BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bakan Anadol’u
geri İstedi

Bakan Anadol’u
geri İstedi

Anadol’un iyi bir marka olarak hafızalardaki yerini koruduğuna dikkat çeken Bakan Ergün, “Neden hâlâ yaşatmayalım ki?” dedi.



Türk otomotivinde markalaşma teşebbüslerinin sabotaja uğradığını belirten Sanayi Bakanı, “Artık bunlara izin vermeyiz. Kendi markamızı oluşturmanın zamanı geldi” dedi. > İSTANBUL - A.Enes Demiray Türkiye’de artık montaj üretimi bırakıp tamamen kendi markasıyla yüzde yüz yerli otomobil üretmenin zamanının geldiğini söyleyen Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, “Bunu gerçekleştirmeliyiz. Biz hükümet olarak Devrim ve Anadol’daki gibi bir sabotaja izin vermeyiz” dedi. 3. Uluslararası İstanbul Otomotiv Kongresi’nde konuşan Bakan Ergün, binlerce aracın montajından elde edilen kârdan çok daha fazlasının, özgün bir tasarım veya yeni bir teknoloji üreterek elde edilebileceğine dikkat çekti. “Buna Türkiye’nin ihtiyacı var, Türk insanının beklentisi var” diyen Ergün, şöyle devam etti: “Bugüne kadar otomotiv sektöründe markalaşma teşebbüsleri adeta sabotaja uğradı. Bunlardan biri Devrim diğeri Anadol markasıdır. Aslında Anadol, markalaşmaya çok müsait bir isimdi. Ancak aleyhinde o kadar karalama kampanyası yapıldı ki, ülke olarak büyük bir fırsatı kaçırdık. Artık bu tür sabotajlara izin vermeyiz. Buna sadece hükümet olarak izin vermeyiz demiyorum, buna artık toplum olarak izin vermeyiz, hukuk ve adalet olarak izin vermeyiz.” BÜYÜK FIRSATLAR VAR Türkiye’deki otomotiv sektörünün kalitesi, ihracat kabiliyeti ve markalaşma becerisi dikkate alındığında yeni bir marka oluşturmanın imkân ve ihtiyaç dahilinde olduğunu vurgulayan Ergün, “İsterseniz bunu beraber bir araya gelip yapın, isterseniz bireysel olarak yapın, isterseniz Ford’la ortak yapın, isterseniz İtalyanlarla, Almanlarla, Japonlarla, Korelilerle ortak yapın, ama yapın” dedi. Gelecek 10 yıl içinde, Avrupa’daki her beş araçtan birinin elektrikli araç olacağının tahmin edildiğine işaret eden Ergün, “Elektrikli otomobilde Türkiye trendi yakaladı. Kendi markamızla üreteceğimiz otomobil elektrikli de olabilir. Burada büyük bir fırsat var. Biz sektöre sonuna kadar destek vermeye hazırız. Ekonomi Koordinasyon Kurulu’na (EKK) sunduğumuz Otomotiv Strateji Belgesi’nde de bu konuya yer verdik” dedi. Benzin unutuldu Devrim yolda kaldı Türkiye’nin yerli ilk otomobili olan Devrim 1961’de üretildi. Ancak otomobil deposuna benzin konulması unutulduğu için geçit töreninde stop edince üretim projesi kaldırıldı. Karamalara rağmen 63 bin sattı Seri üretilen ilk yerli otomobil olan Anadol 1966’da banttan indi. “Kaportasını inekler kemiriyor” gibi dedikodularla mücadele eden Anadol, 1984’e kadar üretildi. Hedef iç pazarda 1 milyonluk satış Bakan Nihat Ergün, elektrikli araçların tüketimini yaygınlaştırmak için, özellikle kamu alımlarında bu araçlara ağırlık vermeyi planladıklarını kaydetti. Bakanlık olarak, 81 il müdürlüğü için alacakları araçların bir bölümünün elektrikli araç olmasına karar verdiklerini bildiren Ergün, emisyon seviyesi düşük araçlarla ilgili hukuki çalışmaların da devam ettiğini söyledi. Türkiye’nin kendi markasıyla elektrikli otomobil de üretebileceğini vurgulayan Ergün, iç pazarda 1 milyon otomobil satışının önümüzdeki 10 yıl veya 5 yıl içerisinde aşılabileceğinin altını çizerek “Bu da yeni bir otomobil markası üretmenin bize sağlayacağı avantajı ortaya koyan bir gelişmedir” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT