BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Cıvıltılı Pazarlama

Cıvıltılı Pazarlama

Sizin de dikkatinizi çekmiştir. Sunucuların bir gözü konuklarda ise bir gözü de önlerindeki ekranlarda. Gözler gibi, dillerde de hep o. Her yerde, bir Twitter (tivitır okunur) muhabbetidir, gidiyor. Adını kuş cıvıltısından alan Twitter, henüz beş yaşına bile gelmeden dünyada bir fenomen olmayı başardı. Duymayan kalmadı.



Sizin de dikkatinizi çekmiştir. Sunucuların bir gözü konuklarda ise bir gözü de önlerindeki ekranlarda. Gözler gibi, dillerde de hep o. Her yerde, bir Twitter (tivitır okunur) muhabbetidir, gidiyor. Adını kuş cıvıltısından alan Twitter, henüz beş yaşına bile gelmeden dünyada bir fenomen olmayı başardı. Duymayan kalmadı. İş ve siyaset dünyasında yöneticiler önceleri onu çoluk çocuk işi, eğlencelik cıvıltılar sandılarsa da, kısa sürede akılları başlarına geldi. Milyonlarca insanın sesini kolayca duyurabildiği bu ve benzeri hareketlerin getirdiği mikro demokrasinin, nice makro demokrasileri, nice sözde demokrasileri, nice isimleri ve markaları yerle bir edebilecek güce sahip olduğunu gördüler. Geleneksel, tek merkezden yönetilen, eli sopalı, kara boyalı medya organları, bir yerlerden bitiveren bu mikro gücü fark etmekte gecikmedi. Onu da kısa zamanda işlerinin bir parçası haline getirdiler. Toplumun nefes alışını, reaksiyonlarını, ilgi ve özlemlerini anında öğrenip bunları, amaçları doğrultusunda kullanmaya başladılar. Çamur ve yumurtalar yanında kuş pislikleri de etrafta boy gösterir oldu. Kişiler, firmalar, markalar, gruplar, toplumda kendilerini korumak, konumlandırmak, markalarını güçlendirmek, müşterileriyle ilişkilerini geliştirmek, yeni ilişkiler ve yeni müşteriler edinmek amacıyla Twitter’ı etkin bir biçimde kullanır oldular. Twitter, kitleleri, dünyayı, rakip firmaları ve piyasaları yakından takip etmek ve etkilemek zorunda olan pazarlamacılar için ihmal edilemeyecek çapta güçlü bir araç olarak önem kazanıyor. Dünya çapında sosyal ortamlardaki gelişme ve haberleşmelerden dakika bile geçmeden haberdar olmanın önemi ve bu bilgilerin pazarlamada hangi amaçlarla kullanılabileceği hususunda fırsatları görebilmek için Twitter’ı tanımak ve nasıl işlediğini yakından bilmek gerekiyor. Seçim zamanı yaklaşıyor. Cıvıltılı Pazarlama hayatlarımıza daha da derinden girecek. Malum; demokrasilerde, cıvıldamalar dâhil, sesi çok çıkan taraf prim yapıyor. Bu da bizim cıvıltımız olsun! > (Pazarola, pazartesi günleri yayınlanır.)
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT