BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Kalbiniz kışa hazır mı?

Kalbiniz kışa hazır mı?

Uzmanlar, kış aylarında görülebilen koroner kalp rahatsızlıkları konusunda uyarılarda bulundu: Dışarı çıkarken yün çorap, atkı ve bere kullanın... Havayı burnunuzdan soluyun... Tahıldan vazgeçmeyin...



Soğuk havalarda kalp krizi riski üç kat fazla oluyor... Genellikle yaz aylarında kalp krizi vakalarının arttığına inanılsa da yapılan araştırmalar özellikle kış aylarında kalp krizi tehdidinin daha güçlü olduğunu ortaya koyuyor. Prof. Dr. İsmet Dindar; kış aylarında görülebilen koroner kalp rahatsızlıkları konusunda uyarılarda bulundu: -Araştırmalar, kalp krizinin kış aylarında diğer mevsimlere göre üç kat daha fazla olduğunu ve yine yaz aylarına göre daha ölümcül seyrettiğini gösteriyor. Genellikle yaz aylarında kriz vakalarının arttığına dair bir inanış vardır; ama yapılan araştırmalar özellikle kış aylarında kalp krizi tehdidinin daha güçlü olduğunu ortaya koyuyor. -Solunum yolu enfeksiyonları, kış aylarında daha fazla kalori içeren yağlı besinlerin tüketilmesi ve bu kalorinin harcanamaması, güneşle temasın daha az olmasının getirdiği bazı hormonal değişiklikler ve kapalı havaların oluşturduğu stres bu durumun sebepleri arasında yer alıyor. DAMARLAR BÜZÜLÜYOR -Kalp krizlerinin kış aylarında daha sık olmasının belki de en önemli sebebi; soğuk havaların uyardığı damarlardaki büzülme, spazm ve tansiyonu yükseltici etkidir. Soğuk havada vücut mevcut ısısını korumak üzere cilde daha az kan gönderir ve bunu da tüm damarlarda özellikle cildi besleyen damarlarda büzülme oluşturarak yapar. Bu büzülme otomatik olarak tansiyonun yükselmesine sebep olur. Koroner kalp hastalarında kalp krizi riskinin artışı yanında, kalp hastalarında kışın artan grip salgını da kalp hastalarında ciddi problemlere yol açabilmektedir. ALTIN TAVSİYELER -Kışın sabah saatleri özellikle bilinen damar tıkanıklığı olan ve kalp hastalığı risk faktörlerini yoğun olarak bünyesinde bulunduran, tansiyonu yüksek olan kişiler için günün en tehlikeli zamanıdır. Kalp hastaları özellikle bacak damar problemi olanlar kışın gece de çorap giymeli, bacak damar tıkanıkları olanlar kış aylarında soğuk havaya çıkarken yün çorap giymelidirler. Kalp hastaları ve tansiyon hastaları ilaçlarını düzenli almalıdırlar. Kalp hastaları kış aylarında tam tahıllı besinler ile sebze ve meyve yemelidir. Dışarı çıtığınızda mutlaka atkı, bere kullanarak, havayı burundan alın. Kalp hastası olanların mutlaka dilaltı tabletlerini alarak dışarı çıkmaları gerekir. KRİZE KARŞI HAYATİ TEDBİRLER GÖĞSÜ AĞRIYAN DOKTORA: Göğsü ağrıyan herkes doktora gitmeli. Şüphesiz her göğüs ağrısı sadece kalp hastalıkları belirtisi değil. Bazı mide, yemek borusu rahatsızlıkları, boyun omur hastalıkları göğüs ağrısına neden olabilir. Ancak, “Göğüs ağrısının kalple ilişkisi var mı?” diye sorgulanmalı. SAKIN GEÇ KALMAYIN: Göğüs ağrısı çeken, kalp krizi geçiren hastalar vakit kaybetmeden sağlık kuruluşuna başvurursa; anında bu damaları tespit edip açmak mümkün. İLK ALTI SAAT HAYAT KURTARIR: Özellikle ilk altı saat içinde yapılan müdahaleler ile damar tıkanmasına bağlı gelişen kalp adalesi hasarları engellenebilir. SİZDEN GELENLER Tarifiniz... - (...Esin Hanım’ın damak zevki) FIRINDA YUFKA BÖREĞİ Malzemeler: * 3 adet hazır taze yufka * 1.5 çay bardağı süt * 1 tatlı kaşığı yoğurt * 1 yumurta. İç malzemesi için: İsteğe göre peynir. Süslemesi için: Çörek otu veya susam. Yapılışı: İlk etapta 1 adet yufkamızı borcamımızın veya fırın tepsimizin içine serip ortasını açıyoruz. Borcamın altını yağlamayı unutmuyoruz. Veya yanmaz yağlı kağıtta kullanılabilir. Yufkamızın içine peynirlerimizi koyup, yumurta yoğurt ve sütü ayrı bir kapta karıştırıp yufkamızın içine biraz gezdiriyoruz. Peynirlerimizi ve sosumuzu koyduktan sonra üzerine geri kalan 2 adet yufkamızı elimizde ufak parçalar halinde bölerek içine atıp sağa sola yayarak tekrar kalan sosumuzu gezdiriyoruz. Ve zarf şeklinde yufkanın tepside dışta kalan kısımlarını kaldırıp katlıyor ve yumurtamızı sürüp susam serpip fırında 180 veya 200 derecede pişirip servis yapıyoruz. Yanında çay ile ikindi fiskoslarının vazgeçilmez pratiklerinden. Afiyet olsun... Mesajınız... BİRİCİK KIZIM NAZAN; Doğum gününü tebrik ederim prensesim... Her yıl biraz daha büyüyen ellerini tutmayı nasip ettiği için Allah’a şükürler olsun... Seni çok seviyorum... (...Annen: Hatice A.) Elişiniz... - (...Ayşegül Gültekin’in el emeği) BEBEK YELEĞİ 74 ilmek ile boyundan başlanıyor. 5 sıra haroşa örüldükten sonra 6 ilmek haroşa 7 ilmek düz 1 arttırma 1 düz 1 arttırma 12 düz 1 arttırma 1 düz 1 arttırma 20 düz 1 arttırma 1 düz 1 arttırma 12 düz 1 arttırma 1 düz 1 arttırma 7 düz 6 haroşa şeklinde örülüyor. Arka sıralar ters örülüyor. Sonraki sıralarda aynı yerden hep arttırma yapılıyor. Bu arttırmalar 20 tane olduğunda kola gelen kısımdaki ilmekler kapatılıyor. Sonraki sırada koltuk altından 6’şar ilmek arttırılıyor. Düz örgüyle devam ediliyor. Sadece öndeki 6 ilmek hep haroşa örülüyor. İstenilen boya geldiğinde 5 sıra haroşa örülüp bitiriliyor. Tabii belli aralıklarla ilik açmayı unutmamak gerekiyor. Herkese kolay gelsin. İNCİ “-İnsanlık tarihi kadar geçmişi olan üzüm, yaşlanma etkilerini azaltıyor, kansere karşı koruyor, saç dökülmesini engelliyor, insanı güzelleştiriyor, göz ve diş sağlığını koruyor... Üzümü taze veya kuru olarak yiyebilir, ya da günlük 100-200 miligram üzüm çekirdeği tüketebilirsiniz...” (...Yrd. Doç. Dr. Aysun Çetin) SAĞLIK OLSUN İdrar kaçırmayı sporla yenin Kadınlarda gebelik ve doğum sonrası pelvik tabanda yetmezlik, rahim ve idrar torbası sarkmalarının ardından görülen idrar kaçırma problemleri utanma ve sıkılma duygularıyla gizleniyor. Kadınların tam hayatın keyfini çıkaracakları dönemlerinde hayatlarını kâbusa çeviren bu problem hakkında Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Opr. Dr. Ayşe Duman, önemli noktaların altını çiziyor... Bir kasın güçlenmesi ve işlevini iyi yapmasını istiyorsanız onun çalışmasını sağlamalısınız. Aktivitelerinizi artırmak adına en azından birkaç duraklık mesafelere yürüyerek gidin, asansöre binmeyin, mümkün oldukça düzenli spor yapın, özellikle pelvik kaslarını güçlendirici Kegel egzersizlerini mutlaka yapın.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 87143
    % -3.46
  • 5.7875
    % -2.96
  • 6.5899
    % -2.46
  • 7.3507
    % -2.54
  • 219.169
    % -2.33
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT