BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Vurkaç
vicdansızları

Vurkaç
vicdansızları

2001 ile 2010 yılları arasında 900’den fazla kişi plakası belirlenemeyen aracın çarpmasıyla öldü.



TÜRKİYE ÖZEL HABER MEHMET KOCA Türkiye son aylarda sık sık bu 6 kelimeyi daha sık duyar oldu: “Sürücüsü ve plakası tespit edilemeyen araç...” Emniyet Genel Müdürlüğü verilerine göre geçtiğimiz yıl 1 milyon 34 bin kaza meydana geldi. Bu kazaların içinde yayalara çarpan araç sayısı 16 bini buldu. Yayalara çarparak kaçanların sayısı ise neredeyse 1000’i buluyor. Adli takibe konu olan ölümler, insanlığın bittiği yer olarak görülüyor. Zira binlerce kimliği belirsiz magandanın neden olduğu kazalarda her yıl onlarca kişi can veriyor. 2001 yılından bu yana hayatını kaybedenlerin sayısı ise 900’ü geçti. Trafik kazası olmaktan çıkıp “Ölüm” ve “Taksirli suç” kapsamına giren bu olaylar kolluk kuvvetleri tarafından kısa süre içinde çözülse de, aradan 5-6 yıl geçmesine rağmen hâlâ aydınlanamayan onlarca kaza polis ekipleri tarafından araştırılıyor. Bazı ölümlü kazaların failleri yıllar sonra bile olsa yakalanırken. Ölümlü kazaların ardından yollara, kaldırımlara kurbanlarını insaniyet namına yardım etmek yerine ölüme terk ederek kaçanların peşine ise yine polis düşüyor. Polis bu tür kazalara adı karışanları teknolojinin de yardımıyla tek tek yakalıyor. AİLELER PERİŞAN “Vur-kaç vicdansızları”nın sayıları ve yaşattığı acılar son 5 yıldır rekor düzeye ulaştı. Bu tür kazalar en çok İstanbul, İzmir, Bursa ve Ankara’da görüldü. Aralarında bilim adamları, yazarlar ve politikacıların da yer aldığı çok sayıda kişi kimliği belirsiz sürücülerin dehşetine maruz kaldı. Can veren çok sayıda insanın yakını tarafından kurulan gönüllü Sivil Toplum Kuruluşları yaşadıkları acının azalması için yeni olayların önlenmesini istiyor. 5 yıl önce Bağdat Caddesi’nde son hızla gelen lüks bir otomobil tarafından öldürülen Suat Ayöz’ün ailesi, “Kardeşlerinin plakası ve kimliği belirsiz bir katil tarafından” öldürüldüğünü belirterek, kendileri gibi acı çeken yüzlerce ailenin bulunduğuna dikkat çekiyor. HASTANEYE GÖTÜRSEYDİ KURTULURDU Suat Ayöz, trafik katillerine kurban veren ailelerin simgesi haline gelmiş. Aile vurup kaçan için, “Eğer o gece kaçmak yerine kardeşimizi hastaneye ulaştırsaydı asla kendisinden şikayetçi olmazdık. O zaman bunun bir kaza olduğuna inanırdık” diyor. Olayı soruşturan polisler de aynı görüşte. Bu tür kazalarda can verenlerin tamamına yakınının kurtulma şansı olduğunu belirten emniyet yetkilileri, “Kanundaki boşluklar maalesef kaçanların işini kolaylaştırıyor” diyor. Uzmanlar trafik kazalarında; ölümlerin yüzde 10’unun ilk 10 dakikada, %50’sinin doğru ve hızlı ilkyardım uygulanmadığı için ilk 30 dakikada meydana geldiğini belirtiyor. Emniyet kemeri; araç içinde meydana gelen ölümleri %45, ağır yaralanmaları %50 oranında azaltıyor. Denetimlerde emniyet kemeri kullanımının arttığı görülüyor. Alkollü araç kullanmak kadar tehlikeli sayılan araç kullanırken cep telefonu ile konuşma alışkanlığı hala devam ediyor. Asla sürüş halindeyken cep telefonu kullanılmamalı.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 106805
    % 0.79
  • 3.9072
    % -0.64
  • 4.6257
    % -0.23
  • 5.1941
    % -0.56
  • 162.07
    % -0.46
 
 
 
 
 
KAPAT