BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Finansbank ve sanat

Finansbank ve sanat

İstanbul geçen hafta sonu güzel bir gün yaşadı; daha doğrusu gece. Üç önemli öge bir araya gelir de orası güzel olmaz mı? Kim bu 3’lü? Hemen söyleyeyim:



İstanbul geçen hafta sonu güzel bir gün yaşadı; daha doğrusu gece. Üç önemli öge bir araya gelir de orası güzel olmaz mı? Kim bu 3’lü? Hemen söyleyeyim: Finansbank, İstanbul Modern ve Canan Tolon. Canan Tolon’u bilmeyen mi var? Türkiye’nin yetiştirdiği ender sanatçılardan biri. Türkiye’nin tanıtım elçisi. New York, Chicago, San Francisco, Paris başta olmak üzere Kopenhag ve Brüksel’de ferdi sergileriyle temsil edildi. Duvar enstalasyonu ve biyolojik nesneler üzerine kurulu çalışmaları, Canan Tolon tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ilgi gören çağdaş ressamlar arasında yer alıyor. Finansbank ise malum, Türkiye’nin parlayan yıldızı. Bu ay halka açılması bekleniyordu ancak Finansbank Yönetim Kurulu Başkanı ve Grup CEO’su Ömer Aras, halka açılma takviminin mart sonuna uzayabileceğini bildirdi. 2010’un dördüncü çeyrek sonuçlarını görmek istiyorlarmış. Haklı nedeni var tabii bu beklemenin. Son zamanlarda alınan kararların bankaların kârlılığını azaltacağı yönünde bir beklenti oluşmuştu piyasada. Sadece bankalarla sınırlı değil aslında bu beklenti. Borsanın durumu ortada. Dolar yükselişe geçti. Banka faizlerinin yüzde 1 nispetinde artacağı hususunda tahminler yapılıyor. Bu kadar karmaşık ve belirsizlik varken; beklemek en makul yoldu. Finansbank da bunu yapıyor zaten. Ömer Aras, fiyatla ilgili soruyu cevaplarken, halka açılma oranının yüzde 25 olabileceğini bildirdi. Finansbank, insan kaynaklarıyla olduğu kadar, katıldığı sosyal sorumluluk projeleriyle de sektörün önde gelen markalarından biri. Daha önce Erol Akyavaş kitabı ile gündeme gelmişti. Bu kez de Canan Tolon’un 24 yılda gerçekleştirdiği eserleri bir kitapta toplayarak; yerine getirdi bu sorumluluğu. Canan Tolon 24 yıllık sanat hayatında 600’e yakın eser üretti ve bunun 335’i Finansbank tarafından iki yıllık bir çalışma sonucunda prestij kitap haline dönüştürüldü. İstanbul Modern son senelerde gerçekleştirdiği ataklarla isminden sıkça bahsettirmekle kalmadı, önemli bir boşluğu da doldurdu. Türkiye sanat ve sanatçı yönünden zengin bir ülke olsa da, sahip olduğu değerleri teşhir etmekte hep zorlandı. İstanbul Modern gibi sanat merkezlerinin çoğalması sayesinde Türkiye’nin bu yanı da güçleniyor. Beyoğlu’ndaki Pera Müzesi, Emirgan’daki Sakıp Sabancı Müzesi de aynı özelliği taşıyan müzeler tabii. Canan Tolon ve Finansbank yöneticileri İstanbul Modern’de bir araya gelip ülkemize önemli bir eser kazandırdı. Bir nevi, “Üçü bir yerde” oldu bu birliktelik yani.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT