BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > SKODA Yeti ile gaza bastı, satışını katladı

SKODA Yeti ile gaza bastı, satışını katladı

Mart ayında 1.2 litre 105 HP’lik Yeti’yi pazara sunan Skoda, yakaladığı ivmeyle aylık satış adedini neredeyse 7 kat artırdı.



OTO DÜNYASI ENES DEMİRAY enes.demiray@tg.com.tr Bu yılın başlarında ayda ortalama 100 araç satışı gerçekleştiren Skoda, başta SUV modeli Yeti, yeni Octavia ve Fabia’yı pazara sununca satış rakamını aylık 750’lere çıkardı. Auto Show fuarında sorularımızı cevaplayan Skoda Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu, mart ve nisan aylarında satışına başladıkları Yeti’yle Skoda’nın önemli bir çıkışa başladığını belirterek, “1.2 motorlu 105 HP’lik SUV modelimiz Yeti, düşük motor hacminin sunduğu vergi avantajı ve konfora dayalı standart donanımlarıyla pazarda önemli bir boşluğu doldurdu. Ocak-şubat aylarında ay başına 100 araç teslim ederken, ekimde bu sayıyı 742 adede çıkardık” diye konuştu. Kadirbeyoğlu, Yeti’nin ardından 1.6 litrelik Octavia’nın pazara sunulduğunu ve en çok araç satışının gerçekleştiği C segmentinde ciddi bir eksikliği giderdiğini anlattı. Yeti, Octavia 1.6, Roomster ve Fabia’nın, Skoda’nın Türkiye pazarında lokomotifleri olduğunu söyleyen Kadirbeyoğlu, Yeti’nin 1.6 litrelik versiyonunun ise 2011 nisanında pazara sunulacağını, fiyatının ise 46 bin TL civarında olacağını söyledi. 10 BİN BARAJINI AŞACAĞIZ Skoda olarak seneyi yüzde 80 büyümeyle tamamlamayı hedeflediklerini kaydeden Mahmut Kadirbeyoğlu, “Önümüzdeki yıl da 10 bin adetlik satış barajını aşacağız” dedi. Geçtiğimiz seneyi 0.98 pazar payı ile kapattıklarını hatırlatan Kadirbeyoğlu, “hedeflerinin 2 yıl sonunda yüzde 1.5’luk pazar payına ulaşmak olduğunu dile getirdi. 2009’da 2 bin 400 adetlik satış adedine ulaştıklarını kaydeden Kadirbeyoğlu, 2010’da 6 bin 200 üzerinde araç satmayı planladıklarını söyledi. Auto Show fuarında Skoda’ya yoğun ilgi gösterildiğini ifade eden Mahmut Kadirbeyoğlu, sergiledikleri bütün modelleri sattıklarını sözlerine ekledi. Özellikle DSG şanzımanlı modellere yoğun talep olduğunu vurgulayan Kadirbeyoğlu, Skoda’nın tüketiciler için fiyat performans açısından en cazip markalardan biri haline geldiğine dikkat çekti. KRİZ YERLİ ÜRETİM PLANINI BOZDU Skoda Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu, Skoda’nın Türkiye’de üretim yapmayı planladığını ancak özellikle Avrupa’yı derinden etkileyen küresel kriz yüzünden bu planın gündem dışı kaldığını söyledi. “Dalgalar durulunca aynı konu tekrar gündeme gelebilir” diyen Kadirbeyoğlu, şunları söyledi: “Türkiye’nin Avrupalıya daha da cazip olması için pazarın biraz daha büyümesi gerekiyor. İnsanların gelir durumu biraz daha artar ve otomotivden alınan vergiler azaltılırsa muazzam bir pazar oluşur. Bir çok büyük firma Türkiye’de yatırım kuyruğuna girer. Özellikle Türkiye’nin sahip olduğu genç nüfus ciddi bir avantaj oluşturuyor.” Kadınların otomobil tutkusu Autoshow’da ortaya çıktı CNR Holding kuruluşu İstanbul Fuarcılık tarafından Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Derneği ve Otomotiv Distribütörleri Derneği desteğinde iki yılda bir gerçekleştirilen Autoshow Fuarı bu yıl ziyaretçi akınına uğradı. Ziyaretçi sayısı geçen yıla göre yüzde 25 artarak sayısı 800 bini aştı. 29 Ekim-7 Kasım tarihleri arasında düzenlenen fuarda son model oromobillerden klasiklere kadar her zevke uygun araç sergilendi. “Autoshow ve Kadın” konseptiyle kadınlara yönelik özel ayrıcalıklar sunan fuara kadın otomotiv tutkunlarının ilgisi damgasını vurdu. İNDİRİMLER ETKİLİ OLDU Autoshow’da ailelere yönelik başlatılan özel indirimler sayesinde fuara çocuklarıyla birlikte gelen anne ve babaların sayısında ciddi artış gözlendi. Otomobil kullanımının artık erkeklerin yanı sıra kadınlar için de tutku haline geldiğini ifade eden CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem, “Araştırmalar otomobil alımında kadınların büyük etkisi olduğunu gösteriyor. Biz de bu gerçekten yola çıkarak eşi ve çocuğuyla fuara gelen kadınlara giriş ücretlerinde çok özel bir indirim uyguladık. Böylece kadınların ilgisi arttı” diye konuştu. DFM’den iki yeni model Geçtiğimiz aylarda Türkiye ‘de ilk ve tek mini çift kabin kamyonetini piyasaya süren MGY Otomotiv, DFM’nin yeni modelleri Succe ve Rich’i, düzenlediği lansmanla tanıttı. MGY Otomotiv Genel Müdürü Ömer Çardak, hem aile hem de ticari araç olarak kullanılabilen Succe’nin DFM’nin Nissan ile ortak fabrikası olan ZNA’da üretildiğini belirterek, “Araçlar 1.6 litre hacminde benzinli ve LPG’li olmak üzere iki motor seçeneğiyle piyasaya sürülüyor. Succe sahip olduğu boyutlar ve kullanım kolaylığı ile Türkiye’de yeni bir sınıf oluşturdu. MPV görünümü ve konforu ile tam bir binek araç kullanımı sunan araç, hem sınıfının en geniş aile otomobili hem de en geniş yükleme kapasitesine sahip. Bu araçlardan ilk yıl pazarın yüzde 3’üne ulaşarak 3 bin araç satmayı hedefliyoruz. 2. yıl ise 5 bin adet satış rakamına ulaşmayı planlıyoruz. Aracın satış fiyatı ise 23.990 lira olacak” dedi. Bir diğer aracın ise ise Rich Çift Kabin Pick-up olduğunu söyleyen Çardak, “Bu model Türkiye pazarına 4x2 ve 4x4 olmak üzere 2 versiyonuyla giriyor. 2.5 lt. commonrail dizel motora sahip olan Rich, özellikle inşaat sektörü başta olmak üzere ticari araç kullanan sektörlerin öncelikli tercihi olmasını bekliyoruz. Bu araçta da hedefimiz ilk yıl 1500 ikinci yıl ise 2 bin satmak. Bu aracın fiyatı da 29 bin 490 lira” diye konuştu. KONFOR VE GÜVENLİK Peugeot’dan yeni seri: 207 ENVY Peş peşe ürettiği yeni araçlara bir yenisini daha ekleyen Peugeot, 207 ENVY modelini de aileye kazandırdı. Yeni 207 Envy hem yüksek donanım seviyesiyle konforu arttırıyor, hem de üstün bir güvenlik seviyesi sunuyor. Trendy versiyonlarında bulunan bütün standart ekipmanlara ilave olarak eklenen yan hava yastıkları 207 Envy’nin güvenlik seviyesini daha yukarı taşırken, Cruise Control, USB ve MP3 çalar bağlantıları ile bluetooth kiti konforu artıran yeni donanımlar olarak göze çarpıyor. Ön sis farları, gövde rengi krom çıtalı yan koruma barları, spor tip ön tampon ve opsiyonel olarak sunulan 15 alüminyum alaşım jantlar 207 Envy’ye daha şık bir hava katıyor. Yeni 207 Envy’de 1.4 16V 2Tronic 90 hp benzinli ve 1.4 HDi 5 ileri 70 hp düz vites olmak üzere iki farklı motor/şanzıman seçeneği sunuluyor. Aracın fiyatı ise önümüzdeki aylarda açıklanacak. YIL BAŞINDA GELİYOR Astra ‘station’a imaj yapacak pel’in stationwagon sınıfta yer alan yeni Astra Sports Tourer modeli, 46 bin 389 liradan başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla yılbaşında Türkiye’de satışa sunulacak. Türkiye’de pazarın yapısı, binek amaçlı kullanılan ticari otomobiller ve geçmişteki bazı deneyimler sebebiyle station wagon segmentindeki otomobillerin çok fazla talep görmediğini ifade eden Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, Insignia ve Astra Sports Tourer ile insanların hayat tarzını yansıtan, işlevsellik ve şıklığı station wagon ile sürüş keyfini birleştiren bir segment oluşturmayı amaçladıklarını söyledi. Sports ve Cosmo olarak iki model seçeneğine sahip Astra ST’nin Türkiye’de 1.4 litrelik 120 hp turbo ve 1.4 litre 140 hp’lik turbo benzinli motorların yanı sıra 1.3 CDTi 95 hp’lik dizel motor seçeneğiyle satışa çıkarılacağını kaydeden Keklik, Opel’in 20. yaşına girmesi sebebiyle yeni nesil Astra araçlarda bin liralık bir indirim sunacaklarını belirtti. CITROEN FAİZLERİ SIFIRLADI Ekimde 3 bin sattı, indirime gitti Ekim ayında gerçekleştirdiği toplam 3 bin 9 adetlik satışla yüzde 4.10’luk pazar payı elde eden Citroen, binek ve hafif ticari araçlarda kasım ayına özel fırsatlar sunuyor. Citroen, C3 Picasso modelinde 15 bin TL için 12 ay yüzde 0 faiz, C4 Picasso modelinde ise 20 bin TL için 12 ay yüzde 0 faiz uyguluyor. Ayrıca Berlingo Combi satın alanlara alarm, park sensörü ve cruise control’den oluşan City Pack hediye ediliyor. Türkiye’de Bayraktar Grubu tarafından satışa sunulan Citroen’in kampanyasında, C3 Picasso 2.700 TL, C4 2.500 TL, C4 Picasso 2.000 TL, C5 3.000 TL’ye varan indirimlerle satışa sunulacak. Ticari araçlarda ise Nemo Combi’deki fiyat avantajı 2.500 TL, Berlingo Combi’de 1.800 TL’yi buluyor. 5 BİN TL’YE VARAN İNDİRİM Hyundai’de fırsatlar devam ediyor Hyundai, İstanbul Autoshow 2010 fuarı için uygulanan kampanya fırsatını kasım ayının sonuna kadar sunacak. Bu doğrultuda binek araçlardan i10 için 800 TL tutarında, i20 Troy’da 1.500 TL’ye kadar, i30’da 1.200 ile 2.500 TL arasında, Accent Era’da 2.000 TL ile 2.500 TL arasında değişen, Getz için anahtar teslimde 1.000 TL, Sonata’da 2.000 TL, ix35’te 3.000 TL ve Santa Fe’de 5.000 TL tutarında indirim uygulanıyor. Hafif ticari modellerde ise H-100 Kamyonet’te anahtar teslimde 750 TL ve H-1’de de anahtar teslimde 1.550 TL indirim fırsatı sunuluyor. Böylece, Accent Era 23 bin 250 TL, i20 Troy 25 bin 400 TL, i30 32 bin 900 TL, ix35 78 bin TL’den ve Santa Fe 105 bin TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT