BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Şeker ve sakız çantaya girdi pazar 750 milyon lirayı buldu

Şeker ve sakız çantaya girdi pazar 750 milyon lirayı buldu

Yıldız Holding Gıda, İçecek, Sakız ve Şekerleme Grup Başkanı Mehmet Tütüncü, şeker ve sakız tüketiminin arttığını, 2009’da pazarın 750 milyon liralık büyüklüğe ulaştığını söyledi.



Çikolatadan şeker çeşitlerine kadar birçok ürünün talep gördüğü bayramda, şeker her dönemin vazgeçilmezi olarak öne çıkıyor. Yıldız Holding Gıda, İçecek, Sakız ve Şekerleme Grup Başkanı Mehmet Tütüncü, ikramlık şekerin en çok Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da tüketildiğini belirtti. Tütüncü, Ülker’in şeker üretiminde oldukça eski bir firma olduğunu, şekeri öncelikli işleri arasına aldıklarını belirterek, Türkiye’de ikramlık dışındaki şeker tüketiminin arttığını, şeker ve sakızın artık insanların çantasında yer aldığını, bayramlarda Türkiye’deki evlerin yüzde 45’ine şeker girdiğini anlattı. Türkiye’de şeker pazarının 2009’da yaklaşık 70 bin ton ve parasal karşılığının yaklaşık 750 milyon lira olduğunu, tüketimin arttığını bildiren Tütüncü, dünya şeker pazarının 51 milyar dolarlık büyüklüğe sahip olduğunu, dünyaya göre Türkiye’deki tüketimin düşük kaldığını, bunda beslenme alışkanlıkları ve ülkenin mutfağının etkili olduğunu, Türkiye’de şekere alternatif birçok ürün bulunduğunu vurguladı. ERKEKLERE NANELİ ŞEKER Mehmet Tütüncü, geçtiğimiz Ramazan Bayramında ikramlık şekerlerde ciddi bir pazar payı aldıklarını ifade ederek, “6 puan pazar payı alarak ikramlık ürünlerdeki pazar payımızı yüzde 16’ya çıkarttık” dedi. Türkiye’de erkeklerin daha çok naneli, kadınların ise meyveli ve karamelli şeker tercih ettiğini kaydeden Tütüncü, şeker tüketiminin Avrupa ve diğer dünya ülkelerine göre düşük olduğunu, bunun büyük bir potansiyel ifade ettiğini söyledi. Şeker ve sakız ihracatının giderek arttığını, bu alanda ihracata odaklandıklarını belirten Tütüncü, private label ve kendi markalarıyla ihracat yaptıklarını anlattı. BİR SONRAKİ BAYRAMA ÇALIŞIYORUZ Yıldız Holding Gıda, İçecek, Sakız ve Şekerleme Grup Başkanı Mehmet Tütüncü, şekerin buzdolabında saklanmamasını, direkt güneş ışığı ve ısıdan da uzak tutulmasını tavsiye ederken, Yıldız Holding Çikolata, Sakız ve Şekerleme Pazarlama Genel Müdürü Başak Kluznick, “Kültürümüzde şeker hep olacak. Yeni ürünler çıkaracağız. Şimdiden önümüzdeki bayramlar için hazırlanıyor, tüketici tercihlerini belirliyoruz” dedi. Çağrı merkezine ISO 10002 belgesi Yıldız Holding Müşteri İletişim Merkezi (MİM), ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti ve Şikayet Yönetimi sertifikası aldı. Merkez, dünyanın önde gelen kalite belgelendirme şirketlerinden İsviçreli SGS şirketine yaptırılan inceleme sonucunda alınan belge ile gıda sektöründe ISO 10002’ye sahip ilk çağrı merkezi oldu. ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti ve Şikayet Yönetimi Standardı; şeffaflık, eriş ilebilirlik, hesap verebilirlik, objektiflik, cevap verebilirlik, gizliliğe saygı, sürekli iyileştirme, müşteri odaklılık ana ilkeleri çerçevesinde müşteri bildirimlerinin ele alınıp alınmadığını sorguluyor. Yıldız Holding Müşteri İletişim Merkezi’nin aldığı sertifika hizmetin kalitesini gösteriyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT