BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türk yatırımcısından
Hollywood taktiği

Türk yatırımcısından
Hollywood taktiği

Türk iş adamları, yerli diziler sayesinde ülke tanıtımının yapıldığı Orta Doğu ve Körfez ülkelerindeki yatırımlarını her geçen gün artırıyor.



Şam’da düzenlenen fuara İTO Yönetim Kurulu Başkan Vekili Dursun Topçu, Yönetim Kurulu Üyesi Muhammet Yenel, Genel Sekreter Dr. Cengiz Ersun ile Meclis Üyeleri ve çok sayıda iş adamı katıldı. ŞAM - Uğur KÜÇÜK Orta Doğu ve Körfez ülkelerinde büyük ilgi gören Türk dizileri, iş adamlarımızın da o bölgelerde yatırım yapmasını kolaylaştırıyor. Türk iş adamları Hollywood tarzı bu taktik sayesinde söz konusu yerlerdeki yatırımları ile fuar ve benzeri etkinlikleri sürekli artırıyor. İstanbul Ticaret Odası’nın (İTO) düzenlediği Suriye 1. Türk Ürünleri Sergisi’ne 130’un üzerinde firma katıldı. Şam’da açılan fuara İTO’nun daveti üzerine Televizyon ve Sinema Filmi Yapımcıları Meslek Birliği de (TESİYAP) katıldı. 2.2 MİLYAR $’LIK HACİM Açılışta konuşan İTO Başkan Vekili Dursun Topçu, Suriye’nin Orta Doğu’nun en güvenli ülkesi olarak ticaret için Türkiye’ye oldukça uygun bir partner olduğunu ve 2009’da 1.8 milyar dolar olan ticaret hacminin 2010’da 2.2 milyar dolara çıkmasını beklediklerini söyledi. Suriye’deki siyasî iradenin Türk yatırımcı ve iş adamlarını tercih ettiğini dile getiren Topçu, “Dizilerimiz çok seviliyor. Sokakta Türk insanına büyük bir sempati var. Suriye’de yabancı yatırımlara arsa ve ucuz enerji imkânı ile 13 yıl vergi avantajı var. İnşaat projeleri, altyapıda otoyollar ihalelere çıkıyor. İhalelere Türk firmalarının katılımını bekliyorlar. 3 tane havalimanı projesi var” diye konuştu. Suriye Ekonomi ve Ticaret Bakan Yardımcısı Khaled Salouta da, “Türk iş adamları ve sanayiciler kendi memleketlerine geldiler. Suriye’de bütün sektörler yatırıma açık. Özellikle elektrik ve enerji de sizi yatırıma bekliyoruz” dedi. İTO köprü oldu Doğu ile Batı arasında ticarî ilişkilerin gelişmesinde önemli görevler üstlenen İstanbul Ticaret Odası, daha önce Brezilya, Kosova, Bosna Hersek, Bahreyn, Senegal, Umman, Kuveyt, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde de Türk ürünleri sergileri düzenlemişti. 1960’lı yıllardan itibaren uluslararası platformda çeşitli organizasyonlar düzenleyen İTO, 1999 yılından bu yana da çeşitli ülkelerde Türk ürünleri sergisi gerçekleştiriyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT