BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Medyanın yumurtaları

Medyanın yumurtaları

Gerilla, bir savaş terimi olarak, ufak ve dağınık birliklerin daha güçlü ve kalabalık ordulara karşı yürüttükleri yıpratma savaşı olarak Napolyon’dan, Sun Tzu’ya ve İngiliz Lawrance’den günümüze sürüp geliyor.



Gerilla, bir savaş terimi olarak, ufak ve dağınık birliklerin daha güçlü ve kalabalık ordulara karşı yürüttükleri yıpratma savaşı olarak Napolyon’dan, Sun Tzu’ya ve İngiliz Lawrance’den günümüze sürüp geliyor. Gerilla, kendi sınırlı gücünden çok, arkasına alabildiği destekçi kitlelerin gücünden yararlanıyor. Lehinde tezahürat yapacak taraftarlar kazanmak işin özü ve bunun için de pazarlama şart. İş dünyası ve pazarlamacılar da gerillanın farkında. Nice stratejiler geliştirip uyguladılar. Haber ve demokrasi havarisi olarak son dönemde bomba gibi patlayan internet sayesinde gerilla pazarlama, toplumun dikkatini ve ilgisini kendi üstüne çekmek isteyenlerin yeni bir gözdesi oldu. Kalabalık rakipleri arasında sesini duyurmak isteyen firma ve reklamcılar, az masrafla çok etki yapmanın, yeni yeni gerilla tarzı pazarlama kampanyalarının peşine düştüler. Nicelerini tebessümle izliyoruz. Ne tür olursa olsun, kampanyaların hepsi kulaktan kulağa yayılma ve medyaya haber olma üzerine kuruluyor. Medyanın iki düğmesi var: Haber aşkı ve tarafsızlık sevdası. Bu iki düğmeye dokunmasını bilenler, iş dünyasında da, başka amaçlarla da medyadan yararlanmayı iyi beceriyorlar. Düğmeler, son tahlilde tek bir noktaya bağlı: Para hırsı... Şimdilerde durumu bilen bilir, eskiden “gazeteler, ya halka satılırmış, ya devlete.” Buna bir de işâlemi=reklamvereni eklemek lazım ki, tablo tamam olsun. Medya için formül basit: Çok satacaksın! Satamazsan ne hâsılat, ne reklâm geliri, ne de pazarlık gücün oluyor. Son demlerde ortaya cillop gibi bir yumurta atıldı ki, tam medyanın istediği bir sembol. Pişir pişir, yedir. Nefes nefese muhabirlere de, ateşli tartışmacılara da; tiraj, reyting, okuyucu, seyirci, heyecan, aksiyon, entrika, oyun, eğlence arayan medyaya da bol bol malzeme çıktı... Yıllardır aynı şekilde, her olaya cumburlop atlayan; önünü sonunu düşünmeden, kazanç uğruna, grupların her şovunu, döne döne günlerce, masum milyonlara yansıtan malum medyaya ne demeli? İnşallah, herkes yaptığının farkındadır. > (Pazarola, pazartesi günleri yayınlanır.)
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT