BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Tempra’yı yedek parça bitirdi

Tempra’yı yedek parça bitirdi

Karsan Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı İnan Kıraç, Tempra’nın Türkiye’de tutunamamasının sebebini “Yedek parçaları hem pahalı, hem de burada yoktu” diye açıkladı...



Karsan Otomotiv Sanayii ve Tic. A.Ş.’nin Bursa, Akçalar Sanayii Bölgesi’ndeki yeni hizmete giren fabrikasınını açılışı sebebiyle Çırağan Otel’de organize edilen basın toplantısı ve resepsiyonda sorularımızı cevaplayan Karsan Otomotiv Sanayi A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı İnan Kıraç, eski yönetimlere “hata yaptılar” diyerek, “Daha önceden Türkiye’yi yönetenlerin şimdi aynı hataları tekrarlamamaları gerekiyor” dedi. Kıraç, Tofaş’ın hâlâ ısrarla “kuş serisi” olarak bilinen otomobilleri üretmesinin tamamen yedek parça organizasyonundan kaynaklandığını vurgulayıp, Tempra’nın teknolojik olarak yok olması örneğini verdi. Kıraç, “Tempra Türkiye’de tutunması imkansız bir otomobildi. Çünkü, yedek parçaları hem pahalı, hem de burada yoktu. Farkındaysanız o model silindi gitti. Burada otomotivin iyi bilinip değerlendirilmesi gerekiyor. Yedek parça satış ağının ve stoklarının çok sağlam olması gerekir. O zaman 99 milyona satılan bir Tempra otomobilin blok olarak satılan göstergeleri bozulduğunda 33 milyon lira civarında bir paraya yenisini alabiliyordunuz. Bu çok tutarsız bir uygulama. Otomobilde bütün bunların çok iyi planlaması gerekiyor. Mükerrer yatırım yapılmaması lazım. Biz Karsan’da sistemin yeni yapılanma ihtiyacını hissederek, yeni yapılanmaya gidip POP A.Ş.’yi kurduk.”dedi. PEUGEOT’LA İŞBİRLİĞİ Aynı zamanda Türkiye’de Peugeot binek otomobillerini de pazara verecek olan ve yeni kurulan Peugeot Otomotiv Pazarlama A.Ş.’nin de kuruluşunun kutlandığı gecede konuşan İnan Kıraç, “Neden Peugeot ile böyle bir beraberliğe gidildi” sorusunu ise şöyle cevapladı: “Peugeot, Karsan ihracatının büyümesine destek vermiş bir kurumdur. 1999 yılında 4 bin132 araç ihraç edilmiş ve yatırım tamamlanmadan 50 milyon dolarlık ihracat yapılmıştır. Peugeot ile bu sene başında yaptığımız anlaşmaya göre pazarlama şirketlerini aynı çatı altında toplamaya karar verdik. Fransa’nın en ünlü otomobil üreticilerinden Peugeot ile Türk’ler titizlik ve çalışma açısından büyük benzerlikler gösteriyorlar. En önemlisi çok uzun süredir beraberliğimiz vardı zaten.” Türkiye pazarına orta sınıfın da rahatlıkla sahip olabileceği, Peugeot 106 ve 206 modellerini pazarlamayı hedefleyen POP A.Ş. ile otomotiv sektöründeki 37 yıllık deneyimini yeni nesillere aktarmayı hedeflediğini belirten Kıraç, şunları kaydetti: “1966 yılında 269 kişinin kurduğu Karsan, Koç Grubu’nun Ford ve Fiat gibi iki büyük firma ile yeni ortak yatırımlara girmesi kararından sonra, grup içindeki önemini yitirdi. Bu durum ortaklarımıza bildirildi. Yatırım yapamaz hale gelen Karsan, yavaş yavaş ölüme mahkum edilmişti. Ben de, Karsan’ın önünün açılıp yeni ve değişik bir modelle, çok yönlü bir tesis olabileceğini düşünüp, Koç Ailesi’nin mutabakatını da alarak yola çıktım.”
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103235
    % 2.07
  • 4.7171
    % 0.01
  • 5.5018
    % -0.57
  • 6.2889
    % -0.17
  • 197.827
    % 0.14
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT