BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Tarihî garı deniz
suyu kurtardı!

Tarihî garı deniz
suyu kurtardı!

Sebebi henüz belirlenemeyen yangın sonrası garın bazı bölümlerinde çökmeler meydana geldi. Yangın denizden yapılan müdahaleler sonucunda söndürülebildi.



> İSTANBUL İHA Haydarpaşa Tren Garı’nda çıkan yangın kontrol altına alındı. Tarihî tren garı, çatısında çıkan yangın nedeniyle büyük zarar gördü. Yangın nedeniyle binanın bazı bölümlerinde çökmeler meydana geldiği öğrenildi. Anadolu yakasındaki bütün itfaiye ekiplerinin katıldığı yangın söndürme çalışmalarına, sahil güvenliğe bağlı bir söndürme gemisi de destek verdi. Yangın, çok sayıda itfaiye görevlisinin katılımıyla yaklaşık 1 saat süren çalışmaların ardından kontrol altına alındı. Haydarpaşa Tren Garı’na gelen İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, yaptığı kısa açıklamada, yangının, ekiplerin süratli ve yoğun çalışmaları sonucunda kontrol altına alındığını belirtti. Can kaybı ve yaralı olmadığını belirten Mutlu, “Bu yüzden sevinçliyiz.” dedi. Ulaştırma Bakanlığı Müsteşar yardımcısı Talat Aydın, “Haydarpaşa Garı’nda çıkan yangına, söndürme römorkları müdahale etti. Yangını römorklar, deniz suyu püskürterek kontrol altına aldı. Hasar ve yangının sebebi konusunda bir değerlendirme yapmak doğru olmaz. Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’nün müdahalesi sonucu erken söndürüldü” diye konuştu. Yangın sonucu İstanbul’a giden tren seferlerinin yolcuları Sakarya’nın Arifiye tren garından yolcu otobüsleriyle İstanbul’a gönderildi. Yangın sebebiyle ifadelerine başvurulmak üzere emniyete götürülen 2 kişi daha sonra serbest bırakıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanı Ali Karahan, yangının çıkış sebebiyle ilgili ilk tahminlerinin, “Çatıda yapılan izolasyon çalışmasından kaynaklandığı” yönünde olduğunu belirtti. 1917’de sabotaj kül etmiş İstanbul’un Anadolu’ya ve Orta Doğu’ya açılan ilk kapısı olan Haydarpaşa Gar binasının inşaatı II.Abdülhamit Han döneminde 30 Mayıs 1906 tarihinde tamamlanarak hizmete açılmış. Gar binası başlangıçta 2525 m2 alana kurulmuş ve bugünkü kapalı kısımları ile birlikte 3836 m2’lik bir alana yayılmış. Binanın mimari tarzı “Neo-Klasik Alman Mimarisi” stilinde. Her biri 21 m uzunluğunda 1100 adet suya karşı izole edilmiş ahşap kazık üzerine inşa edilmiş. Bu kazıklar buharlı şahmerdan ile çakılmış. Taşıyıcı sistemi çelik karkas olup döşeme sistemi ise putrelli volta döşemeden oluşuyor. İnşaatta 2500 m3 lefke taşı, 13000 m3 beton, 1140 ton demir, 520 m3 kereste, 19000 metre sert ağaç ve 6200 m2 arduvaz çatı kaplaması kullanılmış. I.Dünya Savaşı’nda Anadolu’ya sevk edilmek üzere gar binasında depolanan cephaneler 6 eylül 1917 günü yapılan bir sabotaj sonucu infilak ederek yangın çıkmış, gar binası yangın ile birlikte garda harekete hazır bekleyen ve gara girmekte olan cephane ve asker dolu çok sayıda vagon da bu arada yok olmuş. Bu sabotaj sonucu binanın çatısı imha olmuş ve diğer bölümleri de hasara uğramış. Yapılan bazı onarım ve değişikliklerle gar binası ve çatısı bugünkü görünümünü almıştır.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT