BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Beden eğitebiliyor muyuz?

Beden eğitebiliyor muyuz?

Çok ama çok önemli bir gündem pas geçildi. Beden Eğitimi dersleri. Ders saati azlığı, niteliği, içeriği v.s... Bir türlü Türk Milli Eğitimine ve sporuna yararlı dört dörtlük olamadı maalesef.



Çok ama çok önemli bir gündem pas geçildi. Beden Eğitimi dersleri. Ders saati azlığı, niteliği, içeriği v.s... Bir türlü Türk Milli Eğitimine ve sporuna yararlı dört dörtlük olamadı maalesef. Neden bu kadar önemli peki Beden Eğitimi? Bir defa Türk sporunun altyapısı daha doğrusu temel taşı ilk öğretim okullarıdır; buralar da Beden Eğitimi öğretmenlerinindir. Sporcu keşfi ve yetişmesi konusunda bire bir muhataplar. İşte bu konu dahil olmak üzere 2008 yılında zamanın spor bakanı tarafından spor şurası yapıldı. Burada 2008 Olimpiyatları değerlendirildi. 2012 Londra için neler yapılmalı ve Türk sporu nerede gibi konular en yetkili kişilerce gündeme taşındı. Oturum üzerine oturum yapıldı. Şura kitabı çıktı. O şurada, özellikle ilk öğretim’de dört ve beşinci sınıflar görüşüldü. Çünkü spora başlama yaşının 8-9-10 olarak belirlenmişti. Orta öğretimde Türk sporunun alt yapısı ile ilgili olarak Beden Eğitimi ders saat sayısının yetersiz oluşu gündeme getirildi. Ders dışı faaliyetlerde eğitmenlerle ilgili egzersiz plan ve çalışmaları üzerinde duruldu. Madem 2020 İstanbul için adaylık söz konusu idi; o zaman “olimpik ruh” mutlaka ilk öğretim okullarının dört ve beşinci sınıfları müfredat programına girmeli denildi. Birde bana göre iki kardeş olan “spor” ve “Milli Eğitim” arasında var olan sıkıntıları da çözmek gerek. Bununla ilgili olumlu çalışmalar düzenli bir şekilde sürüyor. Özellikle Beden Eğitimi dersi bayramdan önce basın ve Bakan tarafından gündeme taşındı. Bakan Faruk Özak okullardaki Beden Eğitimi derslerini eleştirerek, “Beden Eğitim dersleri bugünkü haliyle hiç bir işe yaramıyor. Çağdışı bir anlayış” dedi. Bir öğrencinin haftada 45 dakikada beden eğitimi yapamayacağını, bunun yetersiz olduğunu anlatan Özak, bu nedenle daha kapsamlı spor dersleri oluşturulması gerektiğini ifade etti. Özak, çocukların sağlıklı yetişmesi ve sosyal olmaları için daha iyi şartlarda ve daha uzun süreyle spor yapmaları gerektiğini kaydetti. Ardından bu dersin Milli Eğitim Bakanlığı tasarrufunda olduğunu belirtti. Bakan okullarda kültür, sanat ve spor derslerinin konmasını talep ettiklerini söyledi. Sonuçta Beden Eğitimi dersinin daha uzun zamanda ve daha iyi bir şekilde yapılması taraftarı olduğunu belirtti. Şimdi baştan beri sıraladıklarımla ilgili olarak şu gerçek de unutulmamalı; Beden Eğitimi öğretmenleri tarafından uzun yıllar bir çok yetenek keşfedildi. Beden Eğitimi dersi ile ilgili karar Türk sporunun alt yapısını derinden etkileyecek bir karar olacak bence. Mutlaka MEB ile GSGM’nin iyi düşünülüp ortaklaşa verecekleri karar çocuklarımızı, yarınımızı, sporun altyapısı etkileyecek.. Böyle önemli kararalar alınırken eksisi ve artısı iyi düşünülüp uygulamaya konulmalı..
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT