BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bataklıktan kurtulduk 100 köprü kazandık

Bataklıktan kurtulduk 100 köprü kazandık

Türkiye, 2002’de % 86 olan faizi % 24’e indirip 500 milyar dolar kaynak elde etti.



TÜRKİYE ÖZEL HABER Tülay DUR - Uğur KÜÇÜK EĞİTİME 28 MİLYAR TL 2010 yılında eğitime 28.24 milyar TL ayıran AK Parti hükümeti, son 6 yılda 142 bin 634 yeni derslik inşa etti. 628 yeni spor salonu yaptı ve 738 bin 784 bilgisayarı okullara yolladı. Türkiye’yi 2002 yılında gerçek bir enkaz halinde teslim alan AK?Parti, “Enkaz edebiyatı” yapmadı. Biz de edebiyat yapmayalım. İşimiz rakamlar olduğu için işimize bakalım. Dönelim 2002 yılına... Ülke borç ve faiz batağında. Devletin topladığı her 100 liralık verginin 86 lirası faize gidiyor. Vergi vatandaşlık borcu. Biz borcumuzu ödüyoruz, devlet faize veriyor. Hani yol, su olarak geri dönecekti ya, dönmüyor. Hükümet değişiyor, güven geliyor... 100 liralık vergide faize ödediğimiz para 24 liraya kadar düşüyor. Peki buradan ne kazanmışız diye bakıyoruz. Bizim rakamlarımız değil Hazine’nin rakamları bunlar... Sadece toplayıp çıkarıyoruz, elimizde fazladan kalan parayı buluyoruz. 2002-2010 arasında 1 trilyon 557 milyar lira vergi toplamışız. Eğer bu verginin yüzde 86’sını faize versek 1 trilyon 337 milyar liramız bataklıkta kaybolacaktı. Türkiye’ye güvenin artması ödenen parayı da 591 milyar liraya düşürmüş. Bir başka ifadeyle 746 milyar lira fazladan kasada kalmış... Yani yaklaşık olarak 500 milyar dolar. Söz konusu para bu sefer gerçekten yatırım olarak dönüyor geri. Üçüncü boğaz köprüsünün 5 milyar dolara malolması planlanıyor. Bu para ile 100 köprü kazanmışız. Türkiye’yi gözlemliyoruz. Neler yapılmış bu dönemde diye göz atıyoruz. 900 milyon dolar harcamayla Bolu tüneli açılmış. Kazalar bitmiş, Ankara- İstanbul arası 3 saate inmiş. Paramıza bakıyoruz. Daha eksilmemiş neredeyse. Hadi biraz daha vergimiz faize gideceğine yol su olarak geri dönsün. 6 milyar dolarlık Gebze -İzmit otoyolu projesi. Gebze’den bir köprü yapılacak, Körfez’i karşıya bağlayacak. İzmir’e birkaç saatlik yolunuz kalacak. Daha çok paramız var. 500 milyar dolar az para değil. Hele IMF’nin 500 milyon dolarlık kredi dilimini serbest bırakması için 40 dereden su getirdiğini hatırlarsak paramızın da kıymetini daha iyi anlarız. Gidelim Karadeniz sahil yoluna... Çok para... 4.5 milyar dolarlık bir maliyeti var. Olsun onu da yaptık. Dönelim İstanbul’a. Yüzyılın projesi olarak adlandırılan Marmaray projesine. Tamı tamına 4 milyar dolar. Bölünmüş yollarda artık bölünmeden gidiyoruz. Mallarımızı daha çabuk, canımızı daha sağlam taşıyoruz. 25 milyar lira (17 milyar dolar) harcamışız. Faize ödesek daha mı iyiydi? 500 milyar doları harcıyoruz,?Türkiye uçuyor. 746 MİLYAR LİRAMIZ CEPTE KALDI Yıl - Toplanan vergi - Vergiden faize giden - Yüksek faize göre ödenecek para 2002 74.603 64.084 64.084 2003 98.558 69.976 84.661 2004 120.089 67.610 103.156 2005 148.237 56.626 127.336 2006 182.577 60.981 156.834 2007 203.349 64.868 174.677 2008 225.496 67.874 193.701 2009 232.930 71.975 200.087 2010 270.710 67.677 232.810 Toplam 1.557.000 591.600 1.337.000 BUNLAR YAPILAMAYACAKTI MARMARAY PROJESİ Yüzyılın projesi olarak adlandırılan Marmaray’ın 2013 yılında tamamlanması öngörülüyor. Proje ile her gün 1 milyon 500 bin yolu taşınacak. Bu tünel ile İstanbul’un trafiği daha rahat bir yolculuğa kavuşacak. BOLU TÜNELİ İstanbul-Ankara karayolu ulaşımını rahatlatmak için yapılan tünel projesi ile iki şehir arasındaki mesafe 3.5 saate indi. Proje kapsamında toplam 25.6 km otoyol ve 1.6 km bağlantı yolu yapıldı. ANKARA-KONYA HATTI Türkiye’nin ilk hızlı tren projesi Ankara-Eskişehir Hattı’nın açılmasının ardından, aralık ayında test sürüşlerine başlanan Ankara-Konya hızlı tren hattının 2011 Mart ayında ilk yolcularını Konya’ya götürmesi planlanıyor. Hat sayesinde, Ankara-Konya arası 1 saat 15 dakikaya düşecek. ADALET SARAYI Avrupa’nın en büyük adalet sarayı olarak inşa edilen Çağlayan Adalet Sarayı 18 milyon lira maliyet ile hizmete girecek. 16 katlı olacak adalet sarayının 60 futbol sahası büyüklüğünde olması planlanıyor. BÖLÜNMÜŞ YOLLAR AK Parti döneminde 7 yılda yaklaşık 25 milyar TL yatırım ile 11 bin 400 km bölünmüş yeni yol yapıldı. Bu rakam Türkiye Cumhuriyetinin 79 yılda yaptığı 6 bin km bölünmüş yolun neredeyse iki katı.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98991
    % 0.53
  • 5.5628
    % -2.49
  • 6.4211
    % -2.84
  • 7.3095
    % -2.49
  • 219.503
    % -1.98
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT