BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çin malı gemide demode oldu Avrupalı Türkİye’yi seçti

Çin malı gemide demode oldu Avrupalı Türkİye’yi seçti

Moda çılgınlığının yaşandığı günümüzde Çin’den yola çıkan ürünlerin Avrupa’ya yetişmeden gemide demode olması, Avrupalıları yanı başındaki Türkiye’ye yöneltti.



> DENİZLİ - Uğur KÜÇÜK Ucuz işçilik ile tekstil ve konfeksiyonda Türkiye’nin önünde yer alan Çin gibi Uzak Doğu ülkeleri, 2 haftada bir vitrin değiştiren Avrupalıların hızlı modasına yetişemeyince, talepler Türkiye’ye kaydı. Taleplerin Türkiye’ye kaymasında Uzak Doğu’dan gemilerin Avrupa’ya ulaşımının 1 ayı bulmasının yanı sıra A + (Plus) müşterilerinin ‘Made in China’ etiketinden kalitesiz diye utanıp kaliteli ‘Made in Turkey’i tercih etmesi de etkili oldu. Kriz sonrası dönemde rüzgarın Türkiye’den yana estiğini söyleyen tekstil ve hazır giyim temsilcileri Denizli’de bir araya geldi. Denizli İhracatçılar Birliği Başkanı Süleyman Kocasert’in ev sahipliği yaptığı toplantıda konuşan TİM Başkan Vekili ve 2010-2014 Hazır Giyim Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık, Avrupalıların tekstilde Türkiye’ye yöneldiğini söyledi, Akbalık, “Çin’den yola çıkan gemilerin Avrupa’ya ulaşması 1 ay sürüyor. Avrupa’ya yetişene kadar tekstil ürünleri demode oluyor. Çünkü moda 15 günde bir değişiyor. Avrupalılar ise kaliteli olan Türk ürünlerini tercih ediyor. Ayrıca Avrupalı A + (Plus) müşterileri ‘Made in China’ etiketinden kalitesiz diye utanıp kaliteli ‘Made in Turkey’i tercih ediyor” dedi. İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği ve Tekstil Sektör Kurulu Başkanı İsmail Gülle de Uzak Doğu’dan Türkiye’ye kayan siparişlerin bu sene, 2009’a göre yüzde 11 artış gösterdiğini söyledi. Önümüzdeki sene de yüzde 20’lik bir artış beklendiğini dile getiren Gülle, sektörün ihracatının da 25-26 milyar dolar olmasını beklediklerini ifade etti. İHRACATIN YÜZDE 85’i Rüzgarın Türkiye’den yana estiğini vurgulayan Kocasert ise sektörün ihracatının yüzde 85’inin Ero Bölgesi’ne yapıldığını belirtti. Kocasert, “Sektörümüz, kriz yılları boyunca zarar etme pahasına da olsa pazarlarını korudu. Dün gösterdiğimiz özverinin meyvelerini bugün toplamaya başladık. Türk tekstil ve hazırgiyim sektörü şimdi ikinci baharını yaşıyor” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT