BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bilet ve elektroniği
internetten alıyoruz

Bilet ve elektroniği
internetten alıyoruz

MasterCard tarafından yapılan MasterIndex araştırmasında, Türk halkının internet üzerinden alışveriş yapma oranı ortalama ayda 1 olarak belirlendi.



Alışverişte internetin ağırlığı artıyor. MasterCard tarafından yapılan MasterIndex araştırmasında, Türk halkının internet üzerinden alışveriş yapma oranı ortalama ayda 1 olarak belirlendi. Araştırmaya katılanların yüzde 40’ı internetten elektronik eşya veya bilgisayar, yüzde 31’i uçak bileti, tur, seyahat rezervasyonu, yüzde 29’u cep telefonu ve aksesuarı, yüzde 24’ü yemek ve içecek, yüzde 18’i ise hazır giyim ürünleri aldığını söyledi. Sanal alışverişçilerin yüzde 51’i alışverişlerini mutlaka Türk sitelerinden yaparken, yüzde 3’lük kesim yabancı siteleri tercih ediyor. Yüzde 46 ise yerli veya yabancı sitelerin fark etmediğini ifade etti. Katılımcıların yüzde 42’si fiyat avantajı, yüzde 36’sı evden çıkmadan alışveriş rahatlığı, yüzde 35’i zaman tasarrufu, yüzde 23’ü ürün ve fiyat karşılaştırma imkânından dolayı internetten alışveriş yapmayı tercih ettiğini belirtti. İnternetten alışveriş yapmayanlar da “Görüp denemeden ürün almam” derken, yüzde 25’lik kesim kredi kartı bilgisi vermeyi güvenli bulmadığı için bu yöntemi tercih etmediğini bildirdi. MasterCard Güneydoğu Avrupa Risk Direktörü Cem Kibaroğlu, Türkiye’de ve dünyada e-ticaretin büyük hızla artmaya devam ettiğini, bunun da pek çok kişinin sanal alışverişten memnun olduğunu gösterdiğini ifade etti.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT