BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çiftçi Paketi 400 bin oldu 4 milyar TL kazandırdı

Çiftçi Paketi 400 bin oldu 4 milyar TL kazandırdı

Turkcell’in Çiftçi Paketine abone olan üreticiler, tarım ve hayvancılıkta mobil eğitim programları sayesinde verimlerini artırıp ekonomiye 4 milyar TL katkı sağladı.



> ADANA - Tülay DUR ÜRETİCİYE HER DAKİKA BİLGİ SERVİSİ Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Burak Sevilengül, Çiftçi Paketini Cine Tarım Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Erdoğan’la birlikte tanıttı. Sevilengül, Çiftçi paketinde verimi artırmaya yönelik eğitimler, hava durumu, güncel haberler ve anlaşmalı kuruluşlardan indirim fırsatlarının bulunduğunu söyledi. Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Burak Sevilengül, 5 ay önce çiftçilerin hizmetine sundukları “Çiftçi Paketi”nde abone sayılarının 400 bine ulaştığını, uygulanan sistemle de ekonomiye 4 milyar TL’nin üzerinde katkı sağlandığını söyledi. Adana Çiftçiler Birliği’nde düzenlenen basın toplantısında açıklamalarda bulunan Sevilengül, çiftçi paketinin, tarımsal faaliyet gösteren abonelerinin faydalanması için özel olarak hazırlanmış, mobil bilgilendirme ve eğitim uygulamaları, avantajlı tarife, sektöre özel indirimler ve marka anlaşmalarından oluşan bir paket olduğunu bildirdi. Sevilengül, tarımsal üretimi bilgi çağına taşıyan paketin büyük ilgi gördüğünü 5 ayda 400 bin aboneye ulaştıklarını ifade etti. HEM TARIM HEM İLETİŞİM Çiftçi paketi abonelerinin yüzde 33’ünün bahçe bitkileri, yüzde 14’ünün meyve, yüzde 13’ünün sebze ürettiğini, yüzde 9’luk kesimin ise organik tarımla uğraştığını ifade eden Sevilengül, “Hayvancılıkla uğraşanların yüzdesi ise 31. Paket üyeleri yılda 3 milyon ton sebze ve meyve, 2.2 milyon ton tarla bitkisi, 68 bin ton et ve kanatlı hayvan üretimi yaptı. Bu üretimle ekonomiye 4 milyar TL üzerinde katkı sağladı” dedi. Sevilengül, tarife kapsamında faturalı hatlar için yurt içi her yöne 500 dakikası ayda 29, faturasız hatlarda 5 dakikası 30 kuruşa hizmet verdiklerini söyledi. Cepten mesajla don uyarısı Çiftçi Paketinin avantajlarını daha ileri taşımak için yoğun bir çaba içerisinde olduklarını anlatan Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Burak Sevilengül, “İndirim fırsatlarının yanı sıra bereketli tarife, konuma özel zirai hava durumu, ürüne yönelik bilgi paketi ve mobil eğitimler sunuyoruz” dedi. Sevilengül, “Örneğin ekim ayında domates fiyatlarının bir anda yükselmesine sebep olan ‘yaprak galeri güvesi’ hakkında hemen bir mobil eğitim müfredatı oluşturduk ve 3 günde 165 bin çiftçimize ulaştırdık. Hedefimiz, eğitimlerimizi 6 ayda toplam 1 milyon kez çiftçilerimize ulaştırmak.” “Konuma Özel Zirai Hava Durumu” hizmetinde çiftçilere, 3 günlük en yüksek ve en düşük sıcaklık durumu, nem durumu, rüzgâr durumu, don bilgisi ve yağış miktarı iletiliyor. Çiftçi Paketi üyeliği başlatıldığında müşterinin konumu otomatik olarak belirleniyor ve özel zirai hava durumu paketi ücretsiz olarak tanımlanıyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT