BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Yanlıştan dönmenin yolları!

Yanlıştan dönmenin yolları!

Kemiklerinizin sağlığı için; dik durun, sigarayı kesin olarak bırakın, bol bol egzersiz yapın, sofranızdan salatayı eksik etmeyin, yanlış sağlık alışkanlıklarından kurtulun!...



Dünyaca ünlü uzmanlardan derlenen bilgilere göre, vücuttaki kemiklerin tam olarak oturmasının 30’lu yaşların başına kadar devam ettiği için gelişme çağında olanların ve 20’li yaşlardaki gençlerin güçlü kemik gelişimini sağlamak amacıyla “Kalsiyum depolamalarının” çok büyük önem taşıdığı kaydedildi... Genç yaşlarda yeterli kalsiyum tüketimine başlamayanların, kemik erimesini önlemek için bir an önce kalsiyum tüketimine başlanması gerektiği ifade edilirken, kalsiyum tüketiminin 19 ile 50 yaşlar arasındaki kadınlarda, günlük 1000 mg, 51 yaşını aşmış kadınlarda ise günlük 1200 mg şeklinde olması, süt ürünlerinin haricinde, 181 mg somon, 103 mg barbunya fasulyesi gibi ürünlerin tüketilmesi öneriliyor. Kambur duruşun birçok insan tarafından yapılan hata olduğu değerlendirilirken, “Dik ve duvara yakın bir mesafede ayakta durarak omuzları duvara değdirinceye kadar aşağı doğru bırakılması, yavaşça çenenizi indirin ve başınızı duvara karşı ittirin. Bu pozisyonu 15 saniye süreyle gerçekleştirin, nefes alın, dinlenin ve tekrarlayın. Eğer omuzlarınız duvara değmiyorsa amacınız yavaşça çalışarak bunu gerçekleştirmek olmalıdır’’ denildi. SİGARAYI HEMEN BIRAKIN Sigara içenlerin, bir an önce sigarayı bırakmalarının önemine değinen uzmanlar, 30’lu ve 40’lı yaşlarda bırakılan sigaranın kişilerde felç, yüksek tansiyon ve kalp rahatsızlıkları risklerinin azaldığının görüldüğü, 3 ay süreyle sigara içmeyen kişinin akciğerlerinde ve kan dolaşımında önemli ölçüde gelişme izlenildiği belirtildi. Kalp krizlerinde ise bir yıl süreyle sigara içilmediğinde yüzde 50 oranında azalma görüldüğü, zarar görmüş akciğerleri onarmanın en iyi yollarından birinin egzersiz olduğu ifade edildi. Doğru beslenme alışkanlığı kazanmanın önemli yollarından birisinin her gün salata yemek olduğunu belirten uzmanlar, bunun sebebinin diyet yoğunluğunu düşürmek olduğunu bildirdi. Öğle veya akşam yemeği olarak salata ile birlikte yağsız tavuk ile doyurucu bir öğün elde etmenin mümkün olduğu, salatanın bir yıl boyunca düzenli şekilde tüketildiği takdirde kilo vermenin mümkün olduğu ifade edildi. STRESTEN UZAK DURUN Uzmanlar; göğüs kanserine yakalanan kadınlarda yapılan incelemelerin sonucuna göre, stres altındaki insanların bağışıklık sistemleri zayıfladığı için daha kolay kansere yakalanma risklerinin olduğunu da kaydetti. İnsanların kendileri hakkındaki negatif düşüncelerinin de depresyona sebeb olabileceği, fakat düzenli uyku, stresten uzak durmak, egzersiz ve sağlıklı diyetin beyin fonksiyonlarını harekete geçirerek bu olumsuzlukları ortadan kaldırdığının belirlendiği vurgulandı. İNCİ “Çocuğunuzla konuşurken onunla göz teması kurun. Çocuğa bir tek görev verin, çoklu ve karışık taleplerde bulunmayın. Kuralları açık ve kesin olarak koyun ve uygulamaya çalışın. Kısa aralıklarla sıkılmadan çalışmasını sağlayın. Bir isteği yerine getirdiğinde çocuğunuzu ödüllendirin. Sabırlı davranmaya gayret gösterin” (...Dr. Şermin Yalın / Çocuk Psikiyatri Uzmanı) Az uyuyorsa obez olabilir Çocukların uyku düzenleri üstünde yapılan araştırma sonucu, az uyuyan çocukların aşırı şişmanlık riskinin uyku düzenleri normal olan çocuklara göre daha fazla olduğunu ortaya çıkardı. “Obesity” adlı ABD dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, çocukların bir saat fazladan uyumasıyla obezite riski yüzde 9 azalıyor. Uzmanlar tarafından yapılan açıklamalara göre 5 yaşın altındaki çocukların günde 11, 5-10 yaş arasındakilerin 10, 10 yaşın üstündekilerin de 9 saat uyuması gerektiği bildirildi. Obezite ya da halk arasında bilinen adıyla şişmanlık, vücutta fazla miktarda yağ birikmesi sonucu ortaya çıkan ve mutlaka tedavi edilmesi gereken bir hastalık olduğu bildirilirken, besinlerle alınan enerji miktarının, metabolizma ve fizikî aktivite ile tüketilen enerji miktarını aştığı durumda ortaya çıktığı öğrenildi. Havasız sınıflar hasta ediyor Uzmanlar, sınıfların yetersiz kalan havalandırma şartlarının havaların soğumasıyla birlikte ortaya çıkan gribal enfeksiyonların bulaşma riskini arttırdığını bildirdi. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Tuna Gül Han, çocukların ellerini sıklıkla yıkamamasının hastalık?riskini arttırdığını belirtti. Aşının tek başına hastalıklardan?korunmak için yeterli olmadığını belirten Han, “Kuşkusuz aşı bağışıklık için en tercih edilenidir. Fakat adı henüz bilinmeyen ya da aşısı henüz bulunmamış bir sürü mikroorganizma olduğu düşünüldüğünde, yalnızca aşılama programlarına güvenen aileler, sabaha karşı ateşi 39 dereceye çıkan çocuğunun karşısında büyük bir korku ve şaşkınlık yaşayabilir” dedi. SİZDEN GELENLER Tarifiniz... (...Sevda Hanım’ın damak zevki) FIRINDA DOMATES Malzemeler: > 6 büyük domates >125 gr taze mozarella peyniri > 2 çorba kaşığı taze fesleğen > 175 gr yumuşak yağlı ezilmiş veya rendelenmiş beyaz peynir > Tuz, karabiber > 6 tost ekmeği > 2 çorba kaşığı sirke (30 ml.) Yapılışı: Düz durabilmeleri için domateslerin altından ince bir parça kesin. Küçük bir bıçak veya çay kaşığı yardımıyla domateslerin içini çıkarın. İçleri süzgeçten geçirin ve sularını süzün. Süzdüğünüz domates suyunu bir kenara ayırın. Tost ekmeklerini yuvarlak veya şekilli bir kalıp kullanarak daireler şeklinde kesin (işlemi bir bıçak yardımıyla da yapabilirsiniz). Şekillendirdiğiniz tost ekmeklerini tost makinesinde kızartın ve sıvı yağla yağladığınız tepsiye dizin. Mozarella peynirini robotta rendeleyin. Kenara ayırdığınız domates suyunun 100 ml’sini fesleğen, beyaz peynir ve rendelenmiş mozarella peyniriyle karıştırın. Tuz ve biber ilave edin ve domatesleri bu karışımla doldurun. İçi doldurulmuş domatesleri tepsiye dizdiğiniz tost ekmeklerinin üzerine yerleştirin ve önceden 180 derecede ısıttığınız fırında 20 dk. kadar pişirin. Peynir karışımı hafifçe pembeleşip erimeli ve domatesler de çok yumuşak olmayacak şekilde pişmelidir. Fırından aldığınız domateslerin üzerlerine sirke döküp salata yapraklarıyla servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun... ELİŞİNİZ (...Ayşenur Karakaya’nın el emeği) Karpuz dilimli bu patiğin yapılışına 25 ilmekle başlıyoruz. 30 sıra haruşe ördükten sonra 10 sıra kesip, beyaz iple 4 sıra düz pembe iple 4 sıra ters örüyoruz. 9 sıra beyaz 8 sıra pembe olacak. Daha sonra kesiyoruz, resimdeki gibi dikiyoruz. HALİD SERT Teyzesinin bir tanesi, iyi ki doğdun. Seni çok seviyorum... (...Teyzesinin Albümünden) YAĞMUR’UMA Dizlerine yatmışım, saçlarını okşarken, Aklımdaki karanlıklar aydınlanmış, bir bir, Küçük olduğuna inandırdığım hayatım, Büyüklüğü beni ezdiğinde, Yalan sevgiler etrafımda döndüğünde, Hep sen gelirsin aklıma. Peşimden gelen, unutmak istediğim ne varsa, Hepsinde sana sığınmışım, Etrafımı saran karanlıkta, beni ayakta tutan bir ışıksın sen kızım. Üstüme yapışan tüm pisliklerden arındığım bir liman, Sana her baktığımda, ellerin yalan sevgisi vuruyor yüzüme, Ne olur beni bu acımasız dünyada, tek başıma bırakıp gitme. İyi ki doğdun, iyi ki varsın kızım... Baban Cumali Cingöz ŞİİRİNİZ (...Muharrem Öztürk’ün mısraları) SEVGİ Bir damla öpücük düşer yanağıma; Sevgiye eğilince yüreğim, Bir hasret biter, yüzünü gördüğümde, Bir özlem başlar, Düşlerime girdiğinde... ...Ve öyle sarar ki tüm benliğimi, Seviyorum diye düşündüğümde, Kavuşurum birden sana... Püf Noktası Karnabahar haşlarken içine iki dilim ekmek atarsanız, o dayanılmaz kokusundan kurtulursunuz...
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT