BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Eleman aranıyor!

Eleman aranıyor!

İşsizlikten şikâyetler de, “eleman aranıyor” ilanları da hiç eksik olmuyor. İş yerleri eleman mı beğenmez, her gün eleman mı değiştirir, eleman mı bulamazlar; yoksa işsizler eleman olmak mı istemez, şeflik ve müdürlük mü beklerler, orasını bilemem.



İşsizlikten şikâyetler de, “eleman aranıyor” ilanları da hiç eksik olmuyor. İş yerleri eleman mı beğenmez, her gün eleman mı değiştirir, eleman mı bulamazlar; yoksa işsizler eleman olmak mı istemez, şeflik ve müdürlük mü beklerler, orasını bilemem. “Pazarlama elemanı aranıyor!” ilanlarının bolluğu ve sürekliliği, ortada önemli bir algılama yanlışı olduğuna işaret ediyor. Bir kere, pazarlama elemanı ile satış elemanı arasında hiç fark yok sanılıyor. Pazarlama ile satış aynı kefeye konuyor; aynı şeymiş gibi algılanıyor. Bu kargaşaya sadece alaylılar değil, iş dünyasındaki isimler de, mektepliler de katkı yapıyorlar. İkincisi, pazarlamayı satıştan ibaret görenler yüzünden ahali (tabiatıyla elemanlar da) pazarlamaya pek de iyi gözle bakamıyorlar. Pazarlamanın adı bile kirlenmiş durumda. Ona yeni ve temiz bir isim gerekiyor. İnsanlar, iş yaptıkları firmaların kendilerini birer müşteri olarak görmesinden de, kendilerine bir şeyler satmaya çalışan satıcı ve satışçılardan da nefret ediyor. Ahali, sabahtan akşama yoğun saldırılar altında. Ekrandan, radyodan, sayfadan, sokaktan, mağazadan, ambalajdan, kapıdan, bacadan, göze, kulağa, zihne, cüzdana ağır hücumlar var. Haliyle insanlar bunlardan kaçmaya, sakınmaya çalışıyor. Kısaca anlatmak zor, ama denemeli ve demeliyim ki, pazarlama sadece pazarlama elemanlarının işi olan bir meslek değil, herkesin ama herkesin, işinin ve hayatının vazgeçilmez bir parçasıdır. Pazarlama, hayata ve işe özel bir bakış açısıdır: Yaşamak için yaptığı her işin bir alıcısı olduğunu; bu dünyaya bir vazife için gönderildiğini; alıcısına (müşterisine-muhatabına) ne kadar iyi hizmet ederse her iki âlemde de hayatının o kadar iyileşeceğini; hizmet edenin hizmet bulduğunu; hizmet edilmek isteniyorsa hizmet edilmesi gerektiğini idrak edebilmektir. Almak için vermesini bilmektir... Bunu göremeyenler, pazarlamayı cerbeze bir satışçılık, pazarlama elemanlarını da sinek gibi ezilecek varlıklar olarak algılıyor, “Pazarlama Elemanları” aramaya devam ediyorlar. (Pazarola, pazartesi günleri yayınlanır.)
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT