BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türkiye yatırımı patlattı Doğuş rekor kırdı

Türkiye yatırımı patlattı Doğuş rekor kırdı

Türkiye’de altyapı yatırımları büyüyünce Doğuş Otomotiv çatısı altındaki Scania, satış hedeflerini aştı ve 2 bin 500 adetlik rakama ulaştı.



Doğuş Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu ile Doğuş Otomotiv Scania, Krone ve Meiller Genel Müdürü Tolga Senyücel, ticari araç piyasasına ilişkin değerlendirmelerini açıkladı. Sektör, önümüzdeki döneme de umutlu bakıyor. Türkiye’de altyapı yatırımları büyüyünce Doğuş Otomotiv çatısı altındaki Scania, satış hedeflerini aştı ve 2 bin 500 adetlik rakama ulaştı. Doğuş Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu, 2010 değerlendirme toplantısında yaptığı konuşmada, 2009 yılında şirketlerin filo yenileme taleplerini, kriz sebebiyle 2010’a ötelediklerini, 2010’da ise kamu altyapı çalışmaları, otoyol, baraj, havaalanı inşaatları sebebiyle satışların 25 bin 542 adede ulaştığını ifade etti. DOĞUŞ 88 BİN ARAÇ SATTI Bilaloğlu 2010 yılında toplam araç satışının 800 bine yaklaştığını, Doğuş otomotiv olarak kendilerinin 88 bin araç satışı gerçekleştirdiklerini belirterek, şunları söyledi: “Geçtiğimiz yıl 16 ton ve üzeri ağır ticari araç pazarında yüzde 116 oranında büyü yaşanırken, Scania yüzde 212 büyüdü ve 2 bin 500 adet araç satışı gerçekleştirdi. Böylece pazar payını yüzde 10’a çıkarttı. Bu büyüme ile Scania, 16 ton ve üzeri ağır ticari araç pazarı büyümesinin 2 katına yakın bir büyüme gerçekleştirmiş oldu. Scania 2010 yılında Türkiye’de üretim yapan 2 yerli üreticinin ardından 3’üncü sıraya yükseltmiştir.” Bilaloğlu, Scania markasının çekici pazarında da yüzde 224 büyüme gösterdiğini ifade etti. İzmir’de yapılan Krone fabrikası hakkında da bilgi veren Bilaloğlu “Bitiş tarihi global krizin başlangıcına denk geldi. Test üretimimiz 2012, seri üretime ise 2013 yılında başlamayı planlıyoruz” diye konuştu. Krone ve Meiller ile başarımız taçlandı Doğuş Otomotiv Scania, Krone ve Meiller Genel Müdürü Tolga Senyücel ise, treyler markası Krone ve damper markarı Meiller’i de değerlendirirken “Treyler sektöründe toplam pazar payımız Krone ve Meiller için artış göstererek toplam bin adet seviyesine yükseldi” dedi. Toplamda 556 adetlik satışa ulaşan Krone markasının treyler sektöründe bir önceki yıla oranla yüzde 167 oranında yükselttiği satışları ile toplam pazardan daha hızlı büyüdüğünü söyleyen Senyücel, 196 adetlik satış ile aynı zamanda en çok tercih edilen ithal frigorifik markası olan Krone marka imajını sağlamlaştırdı” dedi. Senyücel, servislerini artırmaya devam ettiklerini de söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT