BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Boğazlar büyüteç altında

Boğazlar büyüteç altında

İstanbul Sanayi Odası’nda düzenlenen “Büyüteç Altında Türk Boğazlar Bölgesi” sempozyumuna katılan panelistler, Türk Boğazları’nda yük gemisi geçişlerinin artarak devam ettiğini, bu konuda tedbir alınması gerektiğini belirttiler



Türkiye’nin büyük problemlerinden biri olan Boğazlar’dan tehlikeli yük taşıyan gemilerin geçişi ile ilgili konu sempozyumla masaya yatırıldı. İstanbul Sanayi Odası’nda, Türkiye Çevre Koruma ve Yeşillendirme Kurumu ile Marmara Rotary Kulübü’nün de katıldığı “Büyüteç Altında Türk Boğazlar Bölgesi” konulu sempozyum düzenlendi. İki oturumla gerçekleştirilen sempozyumun birinci bölümünde konuşan Prof. Dr. Metin Sözen, İstanbul Boğazı’nın coğrafi sebebiyle üzerinde farklı biçimde durulması ve sorumlulukların bilinciyle bu büyük varlığa yaklaşılması gerektiğini belirterek, “İstanbul’un doğal yapısının sağladığı özel durum ve imkanlar, tarihin her döneminde yerleşmeye ve egemen olmaya çalışanlar açısından da büyük önem taşımış, Boğaziçi’nin aşılması, iki yakasının birlikte değerlendirilmesi gereken özel bir su olarak görülmüştür” dedi. Dr. Barbaros Göneçgil ise, Türk Boğazlar Bölgesi’nin fiziki yapısını ele alarak bazı istatistiki bilgiler verdi. RİSKLİ BÖLGELER NERELER? Sempozyumun ikinci bölümünde konuşan Doç. Dr. Necmettin Akten, Türk Boğazları’nın dar geçitten oluştuğunu, bu yüzden de gemilerin geçişlerinin zor olduğunu söyleyerek şu bilgileri verdi: “Günün her saatinde ortalama 6 transit geminin bu seyir alanlarından geçmekte oluşu, kaza riskini yüksek tutmaktadır. Gemilerin büyüklükleri 70’li yıllarda 40 bin dedveyt ton iken bu oran bugün 300 bin dedveyt tondur” dedi. İstanbul’un gemi kazaları riski en yüksek yerlerin ise (oturma ve kıyıya çarpma kazaları olarak), Umur Bankı, Yeniköy, Bebek, Kandilli; (Çarpma ve çatışma kazaları yönünde ise) Beşiktaş, Bebek, Kandilli, Kanlıca, Yeniköy, Beykoz ve Sarıyer yöreleridir.” Doç. Dr. A. Güldem Cerit ise denizde güvenlik yönetimi ve Türk Boğazları konusunda bilgi verirken, İstanbul Boğazı’nın dünyanın en kalabalık su yollarından biri olduğunu ve Panama Kanalı’nın 4 katı, Süveyş Kanalı’nın ise 3 katı daha fazla trafiğe sahne olduğunu söyledi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 89898
    % 0.37
  • 4.8232
    % -0.22
  • 5.6284
    % -0.33
  • 6.3815
    % -0.47
  • 192.903
    % -0.91
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT