BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Otomotivde yerli üretim atağı

Otomotivde yerli üretim atağı

Tamamen yerli otomobil üretimini hayata geçirmeyi hedefleyen ‘Strateji Belgesi’ çarşamba günü sektör temsilcilerinin de katılacağı zirvede masaya yatırılacak.



OTO DÜNYASI ENES DEMİRAY enes.demiray@tg.com.tr Kimler katılacak? Ekonomi Koordinasyon Kurulu’na Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, TÜSİAD, Türkiye İhracatçılar Meclisi, Türkiye İşadamları ve Sanayiciler Konfederasyonu ile Otomotiv Sanayii Derneği gibi sektörün önde gelen temsilcileri katılacak. Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, bakanlık olarak hazırladıkları Otomotiv Sektörü Stratejisi Belgesi’nin 5 Ocak 2011 Çarşamba günü Ekonomi Koordinasyon Kurulu’nda (EKK) görüşüleceğini bildirdi. Sektör temsilcilerinin de katılacağı zirvede özellikle yerli tasarım ve üretim ile pistler, çarpışma testi laboratuvarları, Ar-Ge bölümleri, rüzgar tüneli gibi birimlerin kurulması gibi konular görüşülecek. “Otomotiv Sektör Strateji Belgesi’ni en kısa sürede hükümet belgesi haline getirmeyi planladıklarını söyleyen Ergün, yol haritasına son şeklinin en kısa sürede verileceğini kaydetti. Hazırladıkları stratejide iki temel hedef ortaya koyduklarını anlatan Ergün, şunları söyledi: “Birincisi Türkiye’nin bir otomotiv üretim üssü olmasıdır. İkincisi de Türkiye’deki otomotiv sanayinin yerlilik oranının artırılması ve nihai hedef olarak da kendi markamızı dünya pazarlarına sunan bir ülke konumuna gelmektir.” Sanayi Bakanı Nihat Ergün, yerli bir marka oluşturma konusunda sektör için gerekli olan her şeyin yapılacağını vurguladı. Ergün, doğrulama ve dayanıklılık, yol testleri için gerekli pistler, çarpışma test laboratuvarları, Ar-Ge birimleri ve rüzgâr tüneli gibi eksiklikleri gidermek için test merkezleri kuracaklarını bildirerek, otomotiv alanında yetkinliği olan üniversitelerin laboratuvar altyapısını geliştirecek yerli üretim konusunda ödemli adımlar atacaklarını dile getirdi. Bakan Ergün, “Strateji belgesi, orta vadeli hedeflerimiz olan 2 milyon adet üretim, 1.5 milyon adet ihracat, 50 milyar dolar ihracat geliri ve 600 bin kişilik istihdam hedeflerine ulaşmamızda kilit rol oynayacaktır. Ancak mesele sadece bu sayısal hedeflere ulaşmakla ilgili değil, sektöre sürdürülebilir bir pozisyon kazandırmakla ilgilidir” diye konuştu. Ergün, iç pazarda 1 milyon otomobil satışını gelecek 5 ile 10 yıl içinde yakalanabileceğini bir kez daha tekrarlayarak, bu durumun da yeni bir otomobil markası üretmenin, yeni tasarımlar geliştirmenin Türkiye’ye sağlayacağı avantajı ortaya koyan iç gelişmeler olduğunu anlattı. Otoda yeni üretim üssü Çin Dünyanın en büyük oto piyasalarından birine sahip Çin’de otomotiv endüstrisi 1990’ların başından bu yana hızlı bir gelişim sergileyerek yıllık araç üretimini 1 milyon’dan, 13 milyonlara kadar yükseltti ve 2010 yılında üretimini yüzde 36 oranında artırdı. 2002 ile 2007 yılları arasında ülkedeki otomotiv üretimi yılda en az bir milyon civarında artarak 2009 yılından sonra 13 milyon düzeyindeki üretimiyle dünyanın en büyük otomotiv üreticileri ABD ve Japonya’nın önüne geçti. Ucuz iş gücü ve yabancı yatırımcıya sağladığı teşvikler sayesinde Çin, kendi markalarının yanı sıra yerli ortaklarıyla birlikte Volkswagen, AUDI, General Motors, Hyundai, Nissan, Honda, Toyota gibi birçok dünya markasının üretimini de yapıyor. Ülkenin BYD, Chery, DFM, FAW, Geely, JAC, Great Wall, Roewe gibi birçok yerli markanın üretimdeki piyasa payı bugünlerde yüzde 44.3 oranında seyrederken, kalanını yabancı markaların üretimi oluşturuyor. Taşıt vergisi ilk taksidini unutmayın! Motorlu Taşıtlar Vergisinin birinci taksit ödemeleri bugün başlıyor. Araç sahipleri, ilk taksidi 31 Ocak tarihine kadar bankalar ya da vergi dairelerine yatırabilecek. Gelir İdaresi Başkanlığının internet sitesinden kredi kartıyla da ödenebilecek. Mükellefler bu yıl 2 taksitte 48 lira ile 15 bin 820 lira arasında Motorlu Taşıtlar Vergisi ödeyecek. 16 ve yukarı yaş grubunda silindir hacmi 1.300 cc ve altındaki araçların yıllık vergi tutarı 48 lira olarak belirlenirken, bu rakam 1-3 yaş için 436 lira oldu. Bu grupta, motor silindir hacmi 1.301 ve 1.600 cc arasında olan otomobillerin yıllık vergisi de 697 liraya çıktı. 4001 cm3 ve üstü motor silindir hacmine sahip otomobillerin vergisi ise 15 bin 820 lira oldu. HYUNDAI güvenlikten tam not aldı Hyundai otomotivin anavatanı ABD’de gerçekleştirilen güvenlik testlerinden başarıyla geçti. Aralarında Genesis, Sonata, Santa Fe ve ix35 gibi modellerin de bulunduğu Hyundai’nin 9 aracı, IIHS’in (Insurance Institute for Highway Safety - Otoyol Güvenliği için Sigorta Enstitüsü) gerçekleştirdiği çarpışma testlerinden en yüksek sonucu alarak Hyundai’nin “En Güvenli Araçlara Sahip Marka” olmasını sağladı. IIHS’in ‘Top Safety Pick’ ismiyle en yüksek güvenlik notunu verdiği araçların, içerideki yolcuları ön, yan ve arka çarpışmalar ile takla sırasında ne kadar koruduğu değerlendiriliyor ve kaza riskini belirgin bir şekilde azaltan elektronik stabilite kontrol sisteminin sunulması isteniyor. Bütün sonuçlar bir araya getirilip notlar veriliyor ve en yüksek sonuç ‘iyi’ olarak değerlendiriliyor. İlk defa 2006 yılı modellerle başlayan “Top Safety Pick” uygulaması, geçtiğimiz yıl getirilen takla, arkadan çarpma ve güvenlik sistemi uygulamalarıyla daha da yüksek standartlara kavuştu. TÜRKİYE’DE?2.5 MİLYON ARAÇ?OTOGAZLA?ÇALIŞIYOR LPG’de dönüşüm yüzde 20 arttı, Türkiye 2. pazar oldu Akaryakıta gelen son zamlar sonucu LPG montajı bir ayda %20 artarken, Türkiye otogazda dünyanın ikinci büyük pazarı oldu. Türkiye pazarına 2010 yılında giren İtalya merkezli Gasitaly Sıralı Otogaz Sistemleri Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Akdal, Türkiye’de akaryakıta yapılan son zamlar sebebiyle LPG dönüşümünün bir önceki aya göre yüzde 20 arttığını söyledi. Türkiye’nin otogazda Avrupa’nın ikinci büyük pazarı olduğuna dikkat çeken Akdal, benzin ve dizel fiyatlarındaki artışın her zaman LPG’yi cazip hale getirdiğini, ancak kış aylarında LPG’nin fiyatının bütün dünyada arttığını söyledi. Akdal, bunun sonucu olarak LPG’ye de zam geldiğini ifade etti. Petrol fiyatlarının şu anda son iki yılın zirvesi olan 90 doları geçtiğini hatırlatan Akdal, LPG’nin halen daha fiyat avantajını koruduğunu söyledi. Son zamların etkisiyle LPG’ye olan ilgiyi artırdığına dikkat çeken Akdal, son bir ayda montaj sayısının yaklaşık yüzde 20 arttığını dile getirdi. Akdal, Türkiye’de 3.5 milyon civarında benzinli, 2.5 milyon civarında da LPG’li araç bulunduğunu söyledi. Otogazı Avrupa’da en çok kullanan ülke ise Polonya olarak dikkat çekiyor. JURİ, SPORTAGE VE MAGENTIS’İ SEÇTİ 10 yıllık tasarım çalışması EN BÜYÜK ÖDÜLÜ getirdi 2011 yılı iF Tasarım Ödüllerinde Kia Motors, hem SUV modeli Sportage, hem de D segment modeli Magentis ile ödül sahibi oldu. Tasarım kalitesinin yanı sıra işçilik, yenilik ve çevreye duyarlılık gibi bazı ölçütleri de dikkate alan iF ürün tasarım ödülünün uluslararası uzmanlardan oluşan jürisi, Kia’nın her iki modelini de bu ödüle layık gördü. 1953 yılından beri her sene verilen iF ürün tasarım ödülü, dünyanın tasarımda üstün başarı için verilen en önemli ödüllerinden biri olarak kabul ediliyor. 2011 iF ödülü için 43 ülkeden 16 ayrı kategoride 2 bin 756 farklı ürün yarıştı. Otomobil, gemi, tren ve hava araçlarını kapsayan ‘Ulaşım Aracı Tasarımı’ dalındaki ödülü, Kia Sportage ve Magentis kazandı. Kia Motors Başkan Yardımcısı Tae-Hyun Oh, “2000’li yılların ortalarından itibaren tasarım, önceliklerimizin başında geliyor. Biz, ürettiğimiz otomobillerin sıradanlıktan uzak hayat tarzını benimseyen insanların ilgisini çekmesini istiyoruz ve tasarım, ilk etapta bunu yapabilmenin tek yolu” diye konuştu. Fiat’tan kişiye özel dijital takvim Dünya genelinde öncü ve ilgi odağı olmayı başaran pazarlama iletişimi aksiyonları ile dikkat çeken Fiat, Türkiye’de de öncü uygulamalara imza atıyor. Bu çalışmalar kapsamında ‘Dijital 2011’ takvimi projesine start veren Fiat Türkiye, ‘www.fiat2011takvimi.com’ adresi üzerinde eğlenceli olduğu kadar benzersiz bir deneyim yaşatmayı amaçlıyor. Söz konusu internet sitesini ziyaret edecek olan kullanıcılar, Fiat 500C’den Fiat Bravo’ya kadar farklı Fiat modellerinin yanında kendileri için poz veren mankenleri fotoğraflayarak, kişisel 2011 takvimlerini oluşturabiliyorlar. Bununla birlikte facebook ve twitter gibi sosyal ağlar üzerinden arkadaşlarıyla da paylaşma imkânı bulabiliyorlar. Michelin Alpin A4 Türkiye’de Michelin, yeni kış lastiği, dördüncü nesil Alpin’i piyasaya sundu. Karlı ve buzlu zeminlerde bir önceki nesil lastiğe oranla yüzde 10 daha kolay kalkış yapabilme imkânı tanıyan yeni Alpin, uzun ömrünün yanında, fren mesafesi ve yakıt tüketiminde de daha etkili özelliğe kavuştu. Yeni Alpin A4, artırılan yol tutuşuyla fren mesafesini yüzde 5 kısaltırken, dayanıklılığıyla da neredeyse bir kış daha uzun kullanım sağlıyor. Sırt deseninde daha fazla sayıda kanala sahip olan yeni lastiğin yüzeyi 71 farklı sırt motifinden oluşuyor. Daha fazla sayıda kanal ise karla kaplı yüzeylerde palet etkisini artıyor. Ayrıca yeni Alpin’de önceki nesil lastiğe göre kanallar yüzde 50 daha fazla zeminle temas etmektedir. Bunlar ise kaygan yüzeylerde lastiğin pençe benzeri tutunmasını güçlendiriyor.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT