BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kilo vermede pratik bilgiler

Kilo vermede pratik bilgiler

Diyet uzmanları, tek tip beslenme yerine her öğünde beş besin grubundaki gıdalardan (et, süt, ekmek, sebze-meyve ve yağlı tohumlar gibi) yeteri miktarda tüketilmesi gerektiğini öneriyor



Diyetisyen Berna Ertuğ, fazla kilo verirken tek tip beslenmekten vazgeçilmesi, her öğününde et ve süt ürünleri, ekmek, sebze, meyve tüketmeye özen gösterilmesi gerektiğini söyledi. Metabolizma hızı düşük olanlarda kilo artışının kaçınılmaz olduğunu belirten Berna Ertuğ, “Metabolizma hızı kişiye göre yeterince iyi ise alınan besinler kolayca enerjiye dönüştürülüyor ve harcanıyor demektir. Eğer değilse besinleri enerjiye dönüştürmek zorlaşıyor, yani yakılamayan enerji yağ şeklinde depolanarak kilo artışına sebep oluyor. Metabolizma hızı genetik, yaş, cinsiyet, büyüme dönemi, vücut bileşimi ve tipi, hamilelik, hormonlardaki bozukluk, hastalık gibi birçok faktörden etkilenmektedir” dedi. PORSİYONLARI AZALTMAK Vücudu motive ederek metabolizmayı hızlandırmak için kişisel özelliklere göre bir diyet yapılması gerektiğini ifade eden Ertuğ, “Tek tip beslenmekten vazgeçin, her öğününüzde 5 besin grubundaki (et ve ürünleri, süt ve ürünleri, ekmek ve ekmek grubu, sebze ve meyve, yağlı tohumlar) besinleri tüketmeye özen gösterin. Düzenli az az ve sık sık beslenmek metabolizmanızın sürekli çalışmasını sağlar. Diyetinize meyve, diyet bisküvi, küçük sandviçler ve süt gibi ara öğünler ekleyerek ana öğünlerde çok acıkmanızı engellemiş olup porsiyonlarınızı da azaltmayı sağlamış olursunuz” diye konuştu. METABOLİZMANIN HIZI ÖNEMLİ Öğün atlanarak veya çok düşük kalorili ve bilinçsizce yapılan diyetlerin metabolizma hızını yavaşlattığını ve bir günde harcanan enerjiyi azalttığını kaydeden Berna Ertuğ, şunları söyledi: “Besinlerin sindirimi ve besin öğelerinin emilimi sırasında toplam günlük enerjinin yüzde 10’u harcandığı için yeterli miktarlarda tüketilen besinler kalori harcamasını gerçekleştirir. Günlük hayatınızda yapabileceğiniz en basit fiziksel aktiviteyi hayat tarzı haline getirmeye çalışın. Yürüyüş, bisiklete binme gibi egzersizler metabolizma hızınızın yükselmesinde büyük önem taşır. Metabolizmanızın düzgün çalışması için bol miktarda suya ihtiyacı vardır. Günde en az 2 litre su içmeye çalışın. Tiroid bezi metabolizma hızınızı kontrol ettiği için ailenizde genetik bir troid problemi varsa veya kendinizinkinin yavaş çalıştığından şüphe duyuyorsanız kontrol ettirmek faydalı olacaktır. “ SİZDEN GELENLER Tarifiniz... - (...Melike Aydın’ın damak zevki) PATATESLİ ŞEHRİYE ÇORBASI Malzemeler: * 1 çay bardağı arpa şehriye * 1 adet kırmızı biber * 1 adet yeşil biber * 1-2 adet rendelenmiş domates * 1 tatlı kaşığı salça * 1 su bardağı rendelenmiş patates (2 adet orta boy patates) * 7-8 bardak su * 3 çorba kaşığı sıvı yağ * Tuz, maydanoz * Tercihe göre 1 tablet et suyu Hazırlanışı: Kırmızı ve yeşil biberi küçük küçük doğrayıp sıvı yağda hafifçe kavurun. Üzerine rendelenmiş domates ve salçayı ilave edin, bir iki karıştırdıktan sonra suyunu ekleyin. Su kaynayınca rendelenmiş patates, arpa şehriye, et suyu tableti ve tuzunu ilave edin. Çorba kaynamaya başlayınca ocağı kısık ateşe alın ve şehriyeler yumuşayana kadar pişirin. Çorbayı ocaktan almaya yakın kıyılmış maydanoz ilave edin. Sıcak olarak servis yapın. Afiyet olsun. Şiiriniz - (...Fatma Dik-Thiel / Köln) MEVSİM ELVEDA Vakitsiz esti ayrılığın soğuk, kasvetli rüzgârı Çaresizim karakış bastırdı kapılarımı Mevsim sükut, mevsim hazan... Sarardı soldu güllerim, yapraklarım Kurudu dallarım, döküldü çiçeklerim Mevsim sonbahar, mevsim güz... ... Gökyüzümde yağmur yüklü bulutlar, kederdeyim Yastayım, yüzümde vedasız gidişinin matemi var Dudağımda son hıçkırık, yüreğimde bitevi ağıtlar Hasretinleyim, silinmiyor o anılar o hatıralar Gözlerimde mazi, gözlerimde yaşlar Mevsim; ayaz, Ayrılık; Garez, Elveda; Eziyet... BORAN KUZEY EROL Şınık ve Erol ailelerine hoş geldin Boran Kuzey... Sağlıklı uzun ömürler dilerim... (...Dedesi Zülfü Şınık) KARTAL YİGİTHAN YILMAZ Yılmaz ailesine ve bize mutluluk verdin... Güzel ve sıhhatli yıllar dileriz... (...Dayısı Tunahan Utku Şınık) Mesajınız... İYİ Kİ DOĞDUN HARUN Erenköy’den Ahmet ve Vildan Çakar çiftinin “Eymen Harun” ismini koydukları bir çocukları olmuştur... Tebrik eder hayırlı uzun ömürler dileriz... Elişiniz... - (...Aynur Hanım’ın el emeği) GÜLLÜ ŞAL Güllerin yapılışı: 30 ilmek atılıp 1 sıra düz yüz örülüyor. 2. sıra ters örülüyor. Sonraki sırada (3. sıra) 3-4 ilmekte bir arttırma yapılıyor. 4 ve 5. sıralar 1 ve 2. gibi sonra 6. sırada yine 3-4 ilmekte bir arttırılıyor 2 sıra daha örüp kapatılıyor. İlmekleri keserken ya da kapatırken gevşek kapatın... Sonra başlama sırası ortadan başlanıp yuvarlanıyor yuvarlandıkça da dikiliyor... Kolay gelsin. PÜF NOKTASI... >?Süte biraz karbonat atarsanız çabuk bozulmaz hem de kolay hazmedilir. >?Süt tencereye yapışıyorsa, sütü koymadan önce tencereyi soğuk su ile çalkalayın...
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT