLER TARİFİNİZ - (...Gözde Kalaycı Öner’in damak zevki) MANTAR KAVURMA Malzemeler: * 2 1/2 kilo mantar * 2 tatlı kaşığı tarçın * 2 limon * 3 adet defne yaprağı * 4-5 dal maydanoz * 6 yemek kaşığı zeytinyağı * Tuz, karabiber, kekik. hazırlanışı: Su dolu tencereye yarım limon sıkın, içine tarçın ve defne yaprağı atın. Kaynamaya yakın ikiye bölünmüş mantarları ilave edin. Yumuşamaya başlayan mantarları arasıra kontrol edin, kıvamına gelince ateşten alıp süzün. Haşlanan mantarların içinden defne yaprağını alın. Aynı tencereye zeytinyağı koyun ve kızdırın. Mantarları, karabiber ve kekiği ilave edip bir miktar kavurun. Daha sonra geri kalan limon ve tuzu ilave edin. Kavurma işlemi bitince servis tabağında soğumaya bırakın. Üzerine elinizle parçaladığınız maydanozları serpip servis yapın. Afiyet olsun. ALBÜMÜNÜZ BERKE BEZMEZ Sensizlik yok olmak kadar acı Sen nefes kadar gereklisin Yokluğun yağmura yazı yazmak kadar zor İyi ki doğdun her şeyimiz, Doğum günün kutlu olsun (...Babaannesi Ümran & Dedesi Okay Bezmez) NEHİR YÜKSEL Doğum günün kutlu olsun... Nice sağlıklı yıllara... İyi ki doğdun... Amcan ve yengen seni çok seviyor... (...Yüksel Ailesi’nin albümünden) MESAJINIZ - (...Güler Yağmur’un kutlama mesajı) CANIM ABLACIĞIM; Doğum günün kutlu olsun... Allah sana hayırlı uzun ömürler versin... İnşallah sevdiklerinle birlikte sağlıklı yıllar geçirirsin... Seni seviyorum...
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT