BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > İhracatçı, krizdeki Avrupa’ya bile ürün satmasını bildi

İhracatçı, krizdeki Avrupa’ya bile ürün satmasını bildi

Türkiye ihracatının, geleneksel pazarı olan Avrupa Birliği (AB) ülkeleri kriz döneminde de ihracattaki ağırlığını korudu ve deyim yerindeyse ihracatı krizdeki Avrupa ülkeleri kurtardı.



Türkiye ihracatının, geleneksel pazarı olan Avrupa Birliği (AB) ülkeleri kriz döneminde de ihracattaki ağırlığını korudu ve deyim yerindeyse ihracatı krizdeki Avrupa ülkeleri kurtardı. Türkiye’nin 2010 ihracatındaki 11.8 milyar dolarlık artışın, 5.2 milyar dolarını krizin yoğun yaşandığı AB’deki 7 ülke sağladı. Almanya’ya yapılan ihracat bir önceki yıla göre 1.7 milyar dolar artarak 11.5 milyar dolara, İngiltere’ye yapılan ihracat 1.3 milyar dolar artarak 7.2 milyar dolara, İtalya’ya yapılan ihracat da 619.2 milyon dolar artışla 6.5 milyar dolara ulaştı. Türkiye’nin dış ticarette benimsediği “Komşu Ülkelerle İhracat Stratejisi” de meyvelerini veriyor. 2010 yılında komşu ülkelere gerçekleştirilen ihracat rakamları, stratejinin hedefine ulaştığını gösterdi. Geçtiğimiz sene Irak’a 919.4 milyon dolar artışla 6 milyar dolarlık, İran’a 1 milyar dolar artışla 3 milyar dolarlık, Suriye’ye 427.5 milyon dolarlık artışla 1.8 milyar dolarlık ihracat yapıldı.
Reklamı Geç
KAPAT