BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İŞ DÜNYASI/ Sabancı’ya gol

İŞ DÜNYASI/ Sabancı’ya gol

Aslında Sakıp Sabancı medyadan gol yememek için bir çare buldu. Sabancı, basın mensuplarının sadece konu ile ilgili sorularını cevaplayacak, genel sorulara cevap vermeyecekti. Ancak evdeki hesap bir kez daha çarşıya uymadı.



Sakıp Ağa’ya son medya golü, başkanı olduğu 3. Dünya Türk İşadamları Kurultayı’nın tanıtım toplantısında atıldı. Sabancı, bir gazetecinin 9 günlük bayram tatili ile ilgili sorusunu cevaplayınca o akşam televizyonlarda ve ertesi gün basında Kurultay yerine tatil haberi yer aldı. Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sakıp Sabancı’nın çok önemli bir problemi var. Problemi aşırı “medyatik” olmak şeklinde tanımlanabilir. Sabancı Holding’in herhangi bir etkinliğine ya da Sakıp Bey’in sosyal sorumluluk gereği üstlendiği bir görevle ilgili davete giden gazeteciler için çoğu kez konunun bir önemi kalmıyor. Herkes Sakıp Sabancı’ya genel gündemle ilgili sorularını sormaya başlıyor ve Sakıp Bey’in asıl amacı gümbürtüye gidiyor. Hassas nokta Ancak Sakıp Bey buna da bir çare bulmuş. Toplantı hangi konuyla ilgiliyse sadece o konuda konuşabileceğini başka konulardaki soruları cevaplamayacağını söyleyip asıl konunun gümbürtüye gitmesini engellemeye çalışıyor. Ama gazeteciler de Sakıp Ağa’nın hassas noktalarını çok iyi biliyorlar. Bu yüzden Sakıp Ağa’nın medya ilişkilerinde “tatlı bir stres” yaşanıyor. Çoğu kez de gazeteciler amacına ulaşıyor. Son örnek Bu konudaki en son örnek “3. Dünya Türk İşadamları Kurultayı”nın tanıtımı için yapılan toplantıda yaşandı. Sakıp Sabancı başkanlık ettiği kurultayın önemine işaret edip medyanın bu konuyu ön plana çıkarmasını arzuluyordu. Ancak, bir gazetecinin aniden “Hükümetin 9 günlük bayram tatilini nasıl buluyorsunuz” sorusu karşısında boş bulunup, “Tasvip etmiyorum. Tatile değil çok çalışmaya muhtacız. Biz grup olarak tatili uzatmıyoruz” şeklinde cevap verdi. Tabii olarak kurultay birçok gazetede ikinci haber konumuna düştü... Zeplin muhabbeti İstanbul semalarında görmeye alıştığımız Koç Holding’in zeplini lodos fırtınası sonucu kaybolunca ardında güzel espriler bıraktı. İstanbul’umuzun bir zeplini vardı ve hepimiz onu çok sevmiştik. Ancak yine İstanbul’umuzun meşhur lodos fırtınası sevgili zeplinimizi bilinmezliğe götürüp kaybetti. Koç Holding’in 4 milyon dolara satın alıp çok amaçlı kullandığı “Airship Vehbi Koç”un yerine yenisinin alınacağını duyduk. Çok sevindik. Eminiz bir kamuoyu araştırması yapılsa İstanbulluların büyük çoğunluğu da geçen yıl alıştığı zeplinin önümüzdeki yaz aylarında da semalarımızda dolaşmasını ister.. Yenisi 3.5 milyon dolara satın alınacak zeplini düşünürken, İstihbarat muhabirlerimizden Fahrettin Özyurt, Koç ailesinin iki çok önemli üyesinin “sohbet” fotoğraflarını getirdi. Biz de “foto-şaka”mızı bu fotoğraflar üzerine kurduk: Ali Koç: Mustafa Bey, şu bizim zeplin talihsiz bir şekilde uçtu gitti ama aklım onda kaldı. Üstelik Koç şirketlerinin tanıtımına da çok önemli katkısı oluyordu. Ben bir zeplin daha almak istiyorum bu konuda bana destek verir misiniz? Mustafa Koç: -(İçinden) Hay Allah! Aslında kardeşim Ali doğru düşünüyor ama ya bu zeplin de uçarsa.. 3,5 milyon dolar da ciddi bir yatırım... -Ali Bey tamam alalım ama bak bu sefer zeplinin ipini sağlam kazıklara bağlayalım. Anlaştık mı? Konteyner kralından sosyal sorumluluk... Arkas Grubu, Düzce Gölyaka’da yaptırdığı 135 prefabrike konutun 90 tanesini daha depremzedelere teslim etti 1944 doğumlu Arkas Grubu geçtiğimiz günlerde güzel bir sosyal sorumluluk yerine getirdi. Bulunduğu konum itibariyle hem 17 Ağustos hem de 12 Kasım depremlerinden çok etkilenen Düzce Gölyaka’da yaptırdığı 135 prefabrike konutun 90 tanesini depremzedelere teslim etti. Arkas Grubu levanten İzmirli bir ailenin.. Şirketin patronu Lucien Arkas ve eşi Esra Hanım örnek girişimciler olarak birçok başarıya imza atmışlar. Şu anda grubun 15 tane uluslararası taşımacılık, 5 tane gıda sektörü ve 7 tane de hizmet sektörü şirketi bulunuyor. Ancak Arkas daha çok konteyner taşımacılıkta Türkiye’nin en büyük grubu olmasıyla ünlü. Grubun temelleri 1944’te L. G. Arkas tarafından atılmış. İlk iş olarak Türkiye’den yüklenen gemiler, önce Mısır’a sonra bütün dünyaya yük taşımaya başlar. 1964’te Lucien Arkas Vapur Acenteliği kurulur. Şirket kısa sürede taşımacılık sektöründe dünya çapında bir güven kazanır. Büyüme devam eder ve Arkas 1979’da Anonim Sirket olur. Arkas şimdi, liman İşletmeciliği, uluslararası kara taşımacılığı, gemi işletmeciliği, grupaj hizmetleri ve hava kargo taşımacılığı alanlarında çok büyük bir pazar payına sahip.. Profilo’dan hareketli reklam panosu Beyaz eşya sektörünün yenilikçi firmalarından Profilo, üç boyutlu ve hareketli reklam panosuyla, ürün tanıtımında da bir ilke imza attı. Altunizade’de Capitol Alıveriş Merkezi güzergahındaki Bağlarbaşı Kavşağı’nda, 9.5 metre yüksekliğinde bir direk üzerine kurulan Profilo Eurolux Çamaşır makinası reklam panosu, çok büyük, üç boyutlu, renkli ve hareketli olması nedeniyle dikkat çekiyor. Direğin üzerindeki 4.5 metre çapındaki dev çamaşır makinasının kapağından, içinde çamaşır yıkanıyor görüntüsü ise herkesi şaşırtıyor. Ekovitrin piyasada Ekonomi Vitrini ekibi televizyon programcılığında gösterdiği başarıyı dergiciliğe de taşıdı. Ekovitrin Dergisi’nin ilk sayısı yayınlandı. Genel Yayın Yönetmenliği’ni Dr. Kazım Kılınç’ın üstlendiği derginin ilk sayısında kapak konusu olarak Türkmenistan ele alındı. Aylık olarak yayınlanacak Ekovitrin’in yayın kurulu Kamuran Abacıoğlu, Şeref Özata, Dr. Kazım Kılınç, Seyfullah Türksoy, Bilal Koçak, Ardan Zentürk ve Muttalip Özkul’dan oluşuyor. Bu sayısında Gaziantep ve Türkmenistan için özel ekler de veren dergide “Faiz ve dövizin devri bitiyor mu?”, “1980’den bu yana batan bankalar” ve “Yabancı yatırımcılar GAP’a neden ilgi gösteriyor” gibi önemli araştırmalar dikkat çekiyor. EKO LİFE Mark&Spencer’da 4 taksitli alışveriş Hazır giyim ve ev tekstili sektörünün ünlü markası Mark&Spencer (M&S), kredi kartı sahiplerine ödeme kolaylığı başlattı. M&S’nin kredi kartlı müşterileri aldıkları her şeyin ücretini 4 eşit taksitte vade farkı vermeden ödeyebilecekler. Ayrıca M&S kredi kartı kullanarak yapılacak tek önemelerde alışveriş tutatırın yüzde 10’u kadar hediye puanı kazanma imkanı da bulunuyor. Nakit ödemelerde ise yüzde 5 indirim yapılıyor. Armani’nin cazip teklifi 12 Mart 2000 tarihine kadar Emporio Armani’den bir tanesi büyük boy olmak üzere 2 ürün alırsanız çok cazip bir hediyeye kavuşacaksınız. Emporio Armani size 20 milyon lira değerinde bir ürün seti hediye edecek. Hanımlara ve beylere ayrı hediye de hazırlanmış. Kadın hediye seti içinde deodorant, nemlendirici vücut losyonu ve eau de parfum bulunuyor. Erkek hediye setinde ise deodorant, after shave balm ve eau de toilette var.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT