BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > “Pazar büyürse neden TÜRK MALI olmasın”

“Pazar büyürse neden TÜRK MALI olmasın”

Yerli otomobili tartışmanın bile Türkiye’nin geldiği seviyeye güzel bir örnek oluşturduğunu belirten Ford Otosan CEO’su Otay, “Pazar hacmi büyükse düşünülebilir” dedi



OTO DÜNYASI ENES DEMİRAY enes.demiray@tg.com.tr Tülay DUR - KOCAELİ Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın yerli otomobil çağrısı hakkındaki tartışmalar sürerken, geçtiğimiz günlerde “Bu iş Otomobil Sanayicileri Derneği’nin işi”, diyerek topu OSD’ye atan Rahmi Koç’tan sonra, Ford Otosan CEO’su Nuri Otay da pazar hacmine vurgu yaptı. Nuri Otay, Türk otomotiv pazarının büyümesi durumunda yerli otomobil üretiminin gündeme gelebileceğine dikkat çekti. Yerli otomobil konusuna iki farklı açıdan yaklaşmak gerektiğini belirten Nuri Otay, “Türkiye’de üretilen otomobillerin yüzde 90 yerli parça ile üretiliyor. Yerli kelimesini abartmamak lazım. Bugün ABD’de satılan kaç otomobil ABD özelin de yerli ona bakmak lazım. Ama Türk Markası oluşturmak derseniz böyle bir sürece gelmek oldukça önemli” dedi. Bu sürece Türkiye’nin gelmiş olmasının çok güzel olduğunun altını çizen Otay şöyle devam etti: “Büyüyecek olan pazarlarda böyle tartışmalar olur. Bu pozitif algılanmalıdır. Mesela bugün Çin’in 16 milyon bir pazarı, Hindistan’ın ise 5 milyonluk bir pazarı var. Türk pazarının da bu boyuta ulaşması ile yerli üretim yapılabilir. Hükümetin de bunu desteklemesi otomotive olan ilgiyi artıracak bir itici güç olarak algılanmalıdır. Marka satın almak da bir seçenektir ama iç pazar büyüklüğünü yakalamak çok önemli.” Ford Otosan olarak üç vardiyaya çıkmaya planladıklarını da belirten Otay, şu an zaten 2.5 vardiya olarak çalıştıklarını bu yılın ikinci yarısından itibaren de 3 vardiya olacaklarını söyledi. Nuri Otay şunları söyledi; “Sektör olarak 2010 yılı muazzam geçti. Biz de 2011 yılında 639 milyon dolar yatırım yapacağımızı belirttik. Bu da 3 vardiyayı gerektiriyor. 2010 yılında 790 binin üstünde otomobil satıldı. Bu rakam 2011’de benzer olur ama ihracatta yüzde 10’luk bir artış bekliyoruz.” DESTEK SEKTÖRE İTİCİ GÜÇ OLUR Yerli malı üretim konusunda hükümetin vereceği desteğin itici güç oluşturacağına dikkat çeken Nuri Otay, 2010 yılının otomotiv sektörü için muazzam geçtiğini ifade etti “Bu millet yerli otomobil yapanın heykelini diker” Türk halkının yerli markayı bağrına basacağını söyleyen Sanayi Bakanı Ergün, “Bunu gerçekleştirecek girişimciye de büyük bir sevgi oluşur” dedi Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Türk markası yerli otomobil üretimini gerçekleştirecek girişimciye karşı toplumda büyük bir sevgi oluşacağını belirterek, “Bu tasarımı yapanın eminim toplum heykelini diker” dedi. Kanal 24’te yayınlanan Hafta Sonu Moderatörü porgramında açıklamalarda bulunan Ergün, Türkiye’nin otomotivi A’dan Z’ye yapabilecek güce imkân ve kabiliyete sahip olduğunu ifade ederek, “Böyle bir problemimiz yok. Birisinin yeni bir marka, tasarım dizayn oluşturma ve bu topraklara ait, bu ülkeye bu millete ait bir markayı, dizaynı, tasarımı üretim bandına sokmak, iç pazara ve dış pazara açma cesaretini göstermesi lazım” diye konuştu. Otomobilin o ülke iç pazarında satış kabiliyetinin olup olmadığına bakılması gerektiğini anlatan Ergün, Türkiye’de genç nüfus sayesinde otomobil sahipliği arzusunun çok yüksek olduğunu, iç pazarda otomobil satışlarının sürekli arttığını kaydetti. Türkiye’nin iç pazarının, bu ülkede üretilecek yeni bir otomobil markasına çok müsait olduğunu vurgulayan Ergün şöyle konuştu: “Bugün yerli bir otomobili yapan insanlara karşı, girişimcilere karşı toplumda da büyük bir sevgi ve sempati olacağını görmemiz lazım. İsterse birisi tek başına yapsın isterse yan yana gelsinler, isterse yabancı ortakla yapsınlar. Ama bu tasarımı yapanın eminim toplum heykelini diker. Böyle bir arzu var. Bir otomobilin dünya pazarlarında dolaşması, bir marka olarak dolaşması, millete de ayrıca gurur veren bir hadisedir. Yani bu gururu yaşamanın zamanı geldi aslında. Fırsatlar var her şey müsait.” TOFAŞ, 2010’da 312 bin araç üretti, zirveye oturdu TOFAŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Pandır, 2010 yılında 110 bin adete yakın satışın, Fiat markasıyla istikrarlı yükselişin net ispatı olduğunu belirterek, “Bu sonuçla, TOFAŞ tarihinin rekor satış sonucuna da imza attık” dedi. 2010 yılında TOFAŞ’ın, 312 bin adetle Türkiye’de en çok otomobil ve hafif ticarî araç üretimi yapan şirket olduğunu belirten Pandır, “Satışlarımız da başarımızın göstergesi oldu. Geçtiğimiz sene Fiat Türkiye, 45 bin 220 adet otomobil ve 64 bin 718 adet hafif ticarî araç satışı gerçekleştirdi” diye konuştu. 2010 yılında binek segmentinde pazar paylarını yüzde 9’a yükselttiklerini bildiren Pandır, Fiat’ın hafif ticarî araç sınıfında ise yüzde 25.8 pazar payıyla 1. marka olmayı başardığını dile getirdi. Pandır, 2010 sonunda toplam satışının 94 bin 582 adetini, yani satışlarının yüzde 85’inden fazlasını TOFAŞ’ın Bursa’daki fabrikasında üretilen Fiat Fiorino, Yeni Fiat Doblo, Fiat Doblo Classic, Fiat Linea ve Fiat Albea Sole/Palio Sole modelleriyle gerçekleştiren Fiat’ın, Türkiye’de üretim yapan global markalar arasında da toplam satışta yerlilik oranıyla açık ara yine zirvede yer aldığını belirtti. BU YIL DA SÜRPRİZLER OLABİLİR Bu sene toplam otomotiv pazarında önceki yıllara göre çok daha bilinmeyen bir yıl olduğunu ifade eden Ali Pandır, “Bu sene için temkinli bir iyimserlik var ama sürprizler olabilir. Ocak ayı satışları kuvvetli bir ivme ile gidiyor” dedi. Chrysler-FIAT’ın ilk çocuğu Freemont Fiat Grubu’nun Chrysler Grubu’yla yaptığı ortaklığın simgesi haline gelen yeni modeller birbiri ardına gün ışına çıkmaya devam ediyor. Bu global ortaklığın Fiat markasına ilk yansımasını temsil eden ve Dodge Journey modeli temel alınarak geliştirilen Fiat Freemont’un ilk fotoğrafları kamuoyuna dağıtıldı. Kuzey Amerika pazarı için üretilecek Fiat 500 versiyonları gibi Meksika’da bulunan Toluca Fabrikası’nda bantlardan inerek Avrupa yolunu tutacak olan Fiat Freemont, 2012 model yılıyla birlikte yılın son çeyreğinde ülkemizde de satışa sunulacak. Freemont, Fiat’ın 2.0 litre 140 HP ve 170 HP’lik turbo dizel motorlarının yanı sıra Chrysler’in raflarından alınan 3.6 litrelik Pentastar kodlu V6 benzinli motorla donatılacak. Toyota, Verso Active ile ticarî araç pazarında Türkiye’de ticarî araç sınıfında büyük potansiyel olduğuna dikkat çeken Toyota Pazarlama CEO’su Bozkurt, “Yeni modelimizle iddialıyız” dedi Türkiye’de otomotiv pazarında özellikle ticarî araç sınıfındaki gelişme dev araç üreticilerinin gözünden kaçmıyor. Türkiye’de bugüne kadar ticarî araç satışı gerçekleştirmeyen Toyota, sadece Adapazarı’nda üretilecek Verso Active modeli ile bu sınıfa girmeye hazırlanıyor. Türkiye’de ekonominin geliştikçe otomotiv pazarının da buna paralel olarak büyüdüğüne dikkat çeken Toyota Pazarlama ve Satış CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Uzun bir süredir ticarî araç konusunda Japonya merkezden talebimiz vardı. Girişimlerimiz sonucunda Türkiye ve Avrupa fabrikalarında ortak geliştirilen Verso Active modelini hayata geçirdik” diye konuştu. 2.0 LİTRELİK GÜÇLÜ DİZEL İki koltuklu dizayn edilen panelvan tipi aracın 1.6 benzinli ve 2.0 litrelik dizel seçenekleriyle önümüzdeki ay satışa sunulacağını söyleyen Bozkurt, “720 kg yük taşıma kapasitesine sahip olan araç 36 bin 500 TL’den başlayan fiyatlarla pazardaki yerini alacak” dedi. Verso Active Kombi modeli 5 koltuklu olarak tasarlanırken Van modeli ise 2 koltuklu olarak üretilecek. Sadece Adapazarı’ndaki fabrikada üretilecek olan araç, buradan Avrupa pazarlarına satılacak. VW Türkiye, 24 bin araçla satışlarını İKİYE KATLADI Alman otomotiv devi Volkswagen Ticari Araç, 2010’da dünya genelinde, satışlarını bir önceki seneye göre yüzde 22.8 artırarak 435 bin 600 adet araç sattı. Satışlarda Transporter modelleri 148 bin adet ile lokomotif görevi gördü. Volkswagen Ticari Araç, Türkiye’de ise 24 bin adetle, 2009’a göre satışlarını yüzde 126.3 oranında artırdı. 2009’daki 354 bin 800 araç satışına karşın, 2010’da toplam 435 bin 600 araç satan VW Ticari Araç’ın en başarılı olduğu ülke anavatanı Almanya oldu. Bu ülkede hafif ticari pazarında tartışmasız lider olan Volkswagen, 115 bin araçla yine zirveye oturdu. Türkiye’de ise VW Ticari Araç, 2009’daki 10 bin 600 satış adedini 2010’da 24 bin 18’e çıkardı. Güney Amerika 113 bin 700 araç satışı ile VW Ticari’nin Almanya’dan sonra en büyük pazarı oldu. Dünya genelinde, markayı 148 bin araçla Transporter modeli ve versiyonları sırtlarken, 128 bin 700 adetle Caddy satışları ikinci sırada yer aldı. Crafter satışları ise, yüzde 10.4 artarak 37 bin 450’ye ulaştı. Geely Emgrand 5 YILDIZLI oldu 2011yılı ocak ayında Çin Otomotiv Teknolojileri ve Araştırma Merkezi tarafından açıklanan sonuçlara göre Geely’nin C segmentindeki modeli Emgrand EC7, Çin güvenlik testlerinden 5 yıldız alarak büyük bir başarıya imza attı. Çin’de çarpışma testleri konusunda en yetkili kuruluş kabul edilen C-NCAP tarafından düzenlenen testlerde, toplam 8 farklı otomobil modeli değerlendirildi ve Emgrand EC7, Avrupalı ve Uzakdoğulu rakiplerini geride bırakarak en yüksek skorla (46,8 puan) 5 yıldız almaya hak kazandı. Renault’da servis fırsatı Renault ve Dacia’da, 19 Şubat 2011 tarihine kadar 4 yaş ve üzeri bütün modeller için indirimli servis kampanyası başladı. “4 Yaş ve Üzeri Araç Kampanyası” kapsamında, garanti süreleri dolmuş müşterilere, yılın ilk aylarında araçlarının bakım ve onarımlarını yaptırmaları için önemli fırsat sunuluyor. Kampanya ile yetkili servislerde, Renault araç sahiplerine, Renault Fix Servis Paketleri ve Elf motor yağlarında %30 indirim, Worldcard, Bonus Card ve Maximum Karta 6 taksit, ücretsiz check-up avantajından yararlanıyor. Ayrıca kampanyaya katılan bütün müşterilere Polar Yelek hediye ediliyor.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT