BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Ekonomi büyürken havalı küçülürken hesaplı üret

Ekonomi büyürken havalı küçülürken hesaplı üret

KOBİ’lere tavsiyelerde bulunan Milli Prodüktivite Merkezi Başkanı Deryal, “Ekonomi yavaşladığında hesaplı ürünleri piyasaya sürün. Büyüme dönemlerinde ise havalı ürünlere yönelin” dedi.



> ANKARA - Cenk ESEN Milli Prodüktivite Merkezi (MPM), Türkiye genelinde yaptığı “KOBİ Araştırması” ile KOBİ’lerin verimlilik röntgenini çekti. Araştırma sonuçlarını gazetemize değerlendiren MPM Başkanı Mustafa Deryal, KOBİ’lerin işlerini canlandırma mücadelesinde en önemli araçlarının pazarı okuma becerileri olacağını söyledi. Talep haritasındaki değişimleri kavradıklarında, ürünlerini satmalarının kolaylaşacağını dile getiren Deryal, “Özellikle nüfusumuzun yarısını oluşturan genç nüfusun değişen zevk ve tercihlerini iyi izlediklerinde yeni oluşan nişlerin (özel bir kitle için yapılan üretim) çokluğu KOBİ’lerin beklenti iştahını artıracaktır” dedi. “FIRTINADAN ETKİLENMEZSİNİZ” Deryal, KOBİ’lerin ekonomi yavaşladığında, şık ama hesaplı fiyatlarla kompakt ürünleri piyasaya sürmesi, hızlı büyüme dönemlerinde ise insanların keyiflerine ve zevklerine göre daha “havalı” ürünlere yönelmeleri gerektiğini ifade etti. KOBİ’lere dış pazarları da en az iç pazar kadar dikkatle izlemelerini tavsiyesinde bulunan MPM Başkanı, “Nüfus yapılarına ve ekonomik duruma göre farklı ürünlerle ihracatlarını artırmaya bakmaları gerekmektedir. İç ve dış pazarlardaki trendleri öngörebilme yeteneklerini geliştirdiklerinde, konjonktür fırtınası ne kadar sert eserse essin, KOBİ’ler kök saldıkları toprakta tutunabileceklerdir” diye konuştu. KOBİ’LERİN 6 TEMEL SIKINTISI VAR Araştırmalarında Türkiye’deki KOBİ’lerin 6 temel sorununu tespit ettiklerini dile getiren Deryal, bunları şöyle sıraladı: “Kurumsal stratejilerin ve inisiyatiflerin hayata geçirilmesi için finansman yetersizliği, vizyon ve hedef belirlemedeki sıkıntılar, kurumsal stratejilerin ve inisiyatiflerin iletişiminde yetersizlik, çalışanların daha verimli kılınması için gerekli olan ölçütlerin eksikliği, kurumsal amaçları gerçekleştirecek kalifiye insan kaynağı eksikliği, müşteri taleplerini planlamada yetersizlik.” Bu sorunların çözümüne ilişkin ipuçları da veren Deryal, KOBİ’lerin değişen konjonktüre neyin nasıl değiştiğini anlayarak uyum sağlayabileceklerini ifade etti. Başkan Deryal, değişen şartlara göre KOBİ’lerin yeniden yapılandırıldığında güçleneceğini, iç ve dış sarsıntılarla başa çıkabileceğini kaydetti. KOBİ’LERE 10 ALTIN ÖNERİ KOBİ’lere rehberlik etmek üzere 10 altın öneri hazırladıklarını açıklayan MPM Başkanı Deryal, önerilerini şu şekilde sıraladı; > Maliyetleri geriletmek için gerekli tedbirleri al, stoklarını mümkün olduğu kadar düşür. > Tedarik işlevine önem verip, ürünü alırken kazanmayı hedefle. > Hedef kitlendeki değişimi çok yakından izle, yeni isteklere göre ürünlerini farklılaştıranlar işlerini hızla geliştirir. > Küreselleşme standartlarına uyum için; ürünlerinin satışı iç pazarda çok iyi gitse bile ihracatını cironun en az yüzde 30’una kadar yükselt, artan ihracat konjonktüre karşı direnci arttırır. > Fiyat politikasını ve kalite yönetimini çok iyi ayarlayıp, hedef kitlelerini geliştirmeye önem verip fiyat düzeylerini, pazarın kaldırabileceği düzeye çek. > KOBİ’ler, tanıtım ve reklam çalışması yapmalı, bunu yapmadıkları takdirde rakiplerinin bir adım gerisinde kalacaklarını anlamalı. > KOBİ’lerin yeni müşteri kazanması, mevcutları elde tutmaktan dört kat daha fazla harcama gerektirir bu sebeple mevcut müşterilerine önem vermeli. > KOBİ’ler işteki canlanmayı yetersiz gördüklerinde, başka bir yere taşınmayı, hatta iş kolunu değiştirmeyi de gündemine alabilmeli. > KOBİ’ler günlerini canlanmayı beklemekle geçirdiklerinde durgunluk onlar için kalıcı olacaktır. Bereketli yağmurlar hep başkalarının tarlalarına yağacak ve böyle davranan KOBİ’lerin pazar payı günden güne eriyecektir. > KOBİ’ler işlerini adeta yeniden kuruyormuş gibi yenilediklerinde kesatlıktan şikâyet etmeyecek ve geliştiklerini görecektir.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 93574
    % 0.96
  • 6.594
    % -5.78
  • 7.5079
    % -5.85
  • 8.2693
    % -5.72
  • 253.112
    % -4.01
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT